• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Du är i gott sällskap! (OK, ingen rysk klocka, men principen!)
1634554013776.png

Tänkte först, han har ju ingen klocka på sig, men sedan såg jag den!
Jäklar vad långt upp på armen den sitter! Måste vara ett rejält långt band!

Tänkte först, han har ju ingen klocka på sig, men sedan såg jag den!
Jäklar vad långt upp på armen den sitter! Måste vara ett rejält långt band!
Ja, verkligen. Jag har tänkt tanken att ha en klocka på just det sättet nästa gång jag åker snöskoter. Måste hitta ett tillräckligt långt nato eller singel pass.
Nedan en av världens coolaste bilder på Buzz Aldrin efter världens första EVA på månen. OBS bandet till klockan som går mer än ett varv runt handleden.
1634556046030.png

Det dök upp två andra klockor med, den högra, en Zakaz Vostok Komandiskie med 2234.

Men vad i hela friden är den vänstra? En Vostok? Kolla loggan!

Jag vet vad det är, men vet ni?

20211018_150248.jpg
Beo var först på den. Nedan en sida med lite info:

Beo var först på den. Nedan en sida med lite info:

Klickar man på klockan på länken ovan kommer man till ett italienskt forum där det står ytterligare lite info...

Ostwok - Schweitziskt bolag som sålde Vostok in väst. Antagligen mestadels till Schweiz o Tyskland (killgissar)

Just köpt min första ryska klocka och väntar med spänning på att den ska anlända från Ukraina. Återkommer när den är på plats
8278D84D-0896-4DD5-8E56-9049E51F8919.jpeg
Nu är den här! Min första ryska klocka. Någon timme in i ägandet är jag väldigt nöjd. Det ska så klart på ett nytt armband men känslan är riktigt bra. Grovhuggen boett utan krusiduller och en väldigt kul ”tuxedo” tavla. Den bär precis som jag hade hoppats. Det här gav mersmak!
(Slank dessutom genom tullen)
5400AFEB-4BFC-488E-9999-6BEED544BAB9.jpeg
7CE87846-824E-4E66-91DF-30C568FC4C1A.jpeg

Hamnade i Sverige den 17/10 Rätt ok (10-11 Dagar) Nu får vi se hur länge den ska ligga hos postnord för behandling Tull/Moms betalades direkt den 17:e iaf

597:- inkl frakt till sverige
118:- Moms (+avgifter vad dom nu kallar det)
715:- totalt

Hittils då, för det är väl sen det börjar bli dyrt........:)
beställde en annan bezel och band från meranom iaf.

Nu är den här! Min första ryska klocka. Någon timme in i ägandet är jag väldigt nöjd. Det ska så klart på ett nytt armband men känslan är riktigt bra. Grovhuggen boett utan krusiduller och en väldigt kul ”tuxedo” tavla. Den bär precis som jag hade hoppats. Det här gav mersmak!
(Slank dessutom genom tullen)
5400AFEB-4BFC-488E-9999-6BEED544BAB9.jpeg
7CE87846-824E-4E66-91DF-30C568FC4C1A.jpeg
Stort grattis. Supersnygg!
Vad är det för fel på det bandet?
Tycker det ser bra ut med svart läder till den klockan! 👍
Är det där originalbezeln? Den ser väldigt ny ut till en vintageklocka. Men den passar!

Hamnade i Sverige den 17/10 Rätt ok (10-11 Dagar) Nu får vi se hur länge den ska ligga hos postnord för behandling Tull/Moms betalades direkt den 17:e iaf

597:- inkl frakt till sverige
118:- Moms (+avgifter vad dom nu kallar det)
715:- totalt

Hittils då, för det är väl sen det börjar bli dyrt........:)
beställde en annan bezel och band från meranom iaf.
Jo vostokinc verkar vara väldigt lågt i priserna måste jag säga. Har aldrig handlat därifrån...ännu..
Sen kan det bli lite dyrare med bezel och band, men inte dyrt i klocksammanhang ändå.
Fast det beror ju på hur många man ska ha innan man känner sig "klar".
Fråga folk i tråden...när är man klar?😉

Jo vostokinc verkar vara väldigt lågt i priserna måste jag säga. Har aldrig handlat därifrån...ännu..
Sen kan det bli lite dyrare med bezel och band, men inte dyrt i klocksammanhang ändå.
Ja hur långt är ett snöre ;)
Men som med alla intressen:
Går inte att förklara för dom som inte delar intresset, och för dom som har samma intresse behöver man inte förklara.

Är det där originalbezeln? Den ser väldigt ny ut till en vintageklocka. Men den passar!
Tack så mycket!
Tycker nog präglat läder passar bättre på lite elegantare klockor. Kan nog bli ett annat svart läder med lite grövre karaktär.
Vet inte om det är originalbezeln. Men det verkar i alla fall vara ”rätt” bezel efter att ha sett ett gäng av den här modellen eller liknande

Klar? Hvad menar herrn? 🤣

Tack så mycket!
Tycker nog präglat läder passar bättre på lite elegantare klockor. Kan nog bli ett annat svart läder med lite grövre karaktär.
Vet inte om det är originalbezeln. Men det verkar i alla fall vara ”rätt” bezel efter att ha sett ett gäng av den här modellen eller liknande
I alla fall i kataloger (men dom säger verkligen inte allt) sitter tavlan oftare i Albatrosser (t.ex. 320), och då med ”kvart i tolv-röd” bezel.
Just denna katalogbild ser ut att ha rödfärgad 12:a, men provsök på 320235 så finns den med bara gröngula siffror …
1634616536917.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp