• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

God morgon kör på för fullt, o grader ute
Testar handskar efter tips av @Johanaxe66 mycket bättre än bund
Screenshot_20211018-060020~3.png

Haha precis 😄 de håller en sällskap medan man står i ett hörn och skakar klockor 😅
Jag cyklar till pendeltåget varje dag (tar tom med cykeln på tåget). Inga problem såhär långt med frostskador från klockan. Det kan bero på att jag använder något som kallas för handskar

Ingen som har hört talas om vanliga hederliga handskar? Finns i en mängd olika utföranden 😉🤣
Nymodigheter... Dagens ungdom alltså... Det var bättre förr... osv... ;):D

Jag cyklar till pendeltåget varje dag (tar tom med cykeln på tåget). Inga problem såhär långt med frostskador från klockan. Det kan bero på att jag använder något som kallas för handskar

Ingen som har hört talas om vanliga hederliga handskar? Finns i en mängd olika utföranden 😉🤣
Det är nog lite lättare för er som bor i städerna att cykla och åka pendeltåg på vintern, det finns inget tåg här och bitvis ingen asfalterad väg :D Här får man pulsa i snö och bygga en iglo efter efter vägen om man inte tar sig hem när det snöat två meter och plogbilarna inte hinner röja undan all snö 😂 I bästa fall kan man klubba ihjäl en grävling och grilla över lägerelden som kvällsmat och sen syr man handskar av skinnet ;) 😂

Senast ändrad:
Det är nog lite lättare för er som bor i städerna att cykla och åka pendeltåg på vintern det finns inget tåg här och bitvis ingen asfalterad väg :D Här får man pulsa i snö och bygga en iglo efter efter vägen om man inte tar sig hem när det snöat två meter och plogbilarna inte hinner röja undan all snö 😂 I bästa fall kan man klubba ihjäl en grävling och grilla över lägerelden som kvällsmat och sen syr man handskar av skinnet ;) 😂
Du ser, det finns massvis med konstruktiva möjligheter bara man anstränger sig lite granna. Dessutom vet du att vad som än händer kommer du att ha en stridsvagnsmässigt orubblig rysk vän på handleden.

Läge att skaffa några winders, kanske? 😉 Lite trist, rent principiellt bara, när windern kostar mer än dubbelt så mycket som klockan den skall dra upp... 🤔🤣
Haha jo jag har tänkt tanken och kommit till ungefär den slutsatsen jag med 😄 ett pris man betalar för att hålla sig med klockor som man slipper oroa sig för antar jag 🤷‍♂️

Ett alternativ vore iofs att köpa sig något riktigt billigt och högljutt- så man får in lite extra sovjetisk industrikänsla på samma gång 🤔 ..men barnen behöver sin sömn så det får nog bero.

Angående diskussionen bund v handskar/vantar så är jag nog team-vantar. Men frånsett att hålla värmen så finns det ju många andra bra anledningar att skaffa sig ett eller ett par riktigt ståtliga bund - man kan t ex starta rockband
0F30C82B-1DE9-432C-B326-AA4CD970CD29.jpeg

Det är nog lite lättare för er som bor i städerna att cykla och åka pendeltåg på vintern, det finns inget tåg här och bitvis ingen asfalterad väg :D Här får man pulsa i snö och bygga en iglo efter efter vägen om man inte tar sig hem när det snöat två meter och plogbilarna inte hinner röja undan all snö 😂 I bästa fall kan man klubba ihjäl en grävling och grilla över lägerelden som kvällsmat och sen syr man handskar av skinnet ;) 😂
De där med grävlingen var bra😂

Haha jo jag har tänkt tanken och kommit till ungefär den slutsatsen jag med 😄 ett pris man betalar för att hålla sig med klockor som man slipper oroa sig för antar jag 🤷‍♂️

Ett alternativ vore iofs att köpa sig något riktigt billigt och högljutt- så man får in lite extra sovjetisk industrikänsla på samma gång 🤔 ..men barnen behöver sin sömn så det får nog bero.

Angående diskussionen bund v handskar/vantar så är jag nog team-vantar. Men frånsett att hålla värmen så finns det ju många andra bra anledningar att skaffa sig ett eller ett par riktigt ståtliga bund - man kan t ex starta rockband
BUND MED NITAR - NU SNACKAR VI!!! 👍👍👍👍👍

Ett så kallat orch-bund.

Vadå, har inte alla det? 🤔
Alltså såhär tänkte jag (bortse från fabrikatet på klockan på bilden, den är inte min utan ärligt stulen från internet för att illustrera) mitt eget klockintresse är ju betydligt yngre än mitt senaste loggade dyk - men ju fler dykare jag samlar på mig desto mer angeläget känns det att hoppa i en våtdräkt snart igen 😃

2CEC99B7-F45F-43AE-8B35-D7C62DD7384B.jpeg

Alltså såhär tänkte jag (bortse från fabrikatet på klockan på bilden, den är inte min utan ärligt stulen från internet för att illustrera) mitt eget klockintresse är ju betydligt yngre än mitt senaste loggade dyk - men ju fler dykare jag samlar på mig desto mer angeläget känns det att hoppa i en våtdräkt snart igen 😃

2CEC99B7-F45F-43AE-8B35-D7C62DD7384B.jpeg
DSC_6808.JPG

De där körde jag förra veckan

Tillbaka
Topp