Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg kombo!Ska vara lite kaxig imorgon och köra zlatousttisdag. Med nytt band. Rejäla doningar när de är spårskruv till banden
Tack ja blev lite mer kontrast mellan band och tavla nu, så nu syns den ännu mer. Kul också att mina vanliga klockmejslar var för små, så fick gå till den vanliga snickar lådan och hitta en mejsel som passaRiktigt snygg kombo!
Ska vara lite kaxig imorgon och köra zlatousttisdag. Med nytt band. Rejäla doningar när de är spårskruv till banden
Ja den är verkligen cool. Denna är 46 mm och 57 mm med kronskyddet, min modell är i titan vilken gör den superlätt, endast 101 gram tror jag, vänster krona och lumen lämnar ingen besviken . Jag skulle nog ändå vilja säga att jag inte skulle vilja ha dom mindre, en Zlatoust aka vara rejäl och uppkäftig de är lite charmen med dom och de historiska arvet. En 46mm är ju redan liten jämfört med originalet Det är ingen mainstream klocka på så vis och fabriken tillverkar max 300 ST per år och allt är handgjort. Skulle man släppa den i mindre version och folk skulle beställa som galningar skulle man inte kunna handtillverka dom troligen. Oleg som målar tavlorna skulle bli utbrändDe är riktigt coola de där Zlatoust-dykarna! Vilken storlek är det du har? Har förstått det som att den minsta är 46mm? Det är lite synd att de inte gör en ännu mindre i typ 42-43mm. Kunde ha blivit en riktig storsäljare..
Ja den är verkligen cool. Denna är 46 mm och 57 mm med kronskyddet, min modell är i titan vilken gör den superlätt, endast 101 gram tror jag, vänster krona och lumen lämnar ingen besviken . Jag skulle nog ändå vilja säga att jag inte skulle vilja ha dom mindre, en Zlatoust aka vara rejäl och uppkäftig de är lite charmen med dom och de historiska arvet. En 46mm är ju redan liten jämfört med originalet Det är ingen mainstream klocka på så vis och fabriken tillverkar max 300 ST per år och allt är handgjort. Skulle man släppa den i mindre version och folk skulle beställa som galningar skulle man inte kunna handtillverka dom troligen. Oleg som målar tavlorna skulle bli utbränd
Tavlan verkar sitta i flera olika modeller. Hittade katalogsbilden nedan där den sitter i samma case som min. Men verkar stämma att det ska vara en annan bezel. Det som sitter på min verkar i alla fall vara en Vostok bezel som återkommer på många modeller. Men jag är samtidigt inte jättepetigI alla fall i kataloger (men dom säger verkligen inte allt) sitter tavlan oftare i Albatrosser (t.ex. 320), och då med ”kvart i tolv-röd” bezel.
Just denna katalogbild ser ut att ha rödfärgad 12:a, men provsök på 320235 så finns den med bara gröngula siffror …
Jag tycker i alla fall att den svarta bezeln du har är snyggare än den i katalogen, som mest liknar en nuvarande 420-bezel.Tavlan verkar sitta i flera olika modeller. Hittade katalogsbilden nedan där den sitter i samma case som min. Men verkar stämma att det ska vara en annan bezel. Det som sitter på min verkar i alla fall vara en Vostok bezel som återkommer på många modeller. Men jag är samtidigt inte jättepetig
Ja det där är ju bara att applådera, herr Veterinär.Akut förlossning, ska nu ta hem dom till min lilla lösdrift
Gick det bra?Akut förlossning, ska nu ta hem dom till min lilla lösdrift
Cool kombo! Återkom gärna ang vad det är som spökar i verket.Dagens Komandirski.
Skall vara 2234 enligt säljaren, men hackingfunktionen vill inte fungera. Får kolla och se om det verkligen är en 2234 och i så fall vad som är fel/trasigt eller om det helt enkelt bara är en 2214
På NOS-CCCP-band i äkta plast eller vad det nu är för material...
Ja det där är ju bara att applådera, herr Veterinär.
Jodå de gick bra men kvigan hade slutat få värkar och allt hamnade i ett dödläge så var lite kritiskt, var rädd att kalven skulle dö så fick ta rep och dra ut kalvenGick det bra?
Bra bild att ta fram nästa gång någon börjar dra igång om hur tufft det är att föda barn. Du kommer bli jättepoppis...Jodå de gick bra men kvigan hade slutat få värkar och allt hamnade i ett dödläge så var lite kritiskt, var rädd att kalven skulle dö så fick ta rep och dra ut kalven
Vilka sötnosar! Någon har sagt någon gång att det är allvarligt om kon lägger sig ner, så oavsett om det är sant eller inte så blev lite sådär lekmannamässigt orolig.Jodå de gick bra men kvigan hade slutat få värkar och allt hamnade i ett dödläge så var lite kritiskt, var rädd att kalven skulle dö så fick ta rep och dra ut kalven
Kossor brukar i regel alltid kalva liggandes, men i detta fallet så fanns de inga värkar kvar. Blev några små värkar när jag började dra i kalven, tur att huvudet var framme. De enda som var kärvt va att få ut rumpan på kalvenVilka sötnosar! Någon har sagt någon gång att det är allvarligt om kon lägger sig ner, så oavsett om det är sant eller inte så blev lite sådär lekmannamässigt orolig.
Däremot kan de bli liggandes efter kalvningen, störst risk är äldre kossor. Dom ger vi alltid kalkstavar i munnen 4 ST runt kalvning för att motverka kalvförlamning, de är ingen liten Ipren vi snackar om . Kan visa nångång. Man har ett verktyg som man avlossar kalkhylsorna rätt ner i matstrupen. De är rätt slitigt yrket på så visVilka sötnosar! Någon har sagt någon gång att det är allvarligt om kon lägger sig ner, så oavsett om det är sant eller inte så blev lite sådär lekmannamässigt orolig.
Jäklar du antar att det inte är någon kärleks historia i de ryska actionfilmernaDagens filmtips!
Du borde skaffa en rysk motsvarighet till en Rambokniv.Kvällspasset klart också som om de inte vore nog med att dragit ut kalv och dragit ut tunga båspallsmattor tidigare idag. Men zlaten tvingar mig att träna
Livrädd för att armarna ska krympa så måste harva på. Inne på vecka 2 med Ramboträningen. Min 36 åriga kropp börja bli tröttare om man jämför med förr men kan ju inte kasta in handduken än