• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

De är ju terapi att gänga av och på kronskyddet samt att winda den, jäkla skillnad mot Vostoks med gängad krona. Är ju en viss fördel med hylsa faktiskt, jäkla fin känsla i kronan, distinkt känsla eller hur @Samlarn ?fick nyss en fråga i en annan tråd va de var för klocka, de är nåt visst när de inte finns någon märkning i tavlan alls, bara spårskruv och utskärning😊
Jo, den är fin men jag är ändå glad att det är en automat "under huven" så att man slipper vrida upp den så ofta.
img_20211011_033128-jpg.1895473

Kvällspasset klart också som om de inte vore nog med att dragit ut kalv och dragit ut tunga båspallsmattor tidigare idag. Men zlaten tvingar mig att träna 🇷🇺👍
Livrädd för att armarna ska krympa så måste harva på. Inne på vecka 2 med Ramboträningen. Min 36 åriga kropp börja bli tröttare om man jämför med förr men kan ju inte kasta in handduken än
DSC_7033.JPG
Screenshot_20211019-165732.png
Nästan lika gullig som kalven... ;) Eller är det inte "gullig" du går för?

De är ju terapi att gänga av och på kronskyddet samt att winda den, jäkla skillnad mot Vostoks med gängad krona. Är ju en viss fördel med hylsa faktiskt, jäkla fin känsla i kronan, distinkt känsla eller hur @Samlarn ?fick nyss en fråga i en annan tråd va de var för klocka, de är nåt visst när de inte finns någon märkning i tavlan alls, bara spårskruv och utskärning😊
Av bla den anledningen jag vill ha en Stowa pilotklocka utan alla märkningar. If you know you know.

Dom hade ju förkortningar på allt så inte konstigt man inte kommer ihåg allt, dock är det en av det användbaraste "verktyg" som försvarsmakten tagit fram så några såna hann man köpa på sig innan ÖoB gick över till att sälja kattschampo och sojamjölk och annat oanvändbart plast junk ;)
Så rätt så!och jag har en jag med!världens bästa spade i bilen.😁

Nån som har ett par kronor extra till Kirovksi krabban? Har ett par med mer koniskt formad krona, men jag tror original skall vara cylindrisk i formen, vad jag har sett i alla fall. Behöver även en uppsättning visare, dauphine varianten, alla 3 guldiga. Har en med lansar och det är inte rätt på den. (Men andra Kirov skall ha dem...). Dundra iväg ett mess om du sitter på några i skapligt skick och som du kan skiljas ifrån.

Dagens ryska ord стрелка (strelka) = pil dvs visare :) gissar att "ka" på slutet indikerar verb dvs något som"pilar", som i "pekar" ???

Vidare spekulation eller spaning... sannolikt direkt relaterat även till varumärket Strela som också översätts med pil, ie substantivet. Men ordet verkar användas rätt generiskt för allehanda projektiler. Även kulor och granater verkar falla in här.

Någon insatt i språket som kan vika ut om de bygger verb och substantiv likt oss, dvs spik blir spika - strela blir strelka???

Kan man göra så med fler ord?

Vodka - vodkla? ;) ;) ;)

Tillbaka
Topp