• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

@Vostok
Morgon träning
DSC_7048.JPG

Dom hade ju förkortningar på allt så inte konstigt man inte kommer ihåg allt, dock är det en av det användbaraste "verktyg" som försvarsmakten tagit fram så några såna hann man köpa på sig innan ÖoB gick över till att sälja kattschampo och sojamjölk och annat oanvändbart plast junk ;)
Vadå? Kattschampo är ju skitgott!

Lite farligt det där med att tullen tar betalt per paket de skall öppna. Blir lätt att man köper till en eller två extra klockor för att frakten inte skall bli så dyr för en klocka. Rena IKEA syndromet nästan. Man går in för att köpa en hylla men kommer hem med 4 ljustakar...
Är väl bara en tidsfråga innan man köper en klocka och tar med 5 ryska toaborstar bara för att det är billigt. 🤔🥶😂

Lite farligt det där med att tullen tar betalt per paket de skall öppna. Blir lätt att man köper till en eller två extra klockor för att frakten inte skall bli så dyr för en klocka. Rena IKEA syndromet nästan. Man går in för att köpa en hylla men kommer hem med 4 ljustakar...
Är väl bara en tidsfråga innan man köper en klocka och tar med 5 ryska toaborstar bara för att det är billigt. 🤔🥶😂

Precis så tänker jag med!
Hittar jag en klocka jag gillar så kollar jag direkt vad säljaren har för övrigt och så blir det lätt minst 2 eller oftast 4-5 st klockor!

Alltid lika kul att betala 12 kr i moms plus 79 kr i avgift, NOT! 🤬 OBS att det inte är momsen jag stör mig på. Har inga större problem med den delen. Dock borde tullens arbetstid vara skattefinansierad och därmed fri från avgifter. Skulle vara väldigt intressant att se om det är motsvarande upplägg med avgifter i exempelvis Tyskland vid köp från utanför EU...

Precis så tänker jag med!
Hittar jag en klocka jag gillar så kollar jag direkt vad säljaren har för övrigt och så blir det lätt minst 2 eller oftast 4-5 st klockor!
Tänk, så har jag aldrig gjort... öööh, joråsåatt 🤣
Men ibland har jag nog lite otur när jag tänker, som senast när jag köpte tre klockor från samma säljare (Raketa, på väg hem... :) ) och utan att tänka mig för tyckte att det var en OK idé att sprida risken och dela upp köpen i tre olika paket (fri frakt, så ingen fara på så sätt...). Sedan insåg jag mitt misstag för sent iom att jag nu kommer att åka på 3 x 79 kr i avgift. Korkad var bara förnamnet (Dum i efternamn) 🤬

Den här tråden är inte bra för ekonomin
Beställning på KLAS lagd.
Frugan var tveksam till min Kommande snökyffling i vinter pga av de korta skaftet. Givetvis kommer jag åla mig fram på mage till lagårn i vinter samtidigt som jag öser mig fram. Kommer de en grävling i vägen tvekar jag inte att slå ihjäl den
IMG_20211020_092733.jpg

Tillbaka
Topp