• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Mmm... Burlak...

1639841289323.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mmm jag börjar precis lura på eldrift. MG eller en Kona. Vad gjorde att d tippade över på MG? Något speciellt eller var den bara rätt för dina ändamål?

Hmmm, har för mig att Kona kändes för liten i baksätet. Ville gärna ha en suv då jag har ont i ryggen och upplever att det är enklare o ta sig in o ur en lite högre bil.

MG tillverkas av SAIC, som är en stor tillverkare (tillverkar ca 4 miljoner bilar om året, bla till Volvo har jag för mig), spelar också in. Bra bang for the buck helt enkelt!

Hyfsat snygg och tillräcklig prestanda, det första jag lyckades göra var o spinna loss lite på parkeringen när jag skulle provköra. Vill inte betala hur mycket som helst heller.
 

Utvisaren

Patek
Hmmm, har för mig att Kona kändes för liten i baksätet. Ville gärna ha en suv då jag har ont i ryggen och upplever att det är enklare o ta sig in o ur en lite högre bil.

MG tillverkas av SAIC, som är en stor tillverkare (tillverkar ca 4 miljoner bilar om året, bla till Volvo har jag för mig), spelar också in. Bra bang for the buck helt enkelt!

Hyfsat snygg och tillräcklig prestanda, det första jag lyckades göra var o spinna loss lite på parkeringen när jag skulle provköra. Vill inte betala hur mycket som helst heller.
Jo alltså operation gubbjävel har ju hållit på sedan födseln och skördar framgångar dagligen. Skulle nog också föredra en högre. Men Konans räckvidd gör ju att jag hade kunnat hälsa på morsan utan att ladda längs vägen. Hm. Men man kan ju åka tåg också...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo alltså operation gubbjävel har ju hållit på sedan födseln och skördar framgångar dagligen. Skulle nog också föredra en högre. Men Konans räckvidd gör ju att jag hade kunnat hälsa på morsan utan att ladda längs vägen. Hm. Men man kan ju åka tåg också...

44 mil med ZS. Ligger du så på gränsen räcker nog inte ens Kona då man nog skall ta värdena med en nypa salt. Särskilt som det skiljer som om man t.ex. åker motorväg (kortare sträcka då).
 

Delgada

Patek
Jag skaffade ny / begagnad i våras. Hade inte riktigt råd med elbil, men köpte biogas, vilket jag är väldigt nöjd med. När bensin och diesel gick upp rejält i höstas höjdes biogasen med ca 1.50 per kg. Trevligt.👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vart o provkört o beställt en MG ZS EV, nu får man bara vänta till i höst innan man får den 🤨.

Passade på o handla lite mer klockförvaring på vägen hem (ok, kanske en av dom skall vara till reservdelar).

Här bredvid min Vostok Partner (eller Century, hur man nu ser skillnad på dem).

På orginalarmband (satt på o verkade faktiskt använt). Lila tavla o gul sekundvisare, jag tackar jag.
20211218_130200.jpg
Aha, en "Morris Garage", en Brittisk klassiker med andra ord 😉
 

Utvisaren

Patek
Min tysk Audi med v6 och 200 Hk görs bäst när dem stor still just nu med dieselpriset. Men vilket klös när man släpper odjuret löst😁
Har alltid kört tyskt med. Audi och Bmw. Bmw och 200 hk radsexa diesel nu, men den har fått gå. Pendlar 13 mil om dagen så den passerade 20k mil för ett tag sedan. Men den skall gå till 40. Minst. En riktig stridsvagn som bara svikit en gång när ett relä till glödstiften gav upp och den började tända lite kreativt... 😁
Parallellt skulle vi ha en elbil var tanken. Så har man en av varje och kan justera körningen därefter tänkte vi. Men vi får väl se vad som händer.
 
Topp