Vostok
Guld
Klart ball!!Letade upp en annan. Kirov diamanten i. Chdr-Namoskva?
Verkar kallas för "tegelsten".
1917–1945
Kirovskie "Brick" 1GChZ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart ball!!Letade upp en annan. Kirov diamanten i. Chdr-Namoskva?
?Att såga ner en julgran ingår inte i allemansrätten
Men om den är från 1917 är det väl knappast ett ryskt verk i? Franska LIP eller det där amerikanska bolaget de köpte upp?Klart ball!!
Verkar kallas för "tegelsten".
1917–1945
Kirovskie "Brick" 1GChZ
Jag tror faktisk jag såg någon med lip på kugget till fjädertrumman nu när du säger det? Hittar bara inte igen den nu...Men om den är från 1917 är det väl knappast ett ryskt verk i? Franska LIP eller det där amerikanska bolaget de köpte upp?
Vad funderar du över?
Han reflekterade hur många år han stolt gått ut i skogen och ropat "allemansrätten ger mig en gratis gran!"Vad funderar du över?
Inget. Skojade bara.Vad funderar du över?
Den låg under kategorin 1917-1945 men det verkar ha varit modell 1 som va så tidiga som låg under samma kategori.Men om den är från 1917 är det väl knappast ett ryskt verk i? Franska LIP eller det där amerikanska bolaget de köpte upp?
Hahahahaha!! Det roliga är att allemansrätten är inte bara en rättighet utan innebär också en massa skyldigheter.Han reflekterade hur många år han stolt gått ut i skogen och ropat "allemansrätten ger mig en gratis gran!"
Right. Jag har hittat 3 En för 5k de andra för ca 10k.Den låg under kategorin 1917-1945 men det verkar ha varit modell 1 dom va så tidiga som låg under samma kategori.
Denna heter tydligen Typ 17 och den är helt tillverkad i Ryssland..
The Kirova Type-17 watch was the first truly Soviet-designed watch, with a completely Soviet-designed and manufactured movement. Very few were ever produced and, sadly, examples in good condition are nearly impossible to find today.
Man vill ju inte sitta i furhöörAtt såga ner en julgran ingår inte i allemansrätten
Tror nog att man i de skogstäta områdena och grannar emellan inte funderar så mycket på en gran mer eller mindre. Är de så små är det ju i princip gallring man hjälper till med. Men man är nog lite mer allergisk mot utbölingar som backar upp bilen och skall fylla den med gran.Man vill ju inte sitta i furhöör
Ja här uppe ska man nog vara lite försiktig med vart man är och plockar julgran utan att fråga om lov om man inte vill ha en blyfylld bakdelTror nog att man i de skogstäta områdena och grannar emellan inte funderar så mycket på en gran mer eller mindre. Är de så små är det ju i princip gallring man hjälper till med. Men man är nog lite mer allergisk mot utbölingar som backar upp bilen och skall fylla den med gran.
Jo tack, skulle en gång ut med ett gäng andra och "låna" en gran när man bodde i Lund. Finns ju inte ett barrträd i de regionerna överhuvudtaget. Slutade med att vi mitt i natten, medelst spade, högg ner någons gran mitt i en trädgård... Jo du läste rätt. Ingen fick med sig varken yxa eller såg. Men någon fann det smart att ta med en spade. Alla hade dock med sig egen whisky. Man vill ju inte känna sig frusen liksom.Ja här uppe ska man noga vara lite försiktig med vart man är och plockar julgran utan att fråga om lov om man inte vill ha en blyfylld bakdel
Här använder man som sagt hagelbössa när man ska ta en gran eller "skjuta sig en gran" som det heterJo tack, skulle en gång ut med ett gäng andra och "låna" en gran när man bodde i Lund. Finns ju inte ett barrträd i de regionerna överhuvudtaget. Slutade med att vi mitt i natten, medelst spade, högg ner någons gran mitt i en trädgård... Jo du läste rätt. Ingen fick med sig varken yxa eller såg. Men någon fann det smart att ta med en spade. Alla hade dock med sig egen whisky. Man vill ju inte känna sig frusen liksom.
Fan det låter som jag måste skaffa en hagelbrakare med alltså!!Här använder man som sagt hagelbössa när man ska ta en gran eller "skjuta sig en gran" som det heter
Hur har du klarat dig utan?Fan det låter som jag måste skaffa en hagelbrakare med alltså!!
Sprider studsarkulor som en och jag är en jä...el på snabbladdning!Hur har du klarat dig utan?
Hur vanligt är de att länken sitter med sprint istället för bandstift?
Borrade luggaromöjligt att ha NATO på den
Det är en väldigt skön Bauhaus känsla över flera av Vimplarna. Ryssana slåt nog tyskarna på fingrarna till och med. Överväger starkt att komplettera 50-60-tals delen av samlingen med en liten rysk vän.
ÄNTLIGEN!!!Fan det låter som jag måste skaffa en hagelbrakare med alltså!!
Den var au10 eller au20. 2209. Kom ju en del fina i Luch märket lite senare med men ... Vimpel är ju Vimpel även om det är samma verk i senare Luch och Poljot med.Den va fin! Helguld igen? 2209 urverk?
Avståndet mellan boett och bandstift blir då lika med 0,01 mm typ sitter jätte nära boetten hålen tyvärrDu kan väl sätta på vanliga bandstift. Om de går igenom hela vägen är det bara o köpa bredare
Då är alltså böjda bandstift du skall ha om jag förstår rätt?Avståndet mellan boett och bandstift blir då lika med 0,01 mm typ sitter jätte nära boetten hålen tyvärr
Det var mycket text. Hur slutar den???Lite rolig historia att läsa om man vill
Står även lite om Kirova typ-17 "tegelsten" i den
Fråga inte mig för jag vet inte, jag bor ju i en lite bondhåla landet och jag kan inte läsa!!Det var mycket text. Hur slutar den???
Kan ju va värt ett försökDå är alltså böjda bandstift du skall ha om jag förstår rätt?
Här är 1,8 tjocka.
SORT. BANDST BÖJD DIAM1,8 MM 60 ST
Verkmästarna Gbg HB, urmakarservice. Grossist med inriktning på allt en urmakare behöver.www.verkmastarna.se
Men det klarna ju lite i alla fall. Nu begriper man varför det susar förbi klockor märkta ABB. Trodde ju att Asea haft nån fabrik därFråga inte mig för jag vet inte, jag bor ju i en lite bondhåla landet och jag kan inte läsa!!