• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Bra bok! Nu vet man ju att detta är någon sorts klocka till en stridsvagn. Om nu "Tank clock" skall översättas så? Jag har sett ett par med stämplade urtavlor med!

1639858224408.png
 

Delgada

Patek
Ja här uppe ska man nog vara lite försiktig med vart man är och plockar julgran utan att fråga om lov om man inte vill ha en blyfylld bakdel 😂
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Förlåt att jag lurades...😉
 

Utvisaren

Patek
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Förlåt att jag lurades...😉
Fullkomligt underbart gjort! Fortsätt så!!! 😂 😂 😂
 

Utvisaren

Patek
Det intressanta är ju att när världens kortaste urmakare - Corte Bert - levererar till Rolex kostar det multum. Men när de levererar till Molnija är rätt rimligt prissatt.

😂😂
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Förlåt att jag lurades...😉
Jag får erkänna att det var något i den stilen jag antog. Bästa sortens trollande och underhållning. Tack för den 🙂🙏
 
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Förlåt att jag lurades...😉

Jag blev lite besviken nu..😌
Tänker leva kvar i villfarelsen att du faktiskt brukar stjäla julgranen varje år och att det där 👆 bara var en efterhandskonstruktion..☺️

/Polisen
 

hepanter

Patek
2-Faktor
God morgon alla rysskamrater kanske godnatt till @Forsberg då? Som jobbar natt.
Mjölkning snart klart, har kommit in i en svacka känner jag de sket sig med mjölkningshjäplen jag skulle få, en person. Som aldrig har tid. Tog ca 5 mån bara att komma hit o kika
Hur länge ska man hålla ut, har inte fått sova ut på hur länge som helst. Kör Strela idag med
DSC_8765.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Prova att sova 1,5 timmar efter lunch. Dvs en sömncykel. Det hjälper oerhört. Men tiden man vilar är viktig, antingen 20-25 minuter eller 1,5 timmar. Allt däremellan blir man mer trött av.
Ja har försökt få till de senaste tiden och har lyckats sova lite. Sover även bra på nätterna, men motivationen när larmet ringer kl 5 de är då de mentalt känna som man ska bestiga Mount Everest
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Men varför skall de mjölkas så tidigt? Kan de inte mjölkas klockan 7 så man får en vettigare arbetsdag? 🤔
Har tyvärr fått mjölk hämtningen kl 8 till 8:30 de är det som ställer till det. Genom åren har mjölkhämtning varit på olika tider. I tonåren va de kul 10 de va bättre men då gick jag ju i skolan hehe sen hade vi en period då den kom 21:00 inte kul heller för då fick man gå ner o diska jätte sent. Nu som sagt måste man hinna mjölka samt sanda eller ploga vägen till 8🥴
 

Delgada

Patek
God morgon alla rysskamrater kanske godnatt till @Forsberg då? Som jobbar natt.
Mjölkning snart klart, har kommit in i en svacka känner jag de sket sig med mjölkningshjäplen jag skulle få, en person. Som aldrig har tid. Tog ca 5 mån bara att komma hit o kika
Hur länge ska man hålla ut, har inte fått sova ut på hur länge som helst. Kör Strela idag med
DSC_8765.JPG
När jag var barn var jag på loven en del hos min morbror som var mjölkbonde med ca 20 mjölkkor. Han hade en kusin med liknande besättning och de bodde nån mil från varandra. Varannan helg tog de mjölkningen åt varandra. Dubbel mjölkning varannan helg, men å andra sidan ledigt varannan helg. Det fungerade bra för dem.
Skulle em sådan lösning kunna fungera för dig, om du har någon kollega med liknande besättning i närområdet?
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
När jag var barn var jag på loven en del hos min morbror som var mjölkbonde med ca 20 mjölkkor. Han hade en kusin med liknande besättning och de både nån mil från varandra. Varannan helg tog de mjölkningen åt varandra. Dubbel mjölkning varannan helg, men å andra sidan ledigt varannan helg. Det fungerade bra för dem.
Skulle em sådan lösning kunna fungera för dig, om du har någon kollega med liknande besättning i närområdet?
Alla har robot 😁 finns bara 1 gård inom en mils radie. Men de hade varit svettigt om man skulle skött 2 mjölkbesöttningar till kl 8😁
Finns snart ingen som kan mjölka på gammalt vis. Jag har haft stora bekymmer att lära ut hur man diskar. Alla andra är vana att bara trycka på en knapp😂
 
Topp