Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.Ja här uppe ska man nog vara lite försiktig med vart man är och plockar julgran utan att fråga om lov om man inte vill ha en blyfylld bakdel
Fullkomligt underbart gjort! Fortsätt så!!!Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Förlåt att jag lurades...
Jag får erkänna att det var något i den stilen jag antog. Bästa sortens trollande och underhållning. Tack för denNej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Tycker bara att det alltid blir så roliga reaktioner kring fikabord etc när man berättar om sin granhämtning och hänvisar till allemansrätten.
Nej det mindre spektakulära faktum var att jag faktiskt hade fått lov av markägaren att ta mig en gran i kraftledningsgatan på hans mark.
Ja har försökt få till de senaste tiden och har lyckats sova lite. Sover även bra på nätterna, men motivationen när larmet ringer kl 5 de är då de mentalt känna som man ska bestiga Mount EverestProva att sova 1,5 timmar efter lunch. Dvs en sömncykel. Det hjälper oerhört. Men tiden man vilar är viktig, antingen 20-25 minuter eller 1,5 timmar. Allt däremellan blir man mer trött av.
Min döda 110 hälsarElle belle bi. Klockor gillar vi.
Men varför skall de mjölkas så tidigt? Kan de inte mjölkas klockan 7 så man får en vettigare arbetsdag?Ja har försökt få till de senaste tiden och har lyckats sova lite. Sover även bra på nätterna, men motivationen när larmet ringer kl 5 de är då de mentalt känna som man ska bestiga Mount Everest
Fått smuts och damm i den eller?Min döda 110 hälsar
För att göra en lång historia kort, balansbryggaras först. Fixat av beo, sen gick den ett tag tills den tvärdog igen, men har inte varit så sugen på att ta tag i det igen.. men de är iaf min första VostokFått smuts och damm i den eller?
Köp nytt verk slipp huvudvärk?För att göra en lång historia kort, balansbryggaras först. Fixat av beo, sen gick den ett tag tills den tvärdog igen, men har inte varit så sugen på att ta tag i det igen.. men de är iaf min första Vostok
Har tyvärr fått mjölk hämtningen kl 8 till 8:30 de är det som ställer till det. Genom åren har mjölkhämtning varit på olika tider. I tonåren va de kul 10 de va bättre men då gick jag ju i skolan hehe sen hade vi en period då den kom 21:00 inte kul heller för då fick man gå ner o diska jätte sent. Nu som sagt måste man hinna mjölka samt sanda eller ploga vägen till 8Men varför skall de mjölkas så tidigt? Kan de inte mjölkas klockan 7 så man får en vettigare arbetsdag?
Se där. En snajper till. Den grå räknas väl också. Jag tänkte på häromdagen när du radade upp tre svarta...Elle belle bi. Klockor gillar vi.
Jo... men att det blev en svart komandirski inköpt i begagnat skick var ju lite av ett misstag. Skulle haft en amfibia till och fått ihop en bra med delar från 2 ur. Men... ja det smög sig ju...Se där. En snajper till. Den grå räknas väl också. Jag tänkte på häromdagen när du radade upp tre svarta...
Snyggt!
Har du prövat att dra upp den och slå den lite löst i handen? Ibland kan lite milt våld väcka en gammal traktor till livFör att göra en lång historia kort, balansbryggaras först. Fixat av beo, sen gick den ett tag tills den tvärdog igen, men har inte varit så sugen på att ta tag i det igen.. men de är iaf min första Vostok
De knepet är testatHar du prövat att dra upp den och slå den lite löst i handen? Ibland kan lite milt våld väcka en gammal traktor till liv
När jag var barn var jag på loven en del hos min morbror som var mjölkbonde med ca 20 mjölkkor. Han hade en kusin med liknande besättning och de bodde nån mil från varandra. Varannan helg tog de mjölkningen åt varandra. Dubbel mjölkning varannan helg, men å andra sidan ledigt varannan helg. Det fungerade bra för dem.God morgon alla rysskamrater kanske godnatt till @Forsberg då? Som jobbar natt.
Mjölkning snart klart, har kommit in i en svacka känner jag de sket sig med mjölkningshjäplen jag skulle få, en person. Som aldrig har tid. Tog ca 5 mån bara att komma hit o kika
Hur länge ska man hålla ut, har inte fått sova ut på hur länge som helst. Kör Strela idag med
Alla har robot finns bara 1 gård inom en mils radie. Men de hade varit svettigt om man skulle skött 2 mjölkbesöttningar till kl 8När jag var barn var jag på loven en del hos min morbror som var mjölkbonde med ca 20 mjölkkor. Han hade en kusin med liknande besättning och de både nån mil från varandra. Varannan helg tog de mjölkningen åt varandra. Dubbel mjölkning varannan helg, men å andra sidan ledigt varannan helg. Det fungerade bra för dem.
Skulle em sådan lösning kunna fungera för dig, om du har någon kollega med liknande besättning i närområdet?
De knepet är testat
Har ju mycket annat jag kan använda så den får vara kvar som minneDet behöver säkert helservice.
Det var mycket text. Hur slutar den???
Jo, kanske om den ligger ner, död och utan barr, men det är nog enda chansen, dvs ungefär som den ändå kommer att se ut framåt trettonhelgen!Att såga ner en julgran ingår inte i allemansrätten
Gött att höra! Se nu till att döda riktigt många grisar ute i skogen.Näää du!nu har vi svidat om till skytte klockan och skjutit in studsaren för grisjakt!