• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
En baksida jag nog inte sett förut... Lite kul!

Screenshot_20211220-105152_Chrome.jpg
Eller var det på delfin klockorna denna sitter?
 

Vostok

Audemars
Satt och störde mig en hel del på denna för ett tag sedan. Kunde liksom inte få ihop vilken som var rätt till respektive klocka. Men då det satt olika lock på liknande ur så blev det inget köp i alla fall. Ville ha den med späckhuggaren på. Eller delfin. Eller kämpetorsk eller vad det nu är för gynnare.
Späckhuggare är det men "kämpetorsk" lät ju fantastiskt bra med 😂
Dom locken (Orca) sitter bara på automaturverk :)
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Lite OT...

Men kom ifrån Ryssland idag, med ett ryskt Zim-armband (dock för litet).

Bytte glas till ett nos jag hade hemma.

Min första fusk-bullhead. Ja, knapparna gör ingenting, men går o trycka på. De små kronografvisarna är tryckta på tavlan, det såg man inte på säljaren kassa bild! Dag (i text) är också tryckt på tavlan, hur tänkte man här?

Trodde jag hade gjort ett fynd, men själva klockans skick är faktiskt ganska fint (kromad boett utan några större repor). Urverket är av enklare typ, men fungerar iallafall.
Lite rolig är den ändå!

20211220_114122.jpg


20211220_120354.jpg
 

Utvisaren

Patek
Lite OT...

Men kom ifrån Ryssland idag, med ett ryskt Zim-armband (dock för litet).

Bytte glas till ett nos jag hade hemma.

Min första fusk-bullhead. Ja, knapparna gör ingenting, men går o trycka på. De små kronografvisarna är tryckta på tavlan, det såg man inte på säljaren kassa bild! Dag (i text) är också tryckt på tavlan, hur tänkte man här?

Trodde jag hade gjort ett fynd, men själva klockans skick är faktiskt ganska fint (kromad boett utan några större repor). Urverket är av enklare typ, men fungerar iallafall.
Lite rolig är den ändå!

20211220_114122.jpg


20211220_120354.jpg
Tryckta visare... det var första gången jag ens hört talas om det. o_O🤯😲
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Håller med. Riktigt grymt läderarmband.
Från nån av de mer kända leverantörerna?
Tack 🙂 ja jag tycker att det är kalas - möjligen är spännet lite i största laget. Mig personligen gör det inget men det skulle nog uppfattas som ganska klossigt av en del.

E932EA13-4656-4F9D-B74D-C3D00680525F.jpeg


Det kommer från en Helmklocka jag köpte beggad här på KS för ett tag sedan, säljaren skickade med en massa oanvända extraband som har vandrat runt mellan de flesta klockor jag äger vid det här laget.

Har ett köp på g från den tillverkaren snart och tänkte nog handla på mig ett par till liknande då när paketet ändå ska fraktas.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Lite cool var den allt. Särskilt med lume och så.
Men jag står fast vid att kosmonauten inte blev så särskilt lyckad. Det mer ut som en skydiver. Man borde mer utgått från scuba duden och bara klätt på en rymddräkt.
Håller med lumen var ju lyckad och coolt genomtänkt. Men som sagt kosmonauten blev mer en barnserie figur. Visarna är för plastiga. En riktigt rymdklocka ska nog allt ändå se ut som en gammal speedmaster med 321 och raka luggar, tropicdial är ju mumma där till.
 
Topp