• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
En tunna med kaffe...
20211221_075314.jpg
 

Utvisaren

Patek
Lite OT...

Men kom ifrån Ryssland idag, med ett ryskt Zim-armband (dock för litet).

Bytte glas till ett nos jag hade hemma.

Min första fusk-bullhead. Ja, knapparna gör ingenting, men går o trycka på. De små kronografvisarna är tryckta på tavlan, det såg man inte på säljaren kassa bild! Dag (i text) är också tryckt på tavlan, hur tänkte man här?

Trodde jag hade gjort ett fynd, men själva klockans skick är faktiskt ganska fint (kromad boett utan några större repor). Urverket är av enklare typ, men fungerar iallafall.
Lite rolig är den ändå!

20211220_114122.jpg


20211220_120354.jpg
Right. Jag synar dina tryckta visare med en handmålad digital tavla... Oleg! 😂 😂

1640074039974.png
 

Utvisaren

Patek
Trodde faktiskt det här armbandet var bortom räddning!

20211217_161722.jpg


Manuell tvätt och puts, följt av ett spa-bad.

20211221_102951.jpg


Rätt okej!

20211221_103535.jpg
Har några sådana på klockor jag köpt från Japan. Alltså japaner har smala handleder säger jag bara. Fyndläge för @Pippis pappa ? Jag har nog ett eller två för korta flexband om du vill ha? Kostar frakten dock. Kan köra dem i ultraljudet en gång innan jag sänder dessutom om det önskas?
 
Topp