• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Nu håller vi tummarna pojkar. Har eventuellt en rysk klockmästare på g för att kunna serva trixiga ur. 3133 etc. Har även en som jag redan testar via Slovakien. Vi får se hur et avlöper men 2 möjliga i alla fall... varav en har alla mina kronografer på ingång... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Ok. ur från 1970 och framåt är inga problem. Har man äldre ur behöver man helst skicka med en donator för att delar är svårt att få tag i. Absolut inget med radium.
Men priserna gör ju att man i princip kan skicka allt man äger och har. Jag provar att skicka några ur och meddelar hur det går.
 

Vostok

Audemars
Ball sekund 😀

1641755041504.png
 

Vostok

Audemars

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det där la jag ut för något år sedan här :) Jag har bara sett den där med den "lösningen" men det kanske finns fler??

Finns även en annan konstruktion:

1641799693747.png
Jag läste en recension för ett tag sedan av någon SE-modell som såldes på Meranom för några år sedan som påstods ha direktionell ring - trodde då att det kunde röra sig om att författaren bara kopierat någon spec.lista från en annan klocka och missat att ändra den detaljen, ska kika om jag hittar den igen
 

Vostok

Audemars
Jag läste en recension för ett tag sedan av någon SE-modell som såldes på Meranom för några år sedan som påstods ha direktionell ring - trodde då att det kunde röra sig om att författaren bara kopierat någon spec.lista från en annan klocka och missat att ändra den detaljen, ska kika om jag hittar den igen
Å fanken! Den har jag då helt missat!! :D Hoppas du hittar den!! :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är inte något djupt hål så det är nog ingen fara med det :)
Dom flesta med klick har ju den konstruktionen med ett hål borrat i boett och en sträng/plåtbleck eller en fjäder och en kula..

1641802634243.png

1641802668844.png
Jooo, men lågprismärken från Schweiz och Japan har väl aldrig riktigt varit någon mall att gå efter... ;)
(sant, hål behöver inte vara hål rakt igenom)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Kör dude här med idag. Den har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag men så fort den åker på inser jag att jag ju gillar den. Även 960 kändes rätt idag även om jag nog gärna hade hittat någon lösning för att få den på lite läder eller kanske mocka - svingluggar hade suttit som en smäck för det känner jag. Dagen till ära fick den låna en ring också, vilken nog är det närmaste ett luna-dudebygge jag lär komma, i vart fall inom överskådlig framtid.

E975CE3E-474F-41EC-8E2D-66AA8F12C4A1.jpeg

137FDE04-9659-42E1-8463-C5F7D0AB80D9.jpeg
 
Topp