• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Vad är det för fel på en del människor? Jag frågar en fråga till en säljare på Meshok. Får ett svar. Sedan svartlistar han mig? Wtf? 🤔 🤔
Har man inte lust att handla av den som heter Tato kan man gärna skriva ett meddelande till honom och fråga varför han svartlistar folk som frågar om hans varor? Förstår han inte att han tappar kunder?
Nåja, finns ju ett väl bedagat finger över även till honom. 🥴😁

Välkommen till klubben "Vi som blivit blockerade på Meshok", nu är vi två 😃

Idag går Ratnik agera arbetsklocka,hoppas att det inte blir bedagat tilltag!😄
image.jpg

Var rädd om klockan!!!
 

MAz_666

Rolex
Klocka och kaffe. Morn alla. Snajpar vidare med denna. För övrigt är ju Dragunov inget gevär för en krypskytt utan att se som en hetare variant än ak 5 med kikarsikte. Kunna pricka halvbra på på 800 meter var tydligen tanken. Varför läser jag sånt? 🙄 @MAz_666 har du testat Dragunov?
20220112_072435.jpg
På 90-talet fanns militärt något som hette "utländsk vapensats" som mestadels innehöll M16 och Kalashnikov. M16 var hemsk; plastig och konstig att skjuta med. AK47 var cool, men var liten och lätt men sparkade ändå som en AK4.
Sedan lekte vi också med en "extra-vapensats" som innehöll massor av godbitar. Bl.a. Barret M82 som sedan skulle bli vårt eget AG90. HELVETE så den slår om man inte är van! Men även en ljuddämpad 22-pistol som användes under kalla kriget för att i folkmassor slå ut motståndare. Den var helt tyst förutom "klicket från mekanismen"!
TROR det fanns en SVD/Dragunov där i, men är inte säker. Så jag säger AK47 och AK74 garanterat; SVD troligen.
SVD/Dragunov är gammal (från 1958) så den skall inte alls tas för det som gäller Ryssland och deras prickskyttegevär idag. Men även SVD:n hade ändå kraftigare ammunition än övriga AK, så dålig var den inte alls.
Idag kan man istället dregla och googla på: SVLK-14S ‘Twilight’; ASVK; eller DXL-5 'Havoc'. Där snackar vi kraft!!!
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Fin fin, nyförvärv eller har jag missat denna?
Inte riktigt, det är ett hopplock - boetten är från en neptun som jag köpte av @Utvisaren (efter att först ha sålt den till honom) duden inuti kommer från ett traderafynd och satt från början i en 710 som jag har som långsiktigt projekt att bli kompis med, vridringen är från mitt ”luna-dude”-kit som jag köpte i tron att jag skulle bygga ihop en sådan, tyvärr känns det lite tveksamt om just det bygget kommer bli av nu när grejerna landat. Kanske någon gång när andan faller på och rätt urverk går att köpa igen 🤷‍♂️
 

Delgada

Patek
Det är inget skäl att sluta skriva här... tvärtom 😁 😁
Så sant. Ursäkta min försumlighet.
Make over på den här idag.
Jag har gillat den här kombinationen sedan jag gjorde den i höstas, men nu tycker jag att det rödbruna blir för mycket höst.
Fick ett gäng band från CNS igår, har en tydlig bild vilken bezel den ska få. Återkommer om en liten stund.
20220112_091606.jpg
 

MAz_666

Rolex
Grymt snyggt! Jag gillar den där grova typen av mesh. Är det det som brukar kallas för någonting typ "shark". Köpt varifrån?

Fick hem nytt Nato idag, och testade mesh innan. Riktigt fin på mesh denna!

IMG_20220112_113207.jpg
IMG_20220112_113716.jpg

Håller med till 100. De "släta finmaskiga" kan passa bra på vissa och ibland, men de där grova Mesh:en är grymma!
Men Natot skall inte glömmas: vilken matchning!!! Ser ut som om du knypplat det själv med klockans exakta kulörer: super!
 

nbla

Cartier
Grymt snyggt! Jag gillar den där grova typen av mesh. Är det det som brukar kallas för någonting typ "shark". Köpt varifrån?

Håller med till 100. De "släta finmaskiga" kan passa bra på vissa och ibland, men de där grova Mesh:en är grymma!
Men Natot skall inte glömmas: vilken matchning!!! Ser ut som om du knypplat det själv med klockans exakta kulörer: super!
Tack för de fina kommentarerna :)

Sharkmesh från vostok själva :)

Klockan är köpt från Bosse på klockanett, han gör mkt fint :)
 

MAz_666

Rolex
Tack för de fina kommentarerna :)

Sharkmesh från vostok själva :)

Klockan är köpt från Bosse på klockanett, han gör mkt fint :)
Jag gillar Klockanett. Några muttrar "höga priser" men jag säger köp en ny klocka på ställe 1 - med sin frakt, bandet på ställe 2 - med sin frakt, och en bezel på ställe 3 med sin frakt. Då är det inte gratix längre!
Lägger vi sedan på Ukrainska paket som ligger till sig hos kära Postnord i veckor (om dom ens kommer fram alls) så är valet inte dumt!
Men visst: var och en blir salig på sin tro! (Och tur är väl det!)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Inte riktigt, det är ett hopplock - boetten är från en neptun som jag köpte av @Utvisaren (efter att först ha sålt den till honom) duden inuti kommer från ett traderafynd och satt från början i en 710 som jag har som långsiktigt projekt att bli kompis med, vridringen är från mitt ”luna-dude”-kit som jag köpte i tron att jag skulle bygga ihop en sådan, tyvärr känns det lite tveksamt om just det bygget kommer bli av nu när grejerna landat. Kanske någon gång när andan faller på och rätt urverk går att köpa igen 🤷‍♂️
Jaha det är denna du menar. Lånad bild.

Cool Modd i vilket fall.
Kul att ändå ha Luna dude kittet hemma ifall de blir av nån gång 😁
0ehoob22sga41.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag gillar Klockanett. Några muttrar "höga priser" men jag säger köp en ny klocka på ställe 1 - med sin frakt, bandet på ställe 2 - med sin frakt, och en bezel på ställe 3 med sin frakt. Då är det inte gratix längre!
Lägger vi sedan på Ukrainska paket som ligger till sig hos kära Postnord i veckor (om dom ens kommer fram alls) så är valet inte dumt!
Men visst: var och en blir salig på sin tro! (Och tur är väl det!)
Jag kan bara hålla med. Har inga som helst problem med Bosses upplägg av precis de skäl som du radar upp. Plus: Jämför det du får betala med valfritt annat mekaniskt armbandsur. Du får inte ens en Seiko Sports 5 på rean. Dessutom är det faktiskt till 100% Bosses förtjänst att jag över huvud taget började intressera mig för ryska armbandsur. Bara en sån sak!
 
Topp