Mer än 10 x har jag faktiskt aldrig tyckt att jag har behov av. Det räcker även när jag pillar med stötskydden, som jag själv tycker är det pilligaste av allt. Däremot har jag upplevt en väldig skillnad mellan riktigt billiga kina-luppar och dyrare grejer från ex Bergeon. Jag har uteslutande jobbat med luppar för ena ögat, typ den svarta som står på ditt skrivbord, @UtvisarenDen vita är helt ok. 3.5x och utbytbara linser. Även riktbar led lampa på den. En kinagrej som funkar.
Den svarta har jag inte använt så mycket än. Skulle ha den till ett av liken på bordet för jag ser ju inte att få dit den där s*s k***s bryggj****n när man skall i med hela j växellådan eller vad det nu heter.
Men nu när jag har lite utrymme att kasta grejer omkring mig kanske jag skall ge mig på det. Saken är ju att som med alla sådana där förstoringsgrejer så måste man ju vara nära och väldigt stilla för att se något på höga förstoringar som 25x. Men jag har bara tänkt att ha dem som 10x. Kan återkomma närj jag använt dem mer.