Nu har även undertecknad trillat dit när det gäller mocka. Grejen i mitt fall är att jag redan för ca ett år sedan, helt av misstag, köpte fyra band som jag trodde var vanligt hederligt läder. Väl hemma i brevlådan uppdagades det att det var mocka jag hade köpt. Just då tyckte jag verkligen att detta sög och mocka var definitivt inget jag ville identifiera mig själv med, alls.
Nu är det ju så i denna förunderliga tråd att man får (alt drabbas av, beroende på hur man ser det) inspiration av er andra. Plötsligt, eller kanske snarare som en följd av tillvänjning, har jag kommit att acceptera mocka som en helt OK grej, typ. Jag drog mig då även till minnes att jag nog hade några sådana där mockaband liggandes allra allra längst ner i lådan med band.
Så blev det då så att jag till slut sitter här med en sommardoftande kombo klädd i mocka. Underligt det här hur man kan inspireras. Undrar var det skall sluta. Kanske landar jag till slut i att gilla bund? Nej, nu gick jag nog lite för långt, eller för att citera en grötreklam med Gunde Svan från typ 80-talet: "Sitter du här och ljuger nu igen?"