• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Var så inne i klockbyggande igår att jag glömde att det var en liten grej till mig i det där paketet också. Ansluter mig till @hepanter och provar ny ring på 710 jag med.

Det blev inte så mycket färg kvar men formen tycker jag kändes ganska trevlig 🙂

B0A606EF-1554-491F-B0F2-A63B77A08245.jpeg

Håller med, en slät ring passar bra!

Ser riktigt snyggt ut, ser bara ett STORT fel, klockan sitter på fel arm!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
God kväll!

Köpte ett gäng klockdelar på Tradera härom året - med delar till Poljot/Sekonda/Strela 3017. Funderat på att sätta ihop dem, men det verkar vara svårt...

Vad skulle ni göra? Sälja?
 

Bilagor

  • thumbnail_1618261178176 (kopia).jpg
    thumbnail_1618261178176 (kopia).jpg
    168.8 KB · Visningar: 6

Ackee

Panerai
2-Faktor
Angående mitt tidigare inlägg, detta har jag totalt:

5 boetter, och ja, de är till 3017 kronografen. (En boett saknar plexiglas)
4 pushers
2 kronor + stem

5 svarta urtavlor (4 märkta Poljot, 1 Exakta Poljot)
1 vit urtavla (Poljot)

2 x uppsättningar med visare (kronograf, stor minut, stor timme. Bara 1 st liten "sub dial hand")

1 komplett urverk, resterande 4 är i olika grader kompletta.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nu har även undertecknad trillat dit när det gäller mocka. Grejen i mitt fall är att jag redan för ca ett år sedan, helt av misstag, köpte fyra band som jag trodde var vanligt hederligt läder. Väl hemma i brevlådan uppdagades det att det var mocka jag hade köpt. Just då tyckte jag verkligen att detta sög och mocka var definitivt inget jag ville identifiera mig själv med, alls.
Nu är det ju så i denna förunderliga tråd att man får (alt drabbas av, beroende på hur man ser det) inspiration av er andra. Plötsligt, eller kanske snarare som en följd av tillvänjning, har jag kommit att acceptera mocka som en helt OK grej, typ. Jag drog mig då även till minnes att jag nog hade några sådana där mockaband liggandes allra allra längst ner i lådan med band.
Så blev det då så att jag till slut sitter här med en sommardoftande kombo klädd i mocka. Underligt det här hur man kan inspireras. Undrar var det skall sluta. Kanske landar jag till slut i att gilla bund? Nej, nu gick jag nog lite för långt, eller för att citera en grötreklam med Gunde Svan från typ 80-talet: "Sitter du här och ljuger nu igen?"
20220126_080154.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Godmorgon ryssvänner.
Firar klock-judas onsdag med den här gamle trotjänaren.
Min första riktiga klocka. Köpte den sommaren mellan nian och gymnasiet. 1982. Kul att den hänger med.
20220126_063625.jpg

Jag synar och höjer med den här!

En "Timing" från 80-talet, lite samma sak med anlog digital fast ändå inte!

Screenshot_20220126-081838_Chrome.jpg


Gammal bild då batteriet var dött! Antingen hade jag denna eller pappa, kommer inte ihåg!

En sådan analog/digital du har har jag vart ute efter, men inte köpt någon än...
 

Utvisaren

Patek
Nu har även undertecknad trillat dit när det gäller mocka. Grejen i mitt fall är att jag redan för ca ett år sedan, helt av misstag, köpte fyra band som jag trodde var vanligt hederligt läder. Väl hemma i brevlådan uppdagades det att det var mocka jag hade köpt. Just då tyckte jag verkligen att detta sög och mocka var definitivt inget jag ville identifiera mig själv med, alls.
Nu är det ju så i denna förunderliga tråd att man får (alt drabbas av, beroende på hur man ser det) inspiration av er andra. Plötsligt, eller kanske snarare som en följd av tillvänjning, har jag kommit att acceptera mocka som en helt OK grej, typ. Jag drog mig då även till minnes att jag nog hade några sådana där mockaband liggandes allra allra längst ner i lådan med band.
Så blev det då så att jag till slut sitter här med en sommardoftande kombo klädd i mocka. Underligt det här hur man kan inspireras. Undrar var det skall sluta. Kanske landar jag till slut i att gilla bund? Nej, nu gick jag nog lite för långt, eller för att citera en grötreklam med Gunde Svan från typ 80-talet: "Sitter du här och ljuger nu igen?"
20220126_080154.jpg
Så är det. Ett tu tre har du pullover, manchesterkavaj med läderförstärkning på armbågarna och skall bli lärare i samhällskunskap. Det går fort nu. 😁😁
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp