• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Juste! Blev bra!

Blev sugen på en annan mod nu... Inte exakt den här, men med samma case (antar att det är 420) och denna här

Screenshot_20220124-220328_Chrome.jpg


Och någon slags tavla... Får fundera o sätta upp på listan 😃
Fasen 😒 upptäckte att den där ringen inte passar till 420.. iaf finns den inte med bland de modeller som listas på sidan. Trist att de inte skriver ut måtten på den
 

Rikala

Patek
2-Faktor
De där ser man inte så ofta - blev lite sugen på att testa en partner för att se vad det var för något förut, när jag egentligen var ute och snokade efter en Prestige - men de verkade ganska knepiga att hitta, i vart fall de roligare varianterna

Jo, de är inte helt lätta o hitta. Annars tycker jag den här är lite ball, fulsnygg.

En Vostok Megapolis

Screenshot_20220125-171329_Chrome.jpg


Framför allt kul för den använder urverket 2435.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jo, det kanske får bli en till lite tyngre så man kan växla mellan att ta i ordentligt och att reppa loss 😅 få ta någon i stöten så blir det inte så blodigt för plånboken - har turen att dela sportintresset med damen så skivstänger, KBs etc brukar man kunna slå ut på två men dessa får jag nog finansiera själv misstänker jag 😅

Är det vostoks ”egna” blå Nato? Tror jag har ett likadant som jag gillar skarpt - såg bra ut på klockan 😃👌
Ja precis hur fler man har desto roligare😊
Nej vet i te fick med detta när jag köpte en Seiko skx 009 en gång i tiden
 

Delgada

Patek
Var så inne i klockbyggande igår att jag glömde att det var en liten grej till mig i det där paketet också. Ansluter mig till @hepanter och provar ny ring på 710 jag med.

Det blev inte så mycket färg kvar men formen tycker jag kändes ganska trevlig 🙂

B0A606EF-1554-491F-B0F2-A63B77A08245.jpeg
Mycket snyggt.
Jag gör ett avbrott i judas-temat och slänger på mig min 710 med slät bezel.
710 passar verkligen bra med slät ring!
20220125_211743.jpg
20220125_211758.jpg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Var så inne i klockbyggande igår att jag glömde att det var en liten grej till mig i det där paketet också. Ansluter mig till @hepanter och provar ny ring på 710 jag med.

Det blev inte så mycket färg kvar men formen tycker jag kändes ganska trevlig 🙂

B0A606EF-1554-491F-B0F2-A63B77A08245.jpeg
Riktigt snyggt jag tänkte precis den tanken att en slät ring skulle göra sig fint😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Råkar ha 8st sådana verk i varierande skick som reserv, sitter kanske något mer i någon reservdelsklocka med...

20220123_200806.jpg

Jaha, tittade efter och passade på och fixa en klocka... Hade visst hela 4st reservdelsklockor med just dessa urverk!

20220125_211904.jpg


Zim-slala-bim: Nu går iallafall dessa två (likadana urverk, den ena gick innan, den andra hade kass balans och saknade visare).

20220125_211910.jpg


Inga stora grejjer det här, dryga 29mm...

20220125_212428.jpg
 
Topp