• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
God morgon, eller för er riktigt morgonpigga: glad midsommar!

266F924E-B595-49DD-945A-61BD124101BE.jpeg
 

Delgada

Patek
Nu har även undertecknad trillat dit när det gäller mocka. Grejen i mitt fall är att jag redan för ca ett år sedan, helt av misstag, köpte fyra band som jag trodde var vanligt hederligt läder. Väl hemma i brevlådan uppdagades det att det var mocka jag hade köpt. Just då tyckte jag verkligen att detta sög och mocka var definitivt inget jag ville identifiera mig själv med, alls.
Nu är det ju så i denna förunderliga tråd att man får (alt drabbas av, beroende på hur man ser det) inspiration av er andra. Plötsligt, eller kanske snarare som en följd av tillvänjning, har jag kommit att acceptera mocka som en helt OK grej, typ. Jag drog mig då även till minnes att jag nog hade några sådana där mockaband liggandes allra allra längst ner i lådan med band.
Så blev det då så att jag till slut sitter här med en sommardoftande kombo klädd i mocka. Underligt det här hur man kan inspireras. Undrar var det skall sluta. Kanske landar jag till slut i att gilla bund? Nej, nu gick jag nog lite för långt, eller för att citera en grötreklam med Gunde Svan från typ 80-talet: "Sitter du här och ljuger nu igen?"
20220126_080154.jpg
Det ser riktigt trevligt ut det där!
 

Utvisaren

Patek
Lagen om alltings jävlighet...
1. Bröt av korken till epoxylimmet
2. Härdaren hade torkat en bit så blev sjukt mycket bas... oklart hur blandningen blev.
3. Limmet applicerat och fått någon minut att härda, då tappar jag gängtappen mitt i hela limmklutten jag blandat ihop. Sa jag att det var snabbhärdande? Snabbtvätta gängbit och händer i sprit innan det härdar och fick så biten på plats.
Av hela tuben fick jag alltså kanske glädje av en droppe.
Perkele.
Blir en tur i groggskåpet på detta tror ja.
20220126_164039.jpg
 
Grabbar tro det eller ej min första Vostok klocka har kommit och Postnord har heller inte tagit ut någon moms på varan. Nu under lunchen ska jag försöka hämta ut paketet. Nu väntar jag på mina andra två klockor :) Har ändå gått smidigt, köpte även en klocka från uret.se klockan var en beställningsvara fick reda på efter min beställning 8 veckor.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Grabbar tro det eller ej min första Vostok klocka har kommit och Postnord har heller inte tagit ut någon moms på varan. Nu under lunchen ska jag försöka hämta ut paketet. Nu väntar jag på mina andra två klockor :) Har ändå gått smidigt, köpte även en klocka från uret.se klockan var en beställningsvara fick reda på efter min beställning 8 veckor.
Kul! 😃 ser fram emot att få se bilder på nyförvärvet 👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Grabbar tro det eller ej min första Vostok klocka har kommit och Postnord har heller inte tagit ut någon moms på varan. Nu under lunchen ska jag försöka hämta ut paketet. Nu väntar jag på mina andra två klockor :) Har ändå gått smidigt, köpte även en klocka från uret.se klockan var en beställningsvara fick reda på efter min beställning 8 veckor.
Som sagt: Bilder! 👍 :)
 

Utvisaren

Patek
Ja inte är det SAAB i alla fall. Noterade även att den undre tappen inte sitter vinkelrätt utan i ca 80-83 grader. Kanske spelar mindre roll när man trycker ur ett glas men när det skall i är det rätt känsligt, tycker jag i alla fall. Behövs liksom inte några fler felkällor än jag själv... 😁😁
Alltså det blir snart till att leta begagnade ordentliga grejor. Så har kan man ju inte hålla på. Men jag vet inte det verkar inte finnas något mellanläge utan antingen kinamög eller som danskarna säger "rend mig i røven" pris från Bergeon. Något tips på ok ovslitet och pris? 🤔🤔
 

Utvisaren

Patek
Gärna receptet på den där drinken också om man får önska sig saker 🙂👍
Här kommer så receptet på drinken till den moderna mannen av idag.
6cl xylen, is, och en halvmåne rå lök.
Is och xylen i en shaker, skaka till fingrarna fryser fast. Häll upp. Lägg i lök och is om så önskas.
Den trendsäkre mannen sätter löken på tandpetare. För att imponera på damerna kan även kulörta sk "cocktailsvärd" med fördel nyttjas för att höja den festliga stämningen ytterligare.
Serveras i cocktailglas som aperitif eller som sängfösare.
 

Utvisaren

Patek
Även bilder på @Utvisaren när han reparerar sin glaspress!! 🤣
Hm. Jag hade tyvärr inte sinnesnärvaro att greppa telefonen när jag hade 2-komponent snabbhärdande epoxy både på händer och över hela gängtappen. Jag lovar dock att jag skall tänka på det nästa gång jag har epoxy på händerna. Föreviga först - säkerhetsåtgärder sen. Man ju trots allt skära bort epoxy från händerna med en liten skalpell eller så. 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
OT - On topic...

Har ett 2409 med en liten banjospelare i. En riktigt sådan för han knäpper bara på en och samma sträng...
Låter och ser normalt ut när den är öppen. Skruva igen så är det någon som sitter där inne och knäpper på en sträng låter det som. Går i takt med det vanliga ticket men jag ser liksom inte något som skulle kunna komma nära tex balansen och där inleda banjokurs 1A? Låter inte konstant. Antar att han skall spotta snus ibland?

Några tankar kring vad det kan vara? 🤔🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
OT - On topic...

Har ett 2409 med en liten banjospelare i. En riktigt sådan för han knäpper bara på en och samma sträng...
Låter och ser normalt ut när den är öppen. Skruva igen så är det någon som sitter där inne och knäpper på en sträng låter det som. Går i takt med det vanliga ticket men jag ser liksom inte något som skulle kunna komma nära tex balansen och där inleda banjokurs 1A? Låter inte konstant. Antar att han skall spotta snus ibland?

Några tankar kring vad det kan vara? 🤔🤔

Dåligt med olja på gånghaken? Servicebehov? Balanshjulet vobblar? Killgissar här.
 

Utvisaren

Patek
OT - On topic...

Har ett 2409 med en liten banjospelare i. En riktigt sådan för han knäpper bara på en och samma sträng...
Låter och ser normalt ut när den är öppen. Skruva igen så är det någon som sitter där inne och knäpper på en sträng låter det som. Går i takt med det vanliga ticket men jag ser liksom inte något som skulle kunna komma nära tex balansen och där inleda banjokurs 1A? Låter inte konstant. Antar att han skall spotta snus ibland?

Några tankar kring vad det kan vara? 🤔🤔
Skit i vevstaken till modertransformatorn? 🤔 🤔
 
Topp