God ryssfredag vänner!
Här kommer en reflektion som säkert uppfattas ”gubbatrist” av vissa, men som jag ändå känner jag vill få ur mig.
Jag uppskattar detta forum enormt, med högt i tak, enorm hjälpsamhet, otroliga och djupa kunskaper, men också fyllt med humor och glimten i ögat.
Jag gillar verkligen att vi har ett eget ryss-hörn att mulla i, på stora KS.
Kanske jag är fel ute, men senaste månaden/månaderna har det dykt upp bilder på annat än ryska klockor. Av karaktären ”
idag har jag inte rysk klocka”.
Att posta bild på annat märke och säga ”
med den där vridringen påminner den om en X” är en helt annan sak, men bilder på bara en Omega, Seiko eller liknande, får i alla fall mig att tappa intresset. Tycker det finns så många andra grupper för dom.
Har kollat med moderatorer, och de har varken lust eller kraft att stävja i undergrupper, utan säger ”
ta upp det själv”.
I vissa undergrupper är det stenhårt bland användarna, och man blir åthutad direkt då sidan kanske heter ”dagens klocka” - då skall man inte börja skriva om annat, utan just bara visa upp dagens klocka.
Så här är jag.
Jag uppfattar det vara ”vi” som är gruppen, och tycker fler att vi i ”Ryska klockor” mycket väl kan posta även andra klockor, så är det väl så.
Själv är jag lite ”off-grid” de dagar jag bär annat. Det har inte känts aktuellt att posta mina Suunto, CWC, Nite, Certina eller andra klockor i ryssgruppen. Jag tänker också: om alla då och då börjar posta annat, har vi snart rätt
mycket icke-ryskt i tråden.
Är jag gnällig?
Får jag säga vad jag tycker, så tycker jag vi håller oss till ryska klockor i tråden.
Ha en fin helg; ryskt eller inte.
Jag firar helgkänslan med min NVCh30 Gen1 på grymt läder från CozySG (etsy.com).