• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon kamrater!
Kaffe, chokladbit och en brasa. Och en Amphibian förstås.
20220129_093843.jpg

20220129_093921.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Alltså, ja har som sagt snöat in på lite fyrkantigare klockor. De här har jag än så länge.

20220128_222429.jpg


Funderar på en fyrkantig Slava som jag tror är runt 30mm. Haräven sätt en fyrkantig Raketa som jag inte vet storleken på. Alltid kul o upptäcka något "nytt"!

Edit: Bytt bild så ingen kan störa sig på OT klockor i bilden. Tråden heter ju "Ryska klockor på KS?" och vill inte stöta mig med någon. Alla CCCP och andra före detta republiker i Sovjet är numera maskerade.
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Håller med om ”begränsat värde”.
Men kör du ”armledsöglan” på ett Nato, så slipper du ju två lager under klockan - trots Nato.
Men ändå får du ju dubbla lager på ett annat ställe (än under klockan).
Men visst, gillar väldigt sällan Nato för att de HAR ”flärpen”. Snarare för utseendet, färgen och så.
Jag tror att den naturliga evolutionen om 10.000 år kommer fixa bort våra lilltår - OCH flärpen på Nato!
😂😂😂
Lilltårna lär försvinna. Men flärpen lär bestå så länge britterna finns kvar. Det är ju en nyckelprodukt i imperiet! 😂😂
 

Utvisaren

Patek
Alltså, ja har som sagt snöat in på lite fyrkantigare klockor. De här har jag än så länge.



Funderar på en fyrkantig Slava som jag tror är runt 30mm. Haräven sätt en fyrkantig Raketa som jag inte vet storleken på. Alltid kul o upptäcka något "nytt"!
Men du det här är fn lite magi. Här kommer en horologisk lavin (är jag släkt med Ernst?) av sällan skådat slag. Sputnik, Chaika, gissar Electronica och annat godis som sällan är på tapeten vad jag sett i alla fall. Sputniken var riktigt fin. Och man stör sig inte på samma sätt av att det står qvartz på den när det inte bokstavligen står qvart på den, fast det ändå står qvartz på den. Ja... 🤔 🤔 👍👍👍😁😁
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Det är lite dåligt med bilder från er! ;) Jag fortsätter iaf projektet jag pysslat med de senaste dagarna. Förhoppningsvis har jag fått ihop grunden som jag kan delge här imorgon. Sedan kommer det dock vara ett fortlöpande arbete är det tänkt och mycket är kvar.

Hur som helst, är det någon som hittar skillnaden mellan 020716 och 020717? Ingen luris, utan en seriös fråga.
skillnad.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men du det här är fn lite magi. Här kommer en horologisk lavin (är jag släkt med Ernst?) av sällan skådat slag. Sputnik, Chaika, gissar Electronica och annat godis som sällan är på tapeten vad jag sett i alla fall. Sputniken var riktigt fin. Och man stör sig inte på samma sätt av att det står qvartz på den när det inte bokstavligen står qvart på den, fast det ändå står qvartz på den. Ja... 🤔 🤔 👍👍👍😁😁

Ingen Elektrinika där!

Den klockan du syftar på är från Belarus, så jag vet inte om den får vara med i denna tråd, kanske för off topic? 😉
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är lite dåligt med bilder från er! ;) Jag fortsätter iaf projektet jag pysslat med de senaste dagarna. Förhoppningsvis har jag fått ihop grunden som jag kan delge här imorgon. Sedan kommer det dock vara ett fortlöpande arbete är det tänkt och mycket är kvar.

Hur som helst, är det någon som hittar skillnaden mellan 020716 och 020717? Ingen luris, utan en seriös fråga.
skillnad.jpg

Tror inte det är feltrycksnisse, är ju exakt samma bild? Kolla alla visarna, står på exakt samma ställe!
 

Vostok

Audemars
Alltså, ja har som sagt snöat in på lite fyrkantigare klockor. De här har jag än så länge.

20220128_222429.jpg


Funderar på en fyrkantig Slava som jag tror är runt 30mm. Haräven sätt en fyrkantig Raketa som jag inte vet storleken på. Alltid kul o upptäcka något "nytt"!

Edit: Bytt bild så ingen kan störa sig på OT klockor i bilden. Tråden heter ju "Ryska klockor på KS?" och vill inte stöta mig med någon. Alla CCCP och andra före detta republiker i Sovjet är numera maskerade.
HAHAHAHAHA!! 🤣
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En varm macka är aldrig fel! Den klockan har du inte vädrat så mycket tidigare eller? Något nymoddat eller varit på äventyr i klocklådan? Sekunden har jag inte sett monterad på någon klocka i gruppen innan tror jag? 🤔 👍
Tack, då och då har den nog dykt upp här, men förmodligen inte varje vecka. Sekundvisaren är rätt skön (och lång!). Jag behövde originalvisaren till en annan mod.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är lite dåligt med bilder från er! ;) Jag fortsätter iaf projektet jag pysslat med de senaste dagarna. Förhoppningsvis har jag fått ihop grunden som jag kan delge här imorgon. Sedan kommer det dock vara ett fortlöpande arbete är det tänkt och mycket är kvar.

Hur som helst, är det någon som hittar skillnaden mellan 020716 och 020717? Ingen luris, utan en seriös fråga.
skillnad.jpg
Jag bidrar gärna med bilder från min samling, men jag har svårt att hinna precis nu i närtid. Kul idé du har, lite som en svensk Mroatman? Skillnaden är väl att den killen har fotograferat sin egen samling, som måste vara en av de största i världen av Ryska klockor. 😍
 

Utvisaren

Patek
Det är lite dåligt med bilder från er! ;) Jag fortsätter iaf projektet jag pysslat med de senaste dagarna. Förhoppningsvis har jag fått ihop grunden som jag kan delge här imorgon. Sedan kommer det dock vara ett fortlöpande arbete är det tänkt och mycket är kvar.

Hur som helst, är det någon som hittar skillnaden mellan 020716 och 020717? Ingen luris, utan en seriös fråga.
skillnad.jpg
Ser mest ut som tryckfelsnisse, att man tagit samma bild två gånger.
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Jag bidrar gärna med bilder från min samling, men jag har svårt att hinna precis nu i närtid. Kul idé du har, lite som en svensk Mroatman? Skillnaden är väl att den killen har fotograferat sin egen samling, som måste vara en av de största i världen av Ryska klockor. 😍
Tack! Ingen brådska. En del av projektet handlar om att visa upp olika modeller, ja. Förhoppningsvis kan jag visa mer konkret inom kort och då hoppas jag att det kanske skapar ett intresse av att dela med sig av bilder och information.
 
Topp