• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Vad är tanken? Behåller jag rättigheterna till mina bilder om jag delar med mig?
Tanken är att använda bilderna på en sajt jag håller på att knåpa ihop och där det framgår (om man vill) med namn på ägaren till fotona som är uppladdade. Jag är inte helt hundra på juridiken, men bilder som du laddar upp här på KS t ex antar jag att uppladdaren äger rättigheterna till och inte forumet. Facebook var väl i blåsväder för flera år sedan då de ägde rättigheterna till allt som användaren laddade upp.
Iaf så är syftet med bilderna att användas i ett projekt som jag kommer att skriva mer om här inom sin tid och då är det självklart inga problem att be om att få sin bild raderad.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nu är det dags för lite phredagspyssel!
Pri-phi gen.2, kvällen till ära får ett prippsblått Nato hålla ryssen på sin plats.

9CCEF6CD-6528-4424-A423-EC59175A6E55.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Japp, fickur är bra o börja skruva i.

Allt är stort och hörhoppningsvis enklare. Nackdelen kan vara att det är slitet och inte vill fungera efter service, men tanken är ju att man skall ha det för och lära sig och då spelar det ju inte jättestor roll om det går efteråt.

Men det är bra för och träna lägga dit en brygga över löpverket och sätta balansen på plats m.m.

Edit: Även träna på konsten att olja, framförallt att knte olja för mycket. Mitt första försök hade på tok för mycket olja i sig! Kan dkylla delvis på en tför tjock oljare, men även på ren okunskap 😃
Jo jag tänker att man får börja med något som mer eller mindre får betraktas som offrat redan i förväg och se allt annat som en bonus utöver lärandet 🙂
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Det är så svårt med internet ibland! Det är tom svårt ibland i verkligheten!

Ibland vet man inte vad som är skämt, på vilken nivå man skall skriva eller om någon till illa upp för OT.

Därför kommer jag inte skriva något om min skruvutdragare som kom idag och jag testade här ikväll (testade på en icke rysk klocka, som jag inte vill nämna vid namn här i tråden).
Är skruven inte eller ute?
 

Delgada

Patek
Har bestämt mig för att behålla bägge mina ryssar. Någon som har en mesh till salu till scuba grabben? :)

FADBEA4E-77B5-42C7-8FE7-5B79DD345A78.jpeg
Bra val att behålla båda. De är ju ändå så olika. Och snygga!
Jag har inget mesh till salu men jag tror att komandirskie.com har prisvärda mesh.
Eller milanese... jag som är anhängare av läder (och mocka) vet inte skillnad mellan milanese och mesh... när jag tänker efter. Kan någon upplysa mig.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Bra val att behålla båda. De är ju ändå så olika. Och snygga!
Jag har inget mesh till salu men jag tror att komandirskie.com har prisvärda mesh.
Eller milanese... jag som är anhängare av läder (och mocka) vet inte skillnad mellan milanese och mesh... när jag tänker efter. Kan någon upplysa mig.
Tack!

Tror Milanese är tunnare än vanlig mesh?
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Bra val att behålla båda. De är ju ändå så olika. Och snygga!
Jag har inget mesh till salu men jag tror att komandirskie.com har prisvärda mesh.
Eller milanese... jag som är anhängare av läder (och mocka) vet inte skillnad mellan milanese och mesh... när jag tänker efter. Kan någon upplysa mig.
Milanese i mitten, mesh till höger, mocka ❤️ Till vänster
9FA58FBD-C8C8-408B-8213-F706CF496083.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Jo men skillnaden är ju bara ett lager under klockan istället för två. Så finns det någon poäng idag med Nato kontra Single strap? Du kan ju få det lika färgglatt och även ha en flärp med single strap. Ett lager av bandet och en metallögla är väl vad som skiljer bandtyperna åt? Visst skall man ha ett tidstypsikt så finns ju ett värde. Men som sagt, till klockor av idag generellt? Begränsat extra värde kontra det extra materialet som man tillför, tycker lilla jag :)
Håller med om ”begränsat värde”.
Men kör du ”armledsöglan” på ett Nato, så slipper du ju två lager under klockan - trots Nato.
Men ändå får du ju dubbla lager på ett annat ställe (än under klockan).
Men visst, gillar väldigt sällan Nato för att de HAR ”flärpen”. Snarare för utseendet, färgen och så.
Jag tror att den naturliga evolutionen om 10.000 år kommer fixa bort våra lilltår - OCH flärpen på Nato!
😂😂😂
 
Topp