Utvisaren
Diamant
Liknande jag har nu. Dock 2409. Ja ja, vi kör. Vad kan gå fel liksom?Jag började med ett 2414 som skruvade isär och ihop igen tills jag nästan kunde varje steg i sömnen. Jag utgick från en guide jag hittade på watchuseek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Liknande jag har nu. Dock 2409. Ja ja, vi kör. Vad kan gå fel liksom?Jag började med ett 2414 som skruvade isär och ihop igen tills jag nästan kunde varje steg i sömnen. Jag utgick från en guide jag hittade på watchuseek.
Något magiskt trick för att öppna behållaren till fjädern? Locket kommer inte av frivilligt. Igensmetat? Bada i sprit? Alltså inte jag den här gången.
Mer våld så gick det.Hårt underlag. Lägg den åt rätt håll. Ta tag med fingrarna på utsidan (två fingrar på var sida typ). Tryck till!
Har alltid sagt det: går det inte med våld, så går det med mer våld. Går det inte då, så går det sönder.Mer våld så gick det.
Right. Första 2409 i bitar. Enda som inte är demonterat är lagret under balansen. Kräver en mindre mejsel än jag har. Note to self köp en 0.3 mejsel.
Det finns. En har jag glömt. En har jag för fet mejsel och får inget grepp. Resten är mest för att testa om ni är på hugget.Ser två andra skruvar som inte är utskruvade.
Edit: 4st!
...och går det sönder så var det dålig kvalitet och sånt är ju ändå inte värt att reparera!Har alltid sagt det: går det inte med våld, så går det med mer våld. Går det inte då, så går det sönder.
...och går det sönder så var det dålig kvalitet och sånt är ju ändå inte värt att reparera!
Du vet att en är "felgängad" ?
Riktigt trevlig klocka det där! Jag går omkring och stampar av otålighet i väntan på att min kompis till den där skall levereras...I väntan på lunch!!!
Den fick jag inget grepp om.
Man undrar ju spontant om alla skriverier i tidningarna. Är det kanske urmakare som ligger bakom det gängrelaterade våldet?
Jag väntade på att det skulle komma!I väntan på Luch??
Jo jag har funderat på en sådan. Eller drar jag mejslarna i bandslipen med ett 1000 band eller så. Blir nog bra.
För en gångs skull är datumet rätt på denna dinka!
Hm- Är inte en albatross bara en väldigt, väldigt stor... mås? En kämpemås?Snygg Albatross!
Kör ni 8200 insida väggen på fjäderhuset? Borde väl funka? Vilken olja kör ni till själva fjädern?
Kör ni 8200 insida väggen på fjäderhuset? Borde väl funka? Vilken olja kör ni till själva fjädern?