• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Proletärer vid alla fikabord, förenen eder 😁

Peacekeepern har landat!


20220201_142153.jpg
Grym! Dessutom schysst damsugare. Fasen, nu blev jag också sugen på något gott till kaffet! 🤔
 

Utvisaren

Patek
Tack!
Ja, det är en idé att nämna det också kanske 👍 Det finns lite om Ostwok under historia, dock bara någon rad.
Nu har jag inte läst hela siten, men något om Dnepr varianterna bör väl stå med någonstans. @TychoBrahe

Kankse något om Komandirski, amiralski, generalski, sergeantski osv om det nu finns fler liknande.
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
En sida om Komadirskie-modeller, generalskie osv är på g, dock bara påbörjad. Dnepr hade jag inte hört talas om och kan vara värt att nämna i historia-artikeln, tack! 👍Möjligt att de olika "undermärkena" får brytas ut i en egen artikel efterhand.

Edit: svar till @Utvisaren
1 st Dnepr finnes för avbildning när det börjar bli dags för den sidan. :)
 

Delgada

Patek
Roar mig med bandbyte på dagens 710.
Så här var den med oiled khaki.
20220201_153546.jpg

Och såhär blev den med blått mocka.
20220201_154111.jpg

927 tavlan är ju lite orolig med sitt mönster men samtidigt lite blek (som ett fotografi från resan till Leningrad 1982).
Vad säger du @Utvisaren som kan det där med färg. Och och ni andra förstås!
Blekare band som khakilädret eller ett mocka som tar fram den blå tonen i tavlan.
Själv fastnar jag nog för blått mocka, dels för färgen, men dels för att khakilädret var så grovt och lite tooligt, medan 710 boetten med slät bezel då blir lite för späd.
20220201_160510.jpg
20220201_160514.jpg
 

Utvisaren

Patek
Roar mig med bandbyte på dagens 710.
Så här var den med oiled khaki.
20220201_153546.jpg

Och såhär blev den med blått mocka.
20220201_154111.jpg

927 tavlan är ju lite orolig med sitt mönster men samtidigt lite blek (som ett fotografi från resan till Leningrad 1982).
Vad säger du @Utvisaren som kan det där med färg. Och och ni andra förstås!
Blekare band som khakilädret eller ett mocka som tar fram den blå tonen i tavlan.
Själv fastnar jag nog för blått mocka, dels för färgen, men dels för att khakilädret var så grovt och lite tooligt, medan 710 boetten med slät bezel då blir lite för späd.
20220201_160510.jpg
20220201_160514.jpg
I princip har du ju gråskala i klockan så det handlar mest om att ha ett band som har en kulör på bandet som som inte är så intensiv. Röda och lätt dragning mot rödorange toner borde gå fint. Även trilla över mot sandiga nyanser. Men dämpade. Att även ha matt yta som mocka ha är bra. Men du kan i princip använda vilken kulör som helst, så länge du håller den dämpad.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Roar mig med bandbyte på dagens 710.
Så här var den med oiled khaki.
20220201_153546.jpg

Och såhär blev den med blått mocka.
20220201_154111.jpg

927 tavlan är ju lite orolig med sitt mönster men samtidigt lite blek (som ett fotografi från resan till Leningrad 1982).
Vad säger du @Utvisaren som kan det där med färg. Och och ni andra förstås!
Blekare band som khakilädret eller ett mocka som tar fram den blå tonen i tavlan.
Själv fastnar jag nog för blått mocka, dels för färgen, men dels för att khakilädret var så grovt och lite tooligt, medan 710 boetten med slät bezel då blir lite för späd.
20220201_160510.jpg
20220201_160514.jpg
Jag tycker att den blev väldigt fin på mockat 🙂👍
 

branting

Cartier
Grym klocka! Jag ser att du använder en Little Zero som storleksreferens. 🤣
Var nöjd över att den för än gångs skull kom till användning 😂 Köpte den till min fru som envisas med att gå runt med en sådan där smart klocka. Hon har använt min present en dag och sedan återgått till din smarta dussinklocka. Vi har olika intressen av klockor var slutsatsen jag drog efter det
 

Utvisaren

Patek
Var nöjd över att den för än gångs skull kom till användning 😂 Köpte den till min fru som envisas med att gå runt med en sådan där smart klocka. Hon har använt min present en dag och sedan återgått till din smarta dussinklocka. Vi har olika intressen av klockor var slutsatsen jag drog efter det
Känner igen det där lite halvt. Trots att hon fått en rysk Zaria och dessutom själv handlat diverse swiss osv så dök det upp en äppleklocka i huset i förra veckan. Jag förstår ingenting. Kanske skall ge mig på den med dremmelen? Och trolla bort den... 🤔 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Så jävla stor var den ändå inte… idag kom min klocka med posten. Sjukt nöjd. Bör även hylla den tyska postgången. Beställdes sent i söndags från södra Tyskland och dök upp i kolmårdenskogen idag 🙂
AF94CAB3-343A-47D9-A812-E28743C3CB3C.jpeg

Nja, den kanske är mer användbar än en 60mm, det är en himla klump!

Tycker den ser stor ut, vad väger den?

Vad tycker frugan? Är den stor?
 

branting

Cartier
Nja, den kanske är mer användbar än en 60mm, det är en himla klump!

Tycker den ser stor ut, vad väger den?

Vad tycker frugan? Är den stor?
Den väger 160 g om jag inte minns fel. Tycker den är lagom stor. Men då ville jag iofs ha en stor klocka. Det går att ta på sig en långärmad tröja med klockan på armen vilket jag var lite orolig för att det inte skulle gå. Blir nog en av de klockorna som jag kommer använda mest 🙂 Vet inte vad du syftar på med sista frågan. Men svaret är att hon tycker den är stor oavsett 😉
 
Topp