• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Klockbyte. Det är ju en dag imorgon också.
Mockahh!
20220202_205642.jpg
 

Utvisaren

Patek
Jag tänkte mer på en prototyp, hur många gör man egentligen? En, kanske ett fåtal, max.

Men hittar du någon så köper ja!!! 😃

Jag tänkte mer på en prototyp, hur många gör man egentligen? En, kanske ett fåtal, max.

Men hittar du någon så köper

Det är ju lite synd att Amil blivit utkastad från http://forum.watch.ru/ för han har nog vetat vad det där är...
Dock finns det jäkligt mycket kunnigt folk där så kolla runt där lite :)
Usch. Det var mycket text på den sidan. 😵😁
 

Utvisaren

Patek
Jaha.. tydligen finns det ändlänkar till 420 som passar till standard 20mm-länk. Det kan ju vara bra att känna till om man tycker att 18 är lite i smalaste laget.

Gissar iofs att denna insikt är ungefär lika revolutionerande som om jag dykt upp och kungjort att jag upptäckt Bollnäs..

D6EF99C5-0E5E-469C-AE56-7FA290232CEF.png
Men det är bra att det påminns. Jag är själv måttligt begeistrad i 22 mm banden. De får gärna vara avsmalnande, eller om det rent av fanns en snygg adapter till att få ner dem till 20 mm.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tavlan överst till höger?? Företagslogga på eller vad är det? 🤔 🤔

Skulle tro det, något oljebolag i Tartarstan gissningsvis av avbildningen på tavlan.

Edit:
Lukoil, ЛУКОЙЛ, en av de största oljebolagen i Ryssland bensinstationer i Ryssland och andra delar av Östeuropa.
 

Utvisaren

Patek
Skulle tro det, något oljebolag i Tartarstan gissningsvis av avbildningen på tavlan.

Edit:
Lukoil, ЛУКОЙЛ, en av de största oljebolagen i Ryssland bensinstationer i Ryssland och andra delar av Östeuropa.
Helt underbar klocka! När folk frågar vad det är och man förklarar... att det är en Rysk klocka med reklam för det rysk oljebolag...
Man kan riktigt se hur de små kugghjulen snurrar och svaret blir INTE 42 för dem... 😂 😂
DEN minen folk får är ju också helt obetalbar... "varför frågade jag... karln är ju en idiot..."
och sedan en halvkonstig ursäkt för att gå och göra något annat.
LIKA ROLIGT VARJE GÅNG. 😂😂😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Helt underbar klocka! När folk frågar vad det är och man förklarar... att det är en Rysk klocka med reklam för det rysk oljebolag...
Man kan riktigt se hur de små kugghjulen snurrar och svaret blir INTE 42 för dem... 😂 😂
DEN minen folk får är ju också helt obetalbar... "varför frågade jag... karln är ju en idiot..."
och sedan en halvkonstig ursäkt för att gå och göra något annat.
LIKA ROLIGT VARJE GÅNG. 😂😂😂

Jo, får nog bygga en klocka med den!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God morgon på er kamrater! Livet består inte av NOS och mint allena. Även patinerade gamla vänner får rikligt med plats i klockhjärtat. Här en alldeles, alldeles underbar 350-dykare i väl inkört skick.
20220203_081403.jpg

Plexikupolen var en viktig del i konstruktionen för att skapa vattentäthet till 200 meter, men blev på köpet en del i en av klockvärldens estetiskt mest fulländade profiler. Kupolformen kommer igen även på kronan.
20220203_081957.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tänkte mer på en prototyp, hur många gör man egentligen? En, kanske ett fåtal, max.

Men hittar du någon så köper ja!!! 😃
Ja, vad är egentligen en prototyp? Jag associerar till någonting som inte är serietillverkat i vanlig mening och det kan ju vara allt från ett exemplar till en kraftigt begränsad mer eller mindre handgjord "förserie". Jag har nedanstående prototyp till urtavla för en jubileumstavla, som aldrig kom i produktion. Det tycks ha berott på att Vostok gick i konkurs 2010 strax innan denna modell skulle ha getts ut. Av allt att döma (uppgifter från Vostok själva) finns det bara detta exemplar.
Klockmodellen tillverkades aldrig, utan är hopplockad av en entusiast som tänkte ut hur en sådan modell skulle kunna ha sett ut. Klockan är alltså inte en prototyp, utan egentligen bara 100% franken, samtidigt som tavlan är en prototyp... :)
Anm: Dessutom stämde datumet idag. Jag ser det som ett tecken på... någonting 🤔
1643875544204.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Men det är bra att det påminns. Jag är själv måttligt begeistrad i 22 mm banden. De får gärna vara avsmalnande, eller om det rent av fanns en snygg adapter till att få ner dem till 20 mm.
Ryskt resonemang typ såhär då? 18 mm lugg med en länk som inleder med imponerande 26 (!) mm bredd och sedan smalnar av till endast 16 mm vid låset!
1643876631819.png

1643876681006.png
 
Topp