Ryss hemkommen... jag menar nyss hemkommen! Får kolla i manualen hur man sköter om dessa 3017 på bästa sovjet-vis!
Den där är sjukt snygg!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ryss hemkommen... jag menar nyss hemkommen! Får kolla i manualen hur man sköter om dessa 3017 på bästa sovjet-vis!
Jaha.. tydligen finns det ändlänkar till 420 som passar till standard 20mm-länk. Det kan ju vara bra att känna till om man tycker att 18 är lite i smalaste laget.
Gissar iofs att denna insikt är ungefär lika revolutionerande som om jag dykt upp och kungjort att jag upptäckt Bollnäs..
Haha, som sagtOld news...
Ryska klockor på KS?
Kör dude här med idag. Den har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag men så fort den åker på inser jag att jag ju gillar den. Även 960 kändes rätt idag även om jag nog gärna hade hittat någon lösning för att få den på lite läder eller kanske mocka - svingluggar hade suttit som en smäck för...klocksnack.se
Söker man bakåt i tråden finns säkert fler inlägg???
Här är de andra två som kom idag.
Vostok, med någon kyrka. Är motivet ifrån Moskva, någon som vet?
Samt en Slava, när man skall vara lite glammig!
Fin grymt ha begär på de där 3017. Trodde först @Utvisaren fått tillbaka sina från serviceRyss hemkommen... jag menar nyss hemkommen! Får kolla i manualen hur man sköter om dessa 3017 på bästa sovjet-vis!
Saint Basil's CathedralHär är de andra två som kom idag.
Vostok, med någon kyrka. Är motivet ifrån Moskva, någon som vet?
Samt en Slava, när man skall vara lite glammig!
Japp - Moskva! Vasilijkatedralen.
Saint Basil's Cathedral
Saint Basil's Cathedral - Wikipedia
en.wikipedia.org
GRYMT SNYGG! Kronografer gillar vi verkligen och en 3017 (gärna 60-tal) är definitivt en av mina heliga graler!Ryss hemkommen... jag menar nyss hemkommen! Får kolla i manualen hur man sköter om dessa 3017 på bästa sovjet-vis!
Kanon, nu vet jag vad den heter både på svenska och engelska!
Misstänkte att det var Moskva, då har man ju sett den på bild, film, nyheter etc.
Ligger på Röda torget, men det har ni säkert koll på!
Färdigbyggd 1561, på order av Ivan den förskräcklige.
Nej men jag är ute efter en sån här, men har kikat länge efter denna Flera år faktisktNej, men sett klockor till salu som jag antar har den där baksidan. Är det din?
Även denna är ju läcker men gillar den första jag visade mer
Ja det finns flera modeller men det är den här urtavlan jag fastnade för plus att lumen är ju as ball på denHmm. Det är nog vit jag sett.
Hittade bara denna, men byta datumskiva så? Rätt dyr dock.
This item is unavailable - Etsy
Find the perfect handmade gift, vintage & on-trend clothes, unique jewelry, and more… lots more.www.etsy.com
Hittade en gul med!
Rare Collectible USSR VOSTOK W&CM WATCH MAKER YELLOW DIAL SERVICED | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Rare Collectible USSR VOSTOK W&CM WATCH MAKER YELLOW DIAL SERVICED at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!www.ebay.co.uk
Bara insert? Ska du stoppa den i sniper bezeln eller vad?Vad är de närmaste man kan hitta nytt för att hitta ett insert som detta? De är ju liksom de jag behöver känner jag. Nåt som välver snarare neråt än bygger på höjden. Fasen @Utvisaren den där är underbar
Sorry menade bezel och insert, tänkte på 710an. Liknande de jag har på snipern Men fasen den blev rätt cool med titannitrid ringenBara insert? Ska du stoppa den i sniper bezeln eller vad?
Går ju att slipa ner en Seiko insert med en sliptrumma genom att spänna fast inserten på trumman och köra lite försiktigt mot en fil tills den får rätt diameter.
Välvningen borde gå att göra med en hård boll eller kula men det har jag ej testat själv så osäker på det steget
Tror att am-divers ringar smalnar av mot kanten men frågan är hur de är i storlek till 710Sorry menade bezel och insert, tänkte på 710an. Liknande de jag har på snipern Men fasen den blev rätt cool med titannitrid ringen
Ja det finns flera modeller men det är den här urtavlan jag fastnade för plus att lumen är ju as ball på den
Då får du leta vidare...
Han med skrivmaskinen
Rare USSR VOSTOK AMPHIBIAN WATCH & CL0CK MAKER W&CM AUTOMATIC 2416 SU SERVICED | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Rare USSR VOSTOK AMPHIBIAN WATCH & CL0CK MAKER W&CM AUTOMATIC 2416 SU SERVICED at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Ah, skrivmaskinskillen!
Rare USSR VOSTOK AMPHIBIAN WATCH & CL0CK MAKER W&CM AUTOMATIC 2416 SU SERVICED | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Rare USSR VOSTOK AMPHIBIAN WATCH & CL0CK MAKER W&CM AUTOMATIC 2416 SU SERVICED at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
OOOOOOk jag var tvåa på den!Han med skrivmaskinen
Du blev 2 a på bollen därAh, skrivmaskinskillen!
Jo...Du blev 2 a på bollen där