• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaha.. tydligen finns det ändlänkar till 420 som passar till standard 20mm-länk. Det kan ju vara bra att känna till om man tycker att 18 är lite i smalaste laget.

Gissar iofs att denna insikt är ungefär lika revolutionerande som om jag dykt upp och kungjort att jag upptäckt Bollnäs..

D6EF99C5-0E5E-469C-AE56-7FA290232CEF.png

Old news...

Söker man bakåt i tråden finns säkert fler inlägg???
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Old news...

Söker man bakåt i tråden finns säkert fler inlägg???
Haha, som sagt 😄
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Ackee

Panerai
2-Faktor
Kanon, nu vet jag vad den heter både på svenska och engelska!

Misstänkte att det var Moskva, då har man ju sett den på bild, film, nyheter etc.

Ligger på Röda torget, men det har ni säkert koll på!

Färdigbyggd 1561, på order av Ivan den förskräcklige.

Kuriosa - Ivan den förskräcklige och den svenske kungen Johan III utbytte en del färgstarka brev, de så kallade "skällebreven".
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Även denna är ju läcker men gillar den första jag visade mer :)

1643819477950.png

Hmm. Det är nog vit jag sett.

Hittade bara denna, men byta datumskiva så? Rätt dyr dock.


Hittade en gul med!
 

Vostok

Audemars
Hmm. Det är nog vit jag sett.

Hittade bara denna, men byta datumskiva så? Rätt dyr dock.


Hittade en gul med!
Ja det finns flera modeller men det är den här urtavlan jag fastnade för plus att lumen är ju as ball på den :)

1643820841146.png
 

Vostok

Audemars
Vad är de närmaste man kan hitta nytt för att hitta ett insert som detta? De är ju liksom de jag behöver känner jag. Nåt som välver snarare neråt än bygger på höjden. Fasen @Utvisaren den där är underbar😍
Screenshot_20220202-174345.png
Bara insert? Ska du stoppa den i sniper bezeln eller vad?
Går ju att slipa ner en Seiko insert med en sliptrumma genom att spänna fast inserten på trumman och köra lite försiktigt mot en fil tills den får rätt diameter.
Välvningen borde gå att göra med en hård boll eller kula men det har jag ej testat själv så osäker på det steget :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Bara insert? Ska du stoppa den i sniper bezeln eller vad?
Går ju att slipa ner en Seiko insert med en sliptrumma genom att spänna fast inserten på trumman och köra lite försiktigt mot en fil tills den får rätt diameter.
Välvningen borde gå att göra med en hård boll eller kula men det har jag ej testat själv så osäker på det steget :)
Sorry menade bezel och insert, tänkte på 710an. Liknande de jag har på snipern Men fasen den blev rätt cool med titannitrid ringen
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Sorry menade bezel och insert, tänkte på 710an. Liknande de jag har på snipern Men fasen den blev rätt cool med titannitrid ringen
Tror att am-divers ringar smalnar av mot kanten men frågan är hur de är i storlek till 710 🤔

Den svarta som brukar sitta på k-02 liknar den som @Utvisaren har på sin men osäker på hur den är i verkligheten, jag har en sådan på ingång så kan kolla hur det ligger till när den dyker upp
 
Topp