• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lindahl

Omega

Olaa

Cartier
har inte använt ngn av mina ryska vintageur på länge men idag rådde jag bot på detta. Blir lite nykär igen och återanvänder en gammal samlingsbild för att försöka skicka vidare lite lekfull designglädje till Er alla! :p
DSC06340 (1).JPG
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Tycker det ser ut som en rysk potatissäck = helrätt 👍🏼
Materialet är ju ännu okänt så tills motsatsen är bevisad så utgår vi från att det är rysk potatissäck. 👌
Det grymt ut. Inte sladdrigt på större klockor? Verkar skönt!
Det är förvånansvärt stabilt, kanske beroende på att man inte är begränsad till fasta hålavstånd. Spännet trycks helt enkelt bara igenom bandet vid perfekt passform.
 

rockholger

Breitling
Jag håller med. Jag köpte en 170865 i somras. Det är ju en snygg kombination och säkert någon som tänkt till.
image.jpg

Men det var något som skavde. Det var ju inte MIN modd. Så ganska direkt bytte jag band till ett läder och senare bytte jag till en brun bezel. Nu blev det MIN modd.
20201215_133954(0).jpg

Det är roligt att skapa något man är lite ensam om. Sen skulle jag absolut inte ha något emot att någon annan kopierar ens modd, det är ju inte alls på det viset.

Det är möjligt att jag byter till svart bezel igen, men troligen inte till originalbezeln dock.

Jag tycker ändå att det var värt att köpa en lite dyrare än standard för tavlan och visarna.
Lurkar mest och skriver inte mycket, men här får jag göra ett undantag. Jösses vad snygg den där är.
 

Kreacon

Audemars
Får bli en bild till ❤️
IMG_20210210_191940_1.jpg
Måste ändå säga att jag är nyfiken på hur den skulle se ut med samma vridning som du har på ”lumen” men borstad.

Körde du med riktigt verktyg för att ta loss vridningen? Körde med tejpad kniv sist men det var trögt som satan. Men det kanske är trögt? Har fått bilden av @Von som ”poppar loss med tummen” 😁
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Måste ändå säga att jag är nyfiken på hur den skulle se ut med samma vridning som du har på ”lumen” men borstad.

Körde du med riktigt verktyg för att ta loss vridningen? Körde med tejpad kniv sist men det var trögt som satan. Men det kanske är trögt? Har fått bilden av @Von som ”poppar loss med tummen” 😁
Jag använde boettöppnare från "ovansidan". Göör enkelt 👌🏻

Ja den kunde nog passat bra den Bezeln 🤔 Kanske blir en beställning på en sådan eller annat i framtiden.
Eller om "fixar Frasse" i tråden lägger ut en stänkare när de har något de vill slippa i byrålådan 😉
 

Kreacon

Audemars
Jag använde boettöppnare från "ovansidan". Göör enkelt 👌🏻

Ja den kunde nog passat bra den Bezeln 🤔 Kanske blir en beställning på en sådan eller annat i framtiden.
Eller om "fixar Frasse" i tråden lägger ut en stänkare när de har något de vill slippa i byrålådan 😉
Alright! Vart hittar man en sådan för hemmabruk? Funderar fasen på att köpa en sådan boettöppnarskruvsak och en visaravtagarsak oxå. Kommer ju lååångt med att bara kunna byta vridning och visare samt rucka. Ser så lätt ut på tuben...
 
Topp