• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Hemgång.
20210818_170248.jpg
20210818_170253.jpg
 

Vostok

Audemars
Tack för svar, har letat runt lite. Jo datumet är ingen fördel på den tavlan, gillade dock känslan av skicket. Kikade lite på nodate men de kryllar inte direkt där ute. Va först inne på en blå, men alla som är snygga har haft neptun boett med centerluggar😕 trist när man vill ha nato band.
Aja den kanske duger gått som lantbruksklocka. Stog att den va finare än va bilderna visade i annonsen😂
Grattis!! Boetten heter 270 och är lite halvovanlig!
Den där klockan är as-läcker så modda inte sönder den där :D
Stora lume pluppar på svart scuba tavla och 270 boett!! Grymt vackert!! Det enda som slår det där är en utan datum men dom är lite svårare att hitta :D
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Grattis!! Boetten heter 270 och är lite halvovanlig!
Den där klockan är as-läcker så modda inte sönder den där :D
Stora lume pluppar på svart scuba tavla och 270 boett!! Grymt vackert!! Det enad som slår det där är en utan datum men dom är lite svårare att hitta :D
Tack så de är 270 boetten heter🤩 jäkligt spännande att få se den live sen då han skrev att den va så mycket finare än va bilderna Visade.
Bara den kommer fram om man får vänta till november och den vänder vid PostNord lotteriet då vet jag inte vad jag gör😂

Du har helt rätt, hade en tanke på bezelskifte men den skulle nog vara najs att behålla precis som den är. 😊
 

MAz_666

Rolex
Köpstoppet gick åt skogen igen. Men har varit lite sur sen min scubadude blev Restad som jag hade planerat att montera dit dykaringen på som jag köpte. Har ju tänkt leka lite med blekning.
Så nu fick jag tag i en scuba dude fast en svart istället. Hoppas nu inte jag köpt grisen i säcken men tycker den ser hyffsat bra ut trots riktigt usla bilder.
Inte de minsta lumepluttar a heller, blev en med datum. Gissar det är en 80 talare?? Eller kanske tidigare... Säkert någon som vet.. den lär väl dyka upp framåt jul om jag ha tur
s-l400 (4)~2.jpg
s-l400 (2).jpg
s-l400 (1).jpg
Screenshot_20210818-094816~2.png
s-l400 (3).jpg
Sålde exakt en sån där på Tratten för några månader sedan. 601kr inkl spårbart ...
 

MAz_666

Rolex
En ny variant för mig. Jag har tydligen högtidligen (?) utsett Postnord som mitt "direkta tullombud" (kunde jag välja någon annan?) Nu skall alltså PN granska om de kan belägga att jag har betalat moms för den Fridge, som jag faktiskt har betalat moms för direkt vid köpet via eBay. Förra veckan gick motsvarande operation sådär, men jag är optimist.
Screenshot_20210817-184906_Firefox.jpg
Senaste "battle:t" med Postnord landade så här:
vi kan betala hur mycket moms som helst åt eBay-säljaren. Denne kan skriva VAT-numret med tremeterssiffror på paketet. Vi kommer ändå 100 av 100 ggr få betala Postnords ("Tullens") moms i alla fall.
Det finns ju tydligen alltså någon sorts digital databas som säljaren måste anmäla in från Ukraina/Ryssland att momsen är betald. Paketet måste därefter ha en sorts streckkod som Postnord kan scanna av - och få bekräftat att momsen (och tillräckligt mycket) är betald.
Känns lite som: ain't gonna happen ...
Men jag har nu ett ärende just likt detta. OM man köper just på eBay så betalar eBay tillbaka dina eBay-dollars i dubbel moms du betalt. Bara att skicka in Postnordkvittot, så har du pengarna åter efter ngn vecka.
Det skall inte vara lätt ...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Senaste "battle:t" med Postnord landade så här:
vi kan betala hur mycket moms som helst åt eBay-säljaren. Denne kan skriva VAT-numret med tremeterssiffror på paketet. Vi kommer ändå 100 av 100 ggr få betala Postnords ("Tullens") moms i alla fall.
Det finns ju tydligen alltså någon sorts digital databas som säljaren måste anmäla in från Ukraina/Ryssland att momsen är betald. Paketet måste därefter ha en sorts streckkod som Postnord kan scanna av - och få bekräftat att momsen (och tillräckligt mycket) är betald.
Känns lite som: ain't gonna happen ...
Men jag har nu ett ärende just likt detta. OM man köper just på eBay så betalar eBay tillbaka dina eBay-dollars i dubbel moms du betalt. Bara att skicka in Postnordkvittot, så har du pengarna åter efter ngn vecka.
Det skall inte vara lätt ...
Exakt, jag har samma operation på gång men tänkte vänta med att skriva ett inlägg tills jag har gått igenom hela denna kedja med framgång.
Status för mig är att eBay nu vill att jag skall skicka in en bild på paketet i fråga efter att jag har hämtat ut det. De kommer då att betala tillbaka moms nr 2 inkl avgift. Jag har redan tidigare skickat in kopia på mitt kvitto till eBay för momsinbetalningen till PN, men eBay vill alltså att jag dessutom skall styrka att jag verkligen har tagit emot paketet.
Min förhoppning är att alla gör på detta sätt och att detta leder till att ngn inblandad part till slut tröttnar. Jag bryr mig inte så mycket om i vilket skede jag betalar momsen, men jag accepterar inte att jag skall betala in momsen två gånger för ett och samma köp.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens

20210819_083116.jpg


Hade igentligen tänkt o ta en annan klocka (jobbade med två objekt igårkväll), men hann inte riktig med.

Den ena var det lite problem i uppdraget...
20210818_215039.jpg

Det är nu åtgärdat, men minutsvisaren är lite lös (dessutom är tavlan lös, då någon knäckt av benen och limmat fast tavlan...

Den andra bytte jag krona på tillfälligt, behöver nog även byta kronhals, men den fortar sig en del (såg det nu på morgonen), så den får jag rucka.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dag 4:
Ni kommer kanske ihåg bilden som knäckte internet? Är klänningen svart/blå eller vit/guld???
Här är min. ScubaGrabben i Neptune-boetten (937).
Sent 80, möjligen riktigt tidigt 90-tal.
Är den champagne eller är den Scuba-blå?
A02A1977-BDA7-475E-A13A-E85F9C5AE2A7.jpeg

Tavlan är ju tryckt med russia så den borde åtminstone vara från tidigast tidigt 90-tal.

Men frågan är som man ser någon annan färg i kanten på tavlan om man öppnar skönheten???
 
Topp