• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Byter armband i brist på bättre tidsfördriv

8A1535F3-7B69-4D5A-B2A4-6031114E6344.jpeg
Oförskämt bra med ankare och YM bezel på samma gång. 💎 Sjukt bra tavla....trots att jag är så långt ifrån läder man kan komma så funkar även det förträffligt här...Nice 💎😎
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Verkligen, han är en av mina stora idoler när det kommer till 60-talets rymdkapplöpning! Han var senare även med på det ganska trevliga Apollo-Soyuz-projektet tillsammans med Nasa. Nedan en bild därifrån. Omega Speedmaster sitter på handleden (under tester på marken bar han en ascool Flightmaster). Dessutom var han riktigt grym på att teckna. Teckningen är ett porträtt av Tom Stafford.
1637832107865.png
Coola klockor helt klart under den där eran. Fick faktiskt prova en god väns speedy för några år sen, lite offtopic här i tråden. Men den hör till rymdsnacket, har bilden kvar jäkligt mäktig känsla var det, så sjukt fin patina och känsla
En 1005-003 med kaliber 321 ed White "premoon"
19277A1D-7614-4C84-B62E-FD0FD28D8FED.jpeg


Lagar käk nu
DSC_8124.JPG
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Coola klockor helt klart under den där eran. Fick faktiskt prova en god väns speedy för några år sen, lite offtopic här i tråden. Men den hör till rymdsnacket, har bilden kvar jäkligt mäktig känsla var det, så sjukt fin patina och känsla
En 1005-003 med kaliber 321 ed White "premoon"
19277A1D-7614-4C84-B62E-FD0FD28D8FED.jpeg


Lagar käk nu
DSC_8124.JPG
Wow, cal 321, raka luggar... arghh 😍
 

Utvisaren

Patek
Det är jobbigt med köpstopp. Råkade ropa hem en liten sak för 800 rubel. Det var inte meningen. Men det värsta var att säljaren hade 300 klockor till. Men inte en enda som jag villa ha! All frakt skall alltså belasta en liten klocka. Blev så putt att jag bad dem lägga klockan i ett vanligt kuvert och tejpa loss. Inget j-la CN22 eller något annat. Gäller att hålla kostnaderna nere nu. Det lite roliga är ju att det har kommit ett paket på posten som köptes innan köpstoppet. Har faktiskt ingen aning om vad som ligger i paketet. Nåja, det hämtar vi imorgon. Nu skall vi bränna 8000 på däck och annat mög till bilen istället. :mad: 😥
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är jobbigt med köpstopp. Råkade ropa hem en liten sak för 800 rubel. Det var inte meningen. Men det värsta var att säljaren hade 300 klockor till. Men inte en enda som jag villa ha! All frakt skall alltså belasta en liten klocka. Blev så putt att jag bad dem lägga klockan i ett vanligt kuvert och tejpa loss. Inget j-la CN22 eller något annat. Gäller att hålla kostnaderna nere nu. Det lite roliga är ju att det har kommit ett paket på posten som köptes innan köpstoppet. Har faktiskt ingen aning om vad som ligger i paketet. Nåja, det hämtar vi imorgon. Nu skall vi bränna 8000 på däck och annat mög till bilen istället. :mad:😥

Den säljaren hade säkert 100 klockor jag hade velat ha 😉
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Oförskämt bra med ankare och YM bezel på samma gång. 💎 Sjukt bra tavla....trots att jag är så långt ifrån läder man kan komma så funkar även det förträffligt här...Nice 💎😎
Tackar 🙂
Jo jag tyckte det kändes lite skoj att bygga mot något slags ”ryss-master” tema. Gillar också tavlan, det känns som att det händer mer i den än man ser vid första anblicken.

Det känns lite tråkigt bara att det börjar ta slut på saker att pilla med på den här klockan, nu är det bara tavla, urverk och sekundvisare kvar sedan start 😅
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tackar 🙂
Jo jag tyckte det kändes lite skoj att bygga mot något slags ”ryss-master” tema. Gillar också tavlan, det känns som att det händer mer i den än man ser vid första anblicken.

Det känns lite tråkigt bara att det börjar ta slut på saker att pilla med på den här klockan, nu är det bara tavla, urverk och sekundvisare kvar sedan start 😅

En guldsekund kanske?
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Sorterar ut lite gamla uniformspersedlar till bättre behövande.
20211125_200910.jpg
Wow😍
Ser fina ut, lapparna ser ut att va i nyskick.
Väljer morgondagens klocka..och valet blir samma som i dag!
20211125_202338.jpg
20211125_202343.jpg

Att kunna ha samma klocka fyra dagar i rad bara för att man vill det, är en definition av frihet som kanske få utanför vår gemenskap kan förstå.
20211125_202834.jpg
Väldans fin ordning på klockorna där👌
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Klockbyte!

Bytte precis urtavla på den här till rätt urtavla.

Rätt sleten urtavla, men den passar boetten rätt bra för den är lite sleten med.

Passade på o köpa tavlan ihop med det andra kul ni sett här ifrån mig de senaste dagarna.

20211125_200305.jpg
Äntligen lite Goroda i tråden! Underbart ihopplockat exemplar med mycket personlighet och den gamla och vackra loggan. 😍
 

Utvisaren

Patek
Äh va fn är det ingen som är inne bjuder någonstans numera? Nu fick jag ju även en Zvezda och en Kirov. JAG HAR JU KÖPSTOPP! Har jag varit otydlig på den punktan? 🤔 🤔 😁
 
Topp