• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Ha, det är inte bara tvåtons, det är även en dubbelraggare!!! 😇
Tvåtons dubbelraggare? Davai, davai!!! 🤔 😁

1646558104624.png
 

Utvisaren

Patek
Med god assistans av Pippi har jag nu straffat ut mig ur OWG.
Som av en händelse har ju 4 ryska kronografer landat och jag har ohemult med bedagade band och länkar liggandes. Vi får väl se hur vi kan koka ihop det hela.
 

Utvisaren

Patek
1646597762674.png


Kanske kinesiska AliPay eller liknande för Meshok?? Lär nog klarna om några veckor / månader när Ryssland och västs skilsmässa är över.
Amex packar också ihop. Men som jag föstått det så när det gäller korten så fungerar Ryska kort utfärdade i Ryssland i... Ryssland. Dock inte utanför gränserna? Borde inte Paysend funka då? De tar ju trots allt emot pengarna i banken som utfärdat kortet i sitt eget land? Eller? 🤔 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ligger ett par rätt fina på avito med lite annan design. En mix av Bauhaus och vanligt streckindex. Den jag har nu är rätt lik mina Takano klockor så den för inte så mycket nytt in i samlingen. Får se om jag byter ut den framöver. Eller lägger till ;) Vem vet.

1646640586797.png

Rätt snygga siffror på dessa!

Loggan på din är ju hur snygg som helst!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Amex packar också ihop. Men som jag föstått det så när det gäller korten så fungerar Ryska kort utfärdade i Ryssland i... Ryssland. Dock inte utanför gränserna? Borde inte Paysend funka då? De tar ju trots allt emot pengarna i banken som utfärdat kortet i sitt eget land? Eller? 🤔 🤔

Precis, de amerikanska korten funkar fortfarande inom Ryssland. De är säkert utbytta inom kort till Mir eller UnionPay - vilka funkar utanför gränserna.

Paysend? Ingen aning, något system lär ju behållas eller dyka upp.
 
Topp