• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag med, fast inte just nu. Finns ju fortfarande några modeller/tavlor man inte har (än) 😇
Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tag :p Tycker urtavlan är så jäkla läcker med lume och allt

1665157196532.png

Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tag :p Tycker urtavlan är så jäkla läcker med lume och allt

1665157196532.png

Hm. Nej. Man skall kolla noggrannare framöver. Det är ju en stilig design på urtavlan. Nog inget jag spontant kan komma på att någon annan tillverkar har liknande med dubbla indexstreck och siffror blandat. Hm.

1665157196532.png

Tror det? Ligger säkert på min wishlist (mao inköpslista) 😁

1665157196532.png

Passa dig... än så länge köper jag mest klockor jag TROR att inte Rikala har. Postar du sånt här fint kanske jag börjar snoka efter klockor jag tror/vet att inte du har... 🤪👍😅

På tal om dyrt. Nog för att Slava medical är rätt trevlig men alltså nästan 3000 balubas... dyrt sa Oleg. Grisdyrt sa Vasya!

På tal om dyrt. Nog för att Slava medical är rätt trevlig men alltså nästan 3000 balubas... dyrt sa Oleg. Grisdyrt sa Vasya!

Förlåt. 3000 kulis var billigt. Här var en för 5000 hattifnattar!

Är du ute på kinesiska eBay eller nåt? 🤣🤣🤣🤣

Hehe, har ju vart i digitaltråden ett tag o hängt och igår körde jag ett hummande urverk dom inte passar in i denna tråden. Ryska Gestapo har inte fångat mig än!

Så, nu (efter lite ryssledighet) är jag tillbaka med denna på armen!

20221004_075107.jpg

Ha en bra dag gôa gubbar! 😇
Shit va snygg! älskar att det är orange och blått, känns helt rätt.
Vad är det för modell?

På tal om Watch & Clock Maker, denna har jag aldrig sett förr!!

1665169715065.png

1665169763942.png

Tror nog som Beo. Ihopplock troligen. MEN... baklocket.. intressant i sig självt. Tavlan, står det generalskie?
Boetten, är det en nyare sak? Känner inte igen den riktigt. (int helt nykter dock?)
Den vridringen sedan till kalaset...
Många udda saker på ett ställe. Lite som när Rikala hittade en Desert storm gen 1 med fel urtavla.

Och så babysmå bandhorn...

Jag vet inte, men delarna spretar lite för vilt för att jag skall tro att de hör ihop.
Lite som att komma inglidande i blåställ och skinnväst med ett pansarskott under armen. Det kommer bli ett himla party men jag är inte helt säker på om jag vill vara med. 😅👍😅👍

Jaa du säg det??
Skum urtavla vart fall, Generalskie utan tillverkarland och ryska flaggor, den va verkligen konstig men ser äkta ut :)
Själva klockan kan ju vara ett hopplock men Watch & Clock Maker klockorna är ju udda så den kan mycket väl vara riktigt i det där utförandet :)
Men w&cm... de ur jag sett med dem har varit rätt modesta saker? Inte så mycket bomber och granater. Anfäkta och anamma osv? 🤔🤔👍👍

Jag har nog så gott som alla kataloger från Vostok och de flesta andra ryska klocktillverkare men just Watch & Clock Maker har jag väldigt lite info om modeller osv så har ingen dokumentation heller tyvärr

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp