Måste säga att jag lurar på att köpa en sådan med ny tavla, men de är inte gratis de heller jämfört med de flesta andra rysskisar.
Jag med, fast inte just nu. Finns ju fortfarande några modeller/tavlor man inte har (än)
![Smiling face with halo :innocent: 😇](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f607.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste säga att jag lurar på att köpa en sådan med ny tavla, men de är inte gratis de heller jämfört med de flesta andra rysskisar.
Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tagJag med, fast inte just nu. Finns ju fortfarande några modeller/tavlor man inte har (än)![]()
Ja den är trevlig faktiskt!och ganska nyservadMåste säga att jag lurar på att köpa en sådan med ny tavla, men de är inte gratis de heller jämfört med de flesta andra rysskisar.
Ja den är trevlig faktiskt!och ganska nyservad!https://klocksnack.se/threads/vintage-vostok-samling-pb.161703/
Ja jo, nån enstaka urtavla kvar är det väl...Jag med, fast inte just nu. Finns ju fortfarande några modeller/tavlor man inte har (än)![]()
Hm. Nej. Man skall kolla noggrannare framöver. Det är ju en stilig design på urtavlan. Nog inget jag spontant kan komma på att någon annan tillverkar har liknande med dubbla indexstreck och siffror blandat. Hm.Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tagTycker urtavlan är så jäkla läcker med lume och allt
![]()
![]()
!! SUPER SELTENE / RARE WOSTOK BOCTOK VOSTOK MILITARY CAL 2809A #004 - TOP !! | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for !! SUPER SELTENE / RARE WOSTOK BOCTOK VOSTOK MILITARY CAL 2809A #004 - TOP !! at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tagTycker urtavlan är så jäkla läcker med lume och allt
![]()
![]()
!! SUPER SELTENE / RARE WOSTOK BOCTOK VOSTOK MILITARY CAL 2809A #004 - TOP !! | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for !! SUPER SELTENE / RARE WOSTOK BOCTOK VOSTOK MILITARY CAL 2809A #004 - TOP !! at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Ha en najs kväll!!!
![]()
På fredagar unnar vi oss läsk. Alltså är det dags för fredagsgroggen! TGIRF!Ha en najs kväll!!!
![]()
Ok lite att ta i kanske. Man har ju samtidigt drösslat med Stalin i decennier och han var ju ingen hedersknyffel alla dagar.Nu har det blivit lite som naziprylar, säljarna har börjar maskera klockorna...
![]()
Passa dig... än så länge köper jag mest klockor jag TROR att inte Rikala har. Postar du sånt här fint kanske jag börjar snoka efter klockor jag tror/vet att inte du har...Har ni sett den här? Jag har suktat efter den ett tagTycker urtavlan är så jäkla läcker med lume och allt
![]()
![]()
Förlåt. 3000 kulis var billigt. Här var en för 5000 hattifnattar!På tal om dyrt. Nog för att Slava medical är rätt trevlig men alltså nästan 3000 balubas... dyrt sa Oleg. Grisdyrt sa Vasya!
![]()
VINTAGE SOVIETIC WATCH SLAVA KFG MEDICAL CAL 2428 PULSOMETRIC SCALE NOS '80S | eBay
精钢表壳为矩形(37MMX40MM),为腕表提供动感的是自制的 SLAVA 2428 机芯,带有手动上链功能,可通过 2 小时快速释放按钮设置星期的日期和日期。. Jīng gāng biǎo ké wèi jǔxíng (37MMX40MM), wèi wàn biǎo tígōng dònggǎn de shì zìzhì de SLAVA 2428 jī xīn, dài yǒu shǒudòng shàng liàn gōngnéng, kě tōngguò 2 xiǎoshí kuàisù shìfàng ànniǔ shèzhì xīngqí de rìqí hé rìqí.www.ebay.com
Kööp!!Förlåt. 3000 kulis var billigt. Här var en för 5000 hattifnattar!
![]()
NOS Watch Slava Medical Pulsometer Doctor dial, cal.2428 With Pulsometer Scale | eBay
Very rare soviet doctors watch Slava from 1980s. Rare square watch. Case height 48mm.www.ebay.com
På tal om dyrt. Nog för att Slava medical är rätt trevlig men alltså nästan 3000 balubas... dyrt sa Oleg. Grisdyrt sa Vasya!
![]()
VINTAGE SOVIETIC WATCH SLAVA KFG MEDICAL CAL 2428 PULSOMETRIC SCALE NOS '80S | eBay
精钢表壳为矩形(37MMX40MM),为腕表提供动感的是自制的 SLAVA 2428 机芯,带有手动上链功能,可通过 2 小时快速释放按钮设置星期的日期和日期。. Jīng gāng biǎo ké wèi jǔxíng (37MMX40MM), wèi wàn biǎo tígōng dònggǎn de shì zìzhì de SLAVA 2428 jī xīn, dài yǒu shǒudòng shàng liàn gōngnéng, kě tōngguò 2 xiǎoshí kuàisù shìfàng ànniǔ shèzhì xīngqí de rìqí hé rìqí.www.ebay.com
Jag får nog gräva fram min ryska kollega Jeltzin ur förrådet om det skall framstå som en bra ide senare i afton. ALLT är fn ta mig nerpackat. Skulle träna idag men hittade inte mina skor ens. Får köpa lite ryska klockor istället. Har 2 på väg i alla fall samt ett armband. Får se om man hittar något mer till bra pris under kvällen...
Det såg inte särskilt Ho Chi Min ut när jag tittade men Mr Ping ser nog allt!Är du ute på kinesiska eBay eller nåt?![]()
Dom där är ju as-grymma!!Har bla denna på väg in. Som vanligt inget ovanligt med dessa förutom tavlan. Lite sjukt att ett ryskt företag plankar en Luftwaffe design och skickar den till ett engelskt bolag. Sjukt roligt tycker ju jag så klart... aaaah... those russians...
![]()
![]()
Shit va snygg! älskar att det är orange och blått, känns helt rätt.Hehe, har ju vart i digitaltråden ett tag o hängt och igår körde jag ett hummande urverk dom inte passar in i denna tråden. Ryska Gestapo har inte fångat mig än!
Så, nu (efter lite ryssledighet) är jag tillbaka med denna på armen!
![]()
Ha en bra dag gôa gubbar!![]()
Snyggt!!W&CM är ju as trevligaHar bla denna på väg in. Som vanligt inget ovanligt med dessa förutom tavlan. Lite sjukt att ett ryskt företag plankar en Luftwaffe design och skickar den till ett engelskt bolag. Sjukt roligt tycker ju jag så klart... aaaah... those russians...
![]()
![]()
En gott o blandat tro?boett,bezel,tavla och baklock verkar lite muffens eller?På tal om Watch & Clock Maker, denna har jag aldrig sett förr!!
![]()
![]()
![]()
Vintage Russian Watch Vostok W&CM Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR | eBay
<p>Vintage Men's Watch Vostok Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR Russian </p><p>Tested working perfect </p>www.ebay.com
Tror nog som Beo. Ihopplock troligen. MEN... baklocket.. intressant i sig självt. Tavlan, står det generalskie?På tal om Watch & Clock Maker, denna har jag aldrig sett förr!!
![]()
![]()
![]()
Vintage Russian Watch Vostok W&CM Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR | eBay
<p>Vintage Men's Watch Vostok Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR Russian </p><p>Tested working perfect </p>www.ebay.com
Jaa du säg det??En gott o blandat tro?boett,bezel,tavla och baklock verkar lite muffens eller?![]()
Men w&cm... de ur jag sett med dem har varit rätt modesta saker? Inte så mycket bomber och granater. Anfäkta och anamma osv?Jaa du säg det??
Skum urtavla vart fall, Generalskie utan tillverkarland och ryska flaggor, den va verkligen konstig men ser äkta ut
Själva klockan kan ju vara ett hopplock men Watch & Clock Maker klockorna är ju udda så den kan mycket väl vara riktigt i det där utförandet![]()