Utvisaren
Diamant
Tack! Kunde int läsa vad det stod så chansade på generalski.Det är ju gränstrupperna, vilka låg under KGB.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Kunde int läsa vad det stod så chansade på generalski.Det är ju gränstrupperna, vilka låg under KGB.
Tack! Kunde int läsa vad det stod så chansade på generalski.
Så står det!!"Pogranichnie"
Ny för mig..Så står det!!Har du sett den urtavlan förr??
Hahaha!! Fanken det är ju en ny urtavla trots avsaknad av tillverkarland!!
Snacka om blålurad man blev av denDen har jag missat helt
![]()
Nja! Jag tror jag hoppar den, verkar gå att få tag på i bättre skick och med rätt delar till bättre prisKöp klockan för urtavlans skull?
Jag har sett fler med den texten men avfärdat dem. Doh...Det är ju gränstrupperna, vilka låg under KGB. Röd-grön gränsstolpe bakom skölden.
Jag har sett fler med den texten men avfärdat dem. Doh...
Klämmer in en annan udda under tiden.
Ophitseri. Officer mao. Men är detta rysk stavning verkligen? Officerski känner man ju till men denna är annorlunda.
![]()
Visste att jag sett tavlan förut. Men låt mig leta en dag eller två så är jag rätt säker på att jag har en annan tavla med de här "pågarna". En med stridsfordon om jag minns rätt. Och ja, jag behöver 2 dagar. Fest från 12 imorgon och söndagen kan vi bara glömma att den finns. Så säg 3 dagar.Hahaha!! Fanken det är ju en ny urtavla trots avsaknad av tillverkarland!!
Snacka om blålurad man blev av denDen har jag missat helt
Edit: inte helt ny tydligen.. Den jag hitta va tydligen gammal men den tillverkas nu med fast märkt med Ryssland då
![]()
Jo hade bara för mig att det var annan stavning. Lite som med A och O mellan ryska och ukrainska.Офицерь - Ofitsjer - officer.
Eller är det singular/,plural? Bestämd/obestämd form?Jo hade bara för mig att det var annan stavning. Lite som med A och O mellan ryska och ukrainska.
Jag är lite osäker på om Vostok gjort dom där urtavlorna? Jag har fått för mig att dom tillverkats i Ukraina men jag kan ha fel?Jag har sett fler med den texten men avfärdat dem. Doh...
Klämmer in en annan udda under tiden.
Ophitseri. Officer mao. Men är detta rysk stavning verkligen? Officerski känner man ju till men denna är annorlunda.
![]()
Ja visst ör något "snett" med hela tavlsn. Fel proportioner på allt. Men kul.Jag är lite osäker på om Vostok gjort dom där urtavlorna? Jag har fått för mig att dom tillverkats i Ukraina men jag kan ha fel?
B:et i Vostok loggan ser alltid lite skumt ut på dom där tavlorna..
![]()
![]()
Även att dom alltid saknar lume är lite skumtJa visst ör något "snett" med hela tavlsn. Fel proportioner på allt. Men kul.
Jag är lite osäker på om Vostok gjort dom där urtavlorna? Jag har fått för mig att dom tillverkats i Ukraina men jag kan ha fel?
B:et i Vostok loggan ser alltid lite skumt ut på dom där tavlorna..
![]()
![]()
På tal om Watch & Clock Maker, denna har jag aldrig sett förr!!
![]()
![]()
![]()
Vintage Russian Watch Vostok W&CM Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR | eBay
<p>Vintage Men's Watch Vostok Pogranichnie 17 Jewels Mechanical Soviet USSR Russian </p><p>Tested working perfect </p>www.ebay.com
Ja vem vet? Jag har sett dom där urtavlorna säljas nya i Ukraina så har tänka att de kanske tillverkades där men vet ej säkert som sagt?Det där e väl en Poljerski eller Slavski tavla![]()
Ja vem vet? Jag har sett dom där urtavlorna säljas nya i Ukraina så har tänka att de kanske tillverkades där men vet ej säkert som sagt?
Fördelen med att bli gammal är att man hela tiden upptäcker "nya" sakerKul att ni har hittat en ny tavla grabbar!
Den tavlan har nog suttit i en sådan här boett från början med ett helt annat baklock
Dagens vintageur.
klocksnack.se
Shit va snygg! älskar att det är orange och blått, känns helt rätt.
Vad är det för modell?
Passa dig... än så länge köper jag mest klockor jag TROR att inte Rikala har. Postar du sånt här fint kanske jag börjar snoka efter klockor jag tror/vet att inte du har...![]()
På tal om dyrt. Nog för att Slava medical är rätt trevlig men alltså nästan 3000 balubas... dyrt sa Oleg. Grisdyrt sa Vasya!
![]()
VINTAGE SOVIETIC WATCH SLAVA KFG MEDICAL CAL 2428 PULSOMETRIC SCALE NOS '80S | eBay
精钢表壳为矩形(37MMX40MM),为腕表提供动感的是自制的 SLAVA 2428 机芯,带有手动上链功能,可通过 2 小时快速释放按钮设置星期的日期和日期。. Jīng gāng biǎo ké wèi jǔxíng (37MMX40MM), wèi wàn biǎo tígōng dònggǎn de shì zìzhì de SLAVA 2428 jī xīn, dài yǒu shǒudòng shàng liàn gōngnéng, kě tōngguò 2 xiǎoshí kuàisù shìfàng ànniǔ shèzhì xīngqí de rìqí hé rìqí.www.ebay.com
Förlåt. 3000 kulis var billigt. Här var en för 5000 hattifnattar!
![]()
NOS Watch Slava Medical Pulsometer Doctor dial, cal.2428 With Pulsometer Scale | eBay
Very rare soviet doctors watch Slava from 1980s. Rare square watch. Case height 48mm.www.ebay.com
As always... jag håller på Raggatorsk. Ligger inte så långt ifrån Kramatorsk.Det där e väl en Poljerski eller Slavski tavla![]()
My bad. Det stod något helt annat.Beronesjtjankovie??? @Ackee HILFE!Visste att jag sett tavlan förut. Men låt mig leta en dag eller två så är jag rätt säker på att jag har en annan tavla med de här "pågarna". En med stridsfordon om jag minns rätt. Och ja, jag behöver 2 dagar. Fest från 12 imorgon och söndagen kan vi bara glömma att den finns. Så säg 3 dagar.
Det va mig en rejäl fiskpinne.. Är det du som pimplat upp den där??As always... jag håller på Raggatorsk. Ligger inte så långt ifrån Kramatorsk.
Nedan... kramar torsk.
Edit: ...eller... raggat torsk?![]()
![]()
Typ pansartrupperna men Ackee har nog bättre koll
Nej bild snodd från nätet. Jag har nog som störst tagit en 3 kg gädda. Fiskar msn en gång om året i en igenvuxen insjö får man vara nöjd med det.Det va mig en rejäl fiskpinne.. Är det du som pimplat upp den där??![]()