• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Ambulanssjukvårdare.

Vilka j-vla hjältar. De borde jobba i cape. Åker runt och räddar liv hela dagarna på bästa superhjältemanér.
Tackartackar!
2B650E73-67A6-4386-8DBB-A022A93B8BA1.jpeg

Gammal bild dock.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Efter en lång dag med lämning, jobb med Idel möten, hämtning och gnälliga barn plockade jag fram mina gamla CD och insåg att jag saknar en handfull skivor från en viss artist.. Tänkte samtidigt att visst hade jag lite fler skivor än så?
Kollar runt, inser att jag måste gräva i lådor i garaget senare. Men så öppnar jag den där lådan i TV-bänken som jag aldrig öppnar pga ettåringen:
IMG_20191121_203626.jpg

Då blev jag glad. :D
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
När man är på Ica maxi och handlar, frun står kvar med dottern när jag ska hämta bröd och man hör dottern på 1 år försiktigt ropa "paaa-ppaa" med ett leende när hon ser mig igen. Alltså glädjen barn i största allmänhet ger en är ovärderligt!
Kan säga att här har den känslan inte gått över, fast min egen dotter nästa gång fyller 28 och själv snart ska bli förälder.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Äntligen en vettig cover på den odödliga sången Bohemian Rhapsody.
2 min in i sången, killen där har nästan samma röst som store Freddie. Mycket bra.

 

HSK

Patek
2-Faktor
Nog för att vi har otroligt många hjältar inom viktiga samhällsfunktioner som rättsväsendet, vården osv. men igår tänkte jag på alla dom som ställer upp och ser till att vår vardag fungerar utan att för den sakens skull få någon vidare uppskattning för det. Jag var på väg hem från jobbet och såg en slambil som stod och tömde en dagvattenbrunn eller vad de nu höll på med. Klockan 18. En fredag. I spöregn.

Beställer man ett paket förväntar man sig att det ska finnas hos ombudet dagen efter, när man tar bilen till jobbet morgonen efter ett rejält snöoväder tar man för givet att någon ska ha varit ute hela natten och plogat och sandat så att man själv ska kunna ta sig fram, får man fel på elen eller störs av en granne förväntar man sig att någon ska dyka upp när man lyfter på telefonen och ringer jouren oavsett vad klockan är. En lördagskväll som denna tycker de flesta av oss att det är en självklarhet att kunna smita in på ICA Maxi klockan 22.15 för att köpa groggvirke eller småhandla, att man ska kunna gå ut och äta en god middag, ta ett gäng drinkar och sen få skjuts hem framåt morgonkvisten osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ville förmedla med inlägget men jag antar att jag bara vill visa min uppskattning för alla dessa individer som finns där i bakgrunden och ser till att allting fungerar precis som vi förväntar oss men det är få som stannar upp och tänker på vad man kanske uppoffrar bara för att du ska kunna ta en burgare på McDonalds klockan 04.22.
 

RosaCasio

Cartier
Nog för att vi har otroligt många hjältar inom viktiga samhällsfunktioner som rättsväsendet, vården osv. men igår tänkte jag på alla dom som ställer upp och ser till att vår vardag fungerar utan att för den sakens skull få någon vidare uppskattning för det. Jag var på väg hem från jobbet och såg en slambil som stod och tömde en dagvattenbrunn eller vad de nu höll på med. Klockan 18. En fredag. I spöregn.

Beställer man ett paket förväntar man sig att det ska finnas hos ombudet dagen efter, när man tar bilen till jobbet morgonen efter ett rejält snöoväder tar man för givet att någon ska ha varit ute hela natten och plogat och sandat så att man själv ska kunna ta sig fram, får man fel på elen eller störs av en granne förväntar man sig att någon ska dyka upp när man lyfter på telefonen och ringer jouren oavsett vad klockan är. En lördagskväll som denna tycker de flesta av oss att det är en självklarhet att kunna smita in på ICA Maxi klockan 22.15 för att köpa groggvirke eller småhandla, att man ska kunna gå ut och äta en god middag, ta ett gäng drinkar och sen få skjuts hem framåt morgonkvisten osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ville förmedla med inlägget men jag antar att jag bara vill visa min uppskattning för alla dessa individer som finns där i bakgrunden och ser till att allting fungerar precis som vi förväntar oss men det är få som stannar upp och tänker på vad man kanske uppoffrar bara för att du ska kunna ta en burgare på McDonalds klockan 04.22.
Jag och min fru försöker faktiskt att ge uppskattning för "vanliga" saker. I veckan fick jag ett paket med ett par skor i, skolådan var inslagen riktigt prydlig med bubbelplast (alltså riktigt fint). Det tog mig 40 sekunder att skriva ett mail till butiken och be dem tacka deras lageroersonal för ett jättebra jobb. Fick tillbaka ett väldigt trevlig mail där dem tackade för den fina feedbacken. Så av alla miljarder mail per dag så gjorde dessa två mail i alla fall två personer väldigt glada.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag och min fru försöker faktiskt att ge uppskattning för "vanliga" saker. I veckan fick jag ett paket med ett par skor i, skolådan var inslagen riktigt prydlig med bubbelplast (alltså riktigt fint). Det tog mig 40 sekunder att skriva ett mail till butiken och be dem tacka deras lageroersonal för ett jättebra jobb. Fick tillbaka ett väldigt trevlig mail där dem tackade för den fina feedbacken. Så av alla miljarder mail per dag så gjorde dessa två mail i alla fall två personer väldigt glada.
Bra där! Man gör sånt lite för sällan, men jag försöker. Enkla saker som kan rädda en dag för en del, om inte annat lite balsam på självkänslan.
Än har vi själva inte riktigt fått det på det sättet i vår egen webshop, desto fler gånger i vår fysiska butik. Kanske är det distansen ifrån andra sidan skärmen som gör skillnad. :) Men att ge god service är på sätt och vis inget självändamål och det spontana oväntade berömmet är det som värmer allra bäst.
 
Senast ändrad:

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Kaffe o en good cigarr med 50-60-70tals låtar,

Dean Martin, Andy Williams, Al Martino, Frank Sinatra, Bobby Goldsboro, The Righteous Brothers, helt sjuka:cigar:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Alltså @TobiasD du är alltså runt 20 bast och lyssnar på BB King, hur kommer detta sig ?
Det är väl delvis brorsan min som är 6 år äldre som fått mig att bli intresserad av den musiken. Han är skitgrym på gitarr och spelade mycket blues/rock. Sen är det ju bara helt enkelt bra jävla musik så det är inte så svårt att gilla ;)
 
Topp