• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det är väl delvis brorsan min som är 6 år äldre som fått mig att bli intresserad av den musiken. Han är skitgrym på gitarr och spelade mycket blues/rock. Sen är det ju bara helt enkelt bra jävla musik så det är inte så svårt att gilla ;)
Jag håller med dig, på ett platoniskt plan :)
Är själv 1973 så jag är uppväxt med allt från Judas Priest till Carcass och Slayer :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Blev otroligt glad när chefen överraskar med att ha köpt in en ”kostym-ång-maskin” till kontoret! Helt fantastiskt kunna fräscha upp kavajen under arbetsdagen :)
8D238E3A-C156-498A-B77F-85B9DB991CB7.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Att det finns människor som offrar sin tid för oss andra. Fyra tips till dig som vill bli en av de som förstår och vill kämpa för en förändring. Förståelse och insikt börjar med faktainhämtning från trovärdigt håll. Det här blir min viktigaste gåva någonsin för den som läser/lyssnar/försöker förstå. Den innehåller så mycket kunskap som alla behöver idag.

1. lyssna på klimatforskarens 1,5 h långa podd.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1417244?programid=2071

2. Läs Om tyranni med historieprofessor Timothy Snyder, Yale University.
https://www.adlibris.com/se/bok/om-...r-fran-det-tjugonde-arhundradet-9789100174156

3
. Läs på om andra länders hantering av oliktänkande. Bli en aktiv konsument. Köp bara varor från demokratiska länder.

4. läs boken Factfullness av Hans Rosling. Den kommer att ge dig insikt om att du blir blåst av statistik varje dag i sociala medier. Den kommer att få din inre kompass att peka exakt som den ska.

Vetenskap och fakta gör mig glad.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Topp