• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
v1ksz.jpg

https://julradio.se
 

Edin

Panerai
Vardagshjältar som knäpper staten/kommunerna/myndigheter på nästan när de blir maktfullkomliga och skapar egna regler.

https://www.dn.se/sthlm/han-stoppade-p-avgifter-pa-289-gator/

Tragiska i sammanhanget var att en lokalpolitiker i Hägersten gjorde liknande procedur i Hägersten men då kommunen inte delgav honom så sket sig allt då han inte kunde överklaga inom rätt tid för han aldrig blev delgiven...

Helt klart starkt gjort av honom för alla Bromma bor dock!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tragiska i sammanhanget var att en lokalpolitiker i Hägersten gjorde liknande procedur i Hägersten men då kommunen inte delgav honom så sket sig allt då han inte kunde överklaga inom rätt tid för han aldrig blev delgiven...

Helt klart starkt gjort av honom för alla Bromma bor dock!

Aha, läste en rubrik i DN häromdagen att det var på gång en ändring i Hägersten men det var en låst artikel så fick inte hela sammanhanget. Men han såg glad ut på bilden så jag hade hoppats på att de hade fått rätt även i den stadsdelen. Synd.
 

Edin

Panerai
Aha, läste en rubrik i DN häromdagen att det var på gång en ändring i Hägersten men det var en låst artikel så fick inte hela sammanhanget. Men han såg glad ut på bilden så jag hade hoppats på att de hade fått rätt även i den stadsdelen. Synd.

Kanske är en änrding på G.
Jag är dock inte emot det i princip men det borde bli vissa ändringar. Hemma hos mig och syrran får det gärna va kvar då vi har egna P-platser och jag har även en garageplats. Hos mamma i Fruängen däremot.. Där får dom gärna införa avgift så merparten av de som tar bilen till tunnelbanan försvinner. Finns enbart plats då det varit städdag och man kommer runt 16. Lilla mamma har dock egen P-plats hon med. :)
 

demondave

Rolex
Blixtlåset på favoritjackan från Haglöfs gick sönder, dragskon delade sig. Mailade kundservice, dagen efter låg det ett kuvert i brevlådan med en ny dragsko och nya ändstoppar. Busenkel lagning, pilla bort det gamla stoppet längst upp på dragkedjan, trä på dragskon och nypa dit ett nytt stopp.

Inget skicka iväg jackan för reparation eller byte eller annat krångel. Bara busenkelt och miljömässigt hållbart. Dessutom tre minuters småpill som fick mig att känna mig jättehändig! :)

Nu kan jag dra på mig favoritjackan igen och ge mig ut i yrsnön.
 

Mille79

Trollungen
Tacksam för att jag är där jag är idag trots att förutsättningarna varit på samma nivå som killarna längst bak i nedan race

 

demondave

Rolex
Ingen hardcorecyklist.. alls! Men att leta fram Skeppshulten ur cykelförrådet igår, pumpa upp däcken efter vintern och konstatera att den fortfarande funkar var tillfredsställande. Trots motvind i minst styv kuling (nåja) var det grymt skönt att trampa till gymmet i vårsolen
 
Topp