• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

89EA18EB-EAE2-42B8-AACD-E2CD4A149F99.jpeg

Vardag, nåja. Men lobbybarer är någon konstig form av njutning för mig. Man får sitta för sig själv utan att någon dömer, kan råka lyssna lite på gänget med bullriga amerikaner några bord bort. Avslappnat och bra!

Det gör mig otroligt glad att min sambo efter 2 års frågande av ”varför ska du ta massa klockbilder hela tiden?” har självmant tagit sin första bild igår.
När jag var och badade så tog hon fram sin mobil och knäppte följande mästerverk :)
E1967786-5299-4327-B780-26513DAE80AE.jpeg

(Jag som badgalning i bakgrunden)

Önskar alla en fortsatt toppen dag!

Den här typen av historiska tillbakablickar gör mig glad. Här är en bild På Lars-Gunnar Björklund. Den är tagen 1962. Han intervjuar den amerikanske schackspelaren Bobby Fischer.

RbbBs6ZlPqddNQHq6Hb_Ydik0o8.jpeg

1937 föddes journalisten och radio- och tv-mannen Lars-Gunnar Björklund. Lars-Gunnar Björklund började som sportkommentator i radio och tv 1958, strax efter sin studentexamen. 1971 var han den förste sportjournalist som fick Stora Journalistpriset. Mellan 1965-1979 var han chef för Sveriges Radios sportredaktion i Göteborg. 1979 bytte han bransch och var fram till 1998 marknadsdirektör vid AB Tipstjänst, nuvarande AB Svenska Spel. Men han har från och till hoppat in som kommentator, bland annat från målet i Vasaloppet under många år. Dessutom har han författat eller stått som redaktör för flera böcker om sport. Det var Lars-Gunnar Björklund som drog igång Tipsextra och i vinter har han uppmärksammats då Tipsextra fyllt 40 år.

Senast ändrad:
Skulle haft dashcam.. Träffade på en trikåcyklist som höll ut på en P-ficka i en brant uppförsbacke med heldraget inför krönet. Blev så paff!

Vet inte vad som hände precis.. helt utan strul kunde jag både byta adress och lägga till ett telefonnummer på en ups-leverans. Ingen telefonkö var det heller! Vet inte vad jag ska tro riktigt men skönt var det :)

Appropå föräldrar och teknik.

När jag visar mamma hur man kan diktera sin fråga på Google istället för att skriva, och när hon sedan får svaret uppläst så pratar hon in och tackar så mycket till mobilen :heart::):heart:
Ha!
När farsan gick bort skaffade jag ett sånt där Doro schabrak åt morsan så hon skulle kunna ringa även när hon var ute och ”röjde”.
Plockade ur den ur lådan, kopplade i laddaren och skred till verket att förklara hur den funkade.
Fast forward 2 dgr och min mobil ringer från ett fast nummer jag inte känner igen. Det här utspelades på den tiden då man fortfarande vågade svara på okända nummer. Nåväl, visade sig vara min ömma moder som ringde för att fråga vilken storlek liggrabben hade.
Jag: 86 typ men var ringer du ifrån?
Mor: Polarn och Pyret.
Jag: Ok men varför använder du inte mobilen? Har du glömt den hemma?
Mor: Nejdå men jag hittade ingenstans att stoppa i sladden så jag bad att få låna deras telefon.
Mor igen: Vad skrattar du åt?

När små enkla saker från okända människor kan förgylla en morgon.
Idag när jag och grabben gick till förskolan så såg vi en sopbil komma körandes mot oss. Grabben pekade och skrek "pappa en Mercedes sopbil " sopbilen saktade ner och båda sopgubbarna vinkade och log brett åt sonen. Han blev överlycklig och när han är lycklig är jag lycklig.
Så enkelt, så stor skillnad .

Barnprogram!
Barnplaneten är poppis både hos sonen och oss päron :)
Cocomelon har bra 3d grafik och roliga sånger. Dessutom fantastiskt vacker sångröst på voice-overn.

Jag blir RIKTIGT glad över att denna tråd finns! :D

Helt underbart att det finns så många fantastiska människor som bryter sig ut från samhällets gnälliga norm och istället fokuserar på att vara lyckliga! Fortsätt sprida glädje allesammans och ha en fortsatt fantastik dag!

PS. Jag blir också väldigt glad av hundar :) så här kommer en bild på en leende fransk bulldog :) D.s
FC7C17EE-6888-4C07-9269-C750E8F0D5C3.jpeg

Tillbaka
Topp