Haha allt är relativt. Men det är utan tvekan min mögligaste SeikoTror att vi har olika definitioner av vad en möglig klocka är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha allt är relativt. Men det är utan tvekan min mögligaste SeikoTror att vi har olika definitioner av vad en möglig klocka är
Haha allt är relativt. Men det är utan tvekan min mögligaste Seiko
Varför sålde jag den på mig själv .7A28-7040 i ypperligt skick.
Mina nuvarande 7A38 . Har ett par som ska servas oxå .
Samma modell ?Seiko 7A38-7280 från -87
Ja, ser väl ut att vara samma va? Rätt mycket klocka för pengen IMHO.Samma modell ?
Trevlig samling en sån svart 7a38 jagade jag mycket förut. Blev aldrig någon tyvärr dock.Vad roligt att bläddra igenom denna tråd! Har burit denna svarta 7a38-6010 i två dagar och blev inspirerad att rota lite i klocklådorna.
Sliten och skavd men går fint
Sedan har jag två 7a38r en i helguld och en i tvåton.
Fick nya batterier i kväll och hoppade igång som Seikosar brukar. De ur som vållar lite huvudbry är dessa 7a28-7040.
Den ena med den fina Speedmasterlåset.
Men dessa behöver servas, så nu till min fråga. Finns det nån i Sverige som någon har positiv erfarenhet av?
Har någon här anlitat Chris Eichstaedt som tipsats om tidigare i tråden? Han verkar ju onekligen kompetent.
Tack iaf för en grymt rolig tråd.
7a38-7020 från 84
Tack! Inte lika krispig som din, men helt ok!Härligt att du hittade en
Visa claspen! Det fränaste med JDM versionerna är ju just Speedmaster-claspen.Äntligen fick man vara med och bidra här igen! Har varit ute efter denna variant ett bra tag och plötsligt dök ett fint exemplar upp på bukten.
Det jobbigaste sedan köpet var att postnord höll den som gisslan längre tid än vad resan till Sverige tog.
7a28-7040 (JDM-versionen)
Men fan också - nu ångrar jag att jag inte köpte den!Kunde inte motstå den "guldiga" på tradera
Glömde visst den bildenVisa claspen! Det fränaste med JDM versionerna är ju just Speedmaster-claspen.
Damnnn, originalborstning och i riktigt fint skick!Glömde visst den bilden
Blästrad, eller?Damnnn, originalborstning och i riktigt fint skick!
Ser så ut. Jag är dock inte helt säker på hur de gjort.Blästrad, eller?
Jag blev förvånad att ingen annan bjöd på den, väldigt fint skickMen fan också - nu ångrar jag att jag inte köpte den!