Jag tar efter den bäste.Där kom det!
Oväntat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tar efter den bäste.Där kom det!
Oväntat
Är det sant? Vad beror det på?@SeikoZ
1/10 visaren. Den ska göra så, stanna efter 10min. Så det är inget fel på den.
Skrev det här ifall det är fler som undrar.
Är det sant? Vad beror det på?
Okej, jätte konstigt. Men å andra sidan så är det världens första analoga kronograf, antar att teknologin var inte bättre än så helt enkelt.Nej jag ljög.
Jo, min var sån och det sägs lite överallt att de är gjorda så. Kanske för batteriåtgången, vet ej. De tyckte väl det räckte med 10 minuter.
Nej jag ljög.
Jo, min var sån och det sägs lite överallt att de är gjorda så. Kanske för batteriåtgången, vet ej. De tyckte väl det räckte med 10 minuter.
Okej, jätte konstigt. Men å andra sidan så är det världens första analoga kronograf, antar att teknologin var inte bättre än så helt enkelt.
Förmodligen för att spara batteri. Riktigt smart, redan på den tiden.
Jäklar! Nu blir jag impad och funderar på att behålla klockan!Förmodligen för att spara batteri. Riktigt smart, redan på den tiden.
Klart du ska behålla den! Man måste ha minst en 7a28/38 i samlingen.Jäklar! Nu blir jag impad och funderar på att behålla klockan!
Den där var krispig!Nytt liv i tråden! Denna tråd förtjänar en lillördagspush
W O WNytt i samlingen! Seiko 7a38-urverk, såld av Cartier, gjord för Ferrari. Assymetrisk boett, assymetrisk länk och fullkomligen oozar av 90-tal!
Ohhhh en riktig raritet! Visst är det en av de största 7a38?Nytt i samlingen . 7A38-6020
Rätt rejäl sak. Kanske inte i diameter . Men säkert i höjd och tyngd . Men fasen vet . Jämförde med mina andra 7A38 . Och minst om inte större än Royal Oak.Ohhhh en riktig raritet! Visst är det en av de största 7a38?
Nytt i samlingen . 7A38-6020
Den där var riktigt cool! Hade verkligen kryssat i min bucketlist, både 7aX8 och månfas. Du börjar komma upp i ett par stycken nu @rogart-63Nytt in da house . Nu får jag lugna ner mig lite . Men kunde inte låta bli när den dök upp på SCWF forum. Min första 7A48 . Bara sett dessa i guldvarianten innan. Lite guld detaljer på denna oxå . Men tavlan är vit .
Finns många många kvar. Finns många coola Giugiaro designer. Som vore kul att testa . B.l.a nån 7A28 med boetten vriden ett kvarts varv. Så subtavlorna sitter till höger.Den där var riktigt cool! Hade verkligen kryssat i min bucketlist, både 7aX8 och månfas. Du börjar komma upp i ett par stycken nu @rogart-63
På tal om Giugiaro så är hans designs en riktig vattendelare. Får nöja mig med en reissue på Ripley eftersom originalet kostar femsiffrigt numera.många många kvar. Finns många coola Giugiaro designer. Som vore kul att testa . B.l.a nån 7A28 med boetten vriden ett kvarts varv. Så subtavlorna sitter till höger.
Cool. Jo Ripley modellen är riktigt dyr . Likaså Bishopen. Kör re-issue oxå med 7A28 verk? Eller ser ett datum där . Inte sett nån 7A ha bara datum. Förutom 7A48 . Som har sin månfas . Med datumet runt månfas .På tal om Giugiaro så är hans designs en riktig vattendelare. Får nöja mig med en reissue på Ripley eftersom originalet kostar femsiffrigt numera.
Nej, sitter ett 7T12 verk i reissues. Kronan sitter dold kl 3, på originalen så är ju kronan kl 8 som brukligt.Cool. Jo Ripley modellen är riktigt dyr . Likaså Bishopen. Kör re-issue oxå med 7A28 verk? Eller ser ett datum där . Inte sett nån 7A ha bara datum. Förutom 7A48 . Som har sin månfas . Med datumet runt månfas .
På tal om Giugiaro så är hans designs en riktig vattendelare. Får nöja mig med en reissue på Ripley eftersom originalet kostar femsiffrigt numera.
Söker nu råd från expertisen.
Har en 7a28-7080 Titansom saknar länken och funderar nu på vad jag ska stoppa dit istället. Provade på nato, gick dit med nöd och näppe men såg inte jättebra ut. 20mm bred är öppningen i boetten.
Bifogar stulen bild på originallänken och mitt välanvända exemplar.
Tacksam för förslag, gärna med bild