• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO- Gruppköp SEIKO5GMT KLM Globen

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Vill gärna höra vad ni tycker om tidernas första solida jubilee-länk från Seiko. Tror jag har ett mm300-spänne liggande som jag ska slänga på.
Klart bättre länk än vad jag minns av den tidigare men spännet drar ju ner intrycket och känslan så flög inte direkt av stolen när jag nu klämde och kända första gången. Ett annat spänne gör säkert stor skillnad. Skulle gärna byta ut det så får kanske spana på nåt.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Nu när solen lyser med sin frånvaro ser man den blå halvan på GMT-bezeln bättre.

A7F32F00-3D5C-4975-83A5-2711699DF772.jpeg
8C21C11F-9B0D-43B6-8D00-5610DC05D8E9.jpeg


Bra lume har den också, Seikos paradgren.

52BE94B0-B5A3-4F28-9E4F-9E4301C88ABC.jpeg
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Vill gärna höra vad ni tycker om tidernas första solida jubilee-länk från Seiko. Tror jag har ett mm300-spänne liggande som jag ska slänga på.

Jag tycker länken känns bra. Följsam utan att vara alltför sladdrig. Kvalité står vanligtvis i direkt relation till priset, men som så ofta i Seikos fall så är den bättre än vad man kan vänta sig. Spännet är dock högst ordinärt, känns bekant i Seikosammanhang, funkar för mig i alla fall.

E0A62060-FB07-4C02-9D2E-4394B5022B34.jpeg
050EE9D7-7E59-4090-B04A-293D0294CB0A.jpeg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Kul med alla bilder, ser riktigt fina ut. Grattis till er alla som hämtade ut idag. Här sitter jag och hoppas på leverans under morgondagen. Då kommer det lite bilder på den orangea med matchande gummi.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker länken känns bra. Följsam utan att vara alltför sladdrig. Kvalité står vanligtvis i direkt relation till priset, men som så ofta i Seikos fall så är den bättre än vad man kan vänta sig. Spännet är dock högst ordinärt, känns bekant i Seikosammanhang, funkar för mig i alla fall.

E0A62060-FB07-4C02-9D2E-4394B5022B34.jpeg
050EE9D7-7E59-4090-B04A-293D0294CB0A.jpeg
Man slipper ju i alla fall den hemska Prospex-dykförlängningen.Jag tar ett stämplat spänne alla dagar i veckan över det spännet.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ingen som har lite vristskott på den oranga?
Eller ännu hellre ett handledsskott 😬
Tror jag får svårt att hämta ut min närmsta veckan 🤯 Jävla semester att förstöra allt… btw tog jag blå så ingen orange för mig jag kan klämma över foten tyvärr. Men det kommer nog snart. Hoppas samtliga färger finns inne när jag hämtar min så man kan jämföra lite irl och ångra sitt färgval 😂
 

Tally-ho

Omega
Nu kommer ju det att visa sig imorgon för min del, men jag fick för mig att länken är samma i utförande som på den jag köpte till min SKX009 för kanske 2 år sedan. På den är väl de 2 mellanlänkarna vikta, men resten är solida. Är det en ny variant ändå på GMT’n alltså? Jag är rätt kass på detaljer så jag tar all hjälp jag kan få

62423D26-7511-4303-B839-E5212C3DBFC1.jpeg

På bild SKX009
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kommer ju det att visa sig imorgon för min del, men jag fick för mig att länken är samma i utförande som på den jag köpte till min SKX009 för kanske 2 år sedan. På den är väl de 2 mellanlänkarna vikta, men resten är solida. Är det en ny variant ändå på GMT’n alltså? Jag är rätt kass på detaljer så jag tar all hjälp jag kan få

62423D26-7511-4303-B839-E5212C3DBFC1.jpeg

På bild SKX009
Ja. Som jag skrev är det Seikos första solida länk i denna stil, enligt Seikos själva. Vilka delar som var vikta på skx-länken vet jag däremot inte.
 

Robanjo

Omega
2-Faktor
Men är inte bezeln svart/grå på den svarta modellen? Tycker bara den ser svart ut på de flesta bilderna.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Fn på semester o dinkan ligger hos postombudet nu, kan be frugan om åka hem tidigare från semestern ? 🤔😩😂
 

falten

Cartier
Fasen det här skulle man varit med på men antar beställningståget / rabatten har gått för länge sedan 🥲
 

Cavdan

Omega
Vill gärna höra vad ni tycker om tidernas första solida jubilee-länk från Seiko. Tror jag har ett mm300-spänne liggande som jag ska slänga på.

Tyckte det rasslar/låter samt är en hair puller. Utöver det följsamt och helt ok samt lite jobbigt att korta verkar som det inte är pin and coller längre utan bara en expander pin, vet ej när dom gick över till denna lösningen.
 
Topp