Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul ju! Men datumet linjerar inte riktigt ser det ut som.Bytt insert på båda moddarna
![]()
![]()
Japp, stämmer bra. Dock vill inte Strapcode sälja endlinks separat. Så jag tycks gå betSka du byta endlinks på super engineer II länken?
Isf köper jag jättegärna tillbaka SKX endlinksen![]()
Ne men det går att justera eftersom tavlan bara sitter med dial dot tejpKul ju! Men datumet linjerar inte riktigt ser det ut som.
Det är ett nh35 verk och custom gjord tavlaTokigt!
Är det Seiko verk? Vad är tavlan ifrån?
Riktigt snygg combo!!Det närmar sig...![]()
Snygg! "varit inne för"? Vart moddade du och vad kostade det?Igår fick jag äntligen tillbaka min SKX007J som varit inne för moddning.
- DLW Ceramic Insert Flat SKX Batman
- DLW Polished Steel Coin Edge
- DLW Double Dome Sapphire Clear AR
- Strapcode Super Oyster
Nu är det bara en Coke som saknas!
![]()
![]()
Det är ju galet hur många av er som är riktigt duktiga på detta! Är det någon som moddat en Turtle eller Sumo och har något att visa upp?
Vad går en "standard mod" på, ungefär? Jag tänker med t.ex DD safir och keramisk bezel insert.
Kul, då ska jag hålla koll!DD safir - ca 400-500 exkl frakter och postnordstraff
Keramisk bezel - ca 350-400 exkl frakter och postnordstraff
Har ett Turtleprojekt på gång för tillfället, men det är en bit kvar tills det finns något att visa. (Om jag nu får till det överhuvudtaget)
Din skx007 är sjukt fin!!!!Några av de jag gjort under åren, finns bra många fler men hittade inte fler bilder just nu. Många har gått vidare till andra ägare men några bla Soxan längst ner finns kvar hemma. Fler är på gång med men saknar tid nu bara.
![]()
SKX031
![]()
SKX007
![]()
SKX007
![]()
SKX007
![]()
SKX007
![]()
6309-7040
![]()
6309-7040
Din skx007 är sjukt fin!!!!Galet snygg, stor inspiration
Vad är allt du bytt på klockan?
Mvh
Tackar för det. Vet jag inte vilken 007'a du tänkte på men tex de med plongeur visare så var det vad enbart just visare som byttes och i vissa fall bezel men tex den med UDT tavlan (lilla grodan) så var det just tavla + visare + dagskiva som byttes. När det gäller SKX007 Doxan så byttes tavla + visare + chapter dial + bezel som sådan.
Jag köpte mestadels ifrån yobokies och även 10watches / dagazwatch när det begav sig - numera har jag inte tid att modda längre tyvärr.
Kolla med yobokiesVart kan man hitta Marinemaster visare som passar 6r15 urverket? Alltså min SPB083/SBDC065. Hade varit en cool modifikation.