• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

Nån som har koll på om Strapcode kommer att göra länkar som passar dessa?
A6963F80-FCA1-46E9-8942-E27994CD2050.png

QUOTE="Erik83, post: 2714123, member: 17509"]Hmm hade missat den, bara sett bilden med raka endlinks. Då kan man ju hoppas att det kommer fler varianter än jubilee med endlink som passar!
Tack för info![/QUOTE]
Det finns att beställa ;) 0EEB9E52-CAE6-48FE-9623-ADADCAB0199D.png

Har fastnat för denna klocka och då särskilt padi modellen men har hittat lite oroväckande information om att det verkar vara problem med urverket på dom? Tänkte bara kolla här hur era klockor håller tiden?
Jag har bara gjort ett par mätningar, men min ligger på -2s/d. Jag hade en Sumo tidigare med samma urverk, 6R15, och den låg på -6s/d.
Seiko har ju rätt generösa specar på sina urverk, så det är ju bara att hålla tummarna och hoppas på bra tidshållning. Jag har haft tur med mina.

Det har dykt upp oysterlänk nu på strapcode, är det värt att ta ett med snabb justerbar låsning?

Oj tack! Kollade tidigare idag, då fanns det inte på sidan :)

Jag kommer nog att ta det vanliga v-clasp som jag hade på min Sumo, men jag har inget problem med svällande handleder, så jag behöver inte ändra snabbt.

En fråga till er som är vana att handla från utlandet!

När jag lägger till armband och frakt hos Strapcode dyker en till post upp som heter "Taxes" som ligger på dryga 25%. Moms tänker ju jag då på en gång, men under deras info om shipping så står det att man är skyldig att betala VAT, import fees mm i sitt eget land, på egen hand.

Nån som kan skina lite ljus på detta?

En fråga till er som är vana att handla från utlandet!

När jag lägger till armband och frakt hos Strapcode dyker en till post upp som heter "Taxes" som ligger på dryga 25%. Moms tänker ju jag då på en gång, men under deras info om shipping så står det att man är skyldig att betala VAT, import fees mm i sitt eget land, på egen hand.

Nån som kan skina lite ljus på detta?
Tror jag hittade svaret i en annan tråd, att de skickas via GB och därför slipper man momsen när den kommer till Sverige. Men jag har ställt frågan till deras kundtjänst.

Tror jag hittade svaret i en annan tråd, att de skickas via GB och därför slipper man momsen när den kommer till Sverige. Men jag har ställt frågan till deras kundtjänst.
Hej. Jag har beställt en länk till min SARB från dom. Och tyvärr paketet har fastnat i Danmark :mad: Nu har jag skickat många mail till Strapcode och Aramex GB /fraktfirma/.
Vi får se när får jag min paket :meh:

Nu fick jag även svar från kundtjänst. De har tydligen haft problem med folk som klagar och "inte haft nån aning" om att skatt och andra avgifter tillkommer vid beställning från utlandet. För att slippa tjafs har de lagt till detta direkt i checkout.

Tillbaka
Topp