• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

SdV

Omega
Jag hade ju ute min 053 för försäljning men fick lite ångest (och dåliga bud) så jag skaffade ett sailclothband istället.
Vad säger Kobra Kai-gubbarna, fungerar det?
Själv tycker jag att det gör det och det är ju egentligen det viktiga :)
IMG_20181120_192743.jpg
Snyggt. Var hittade du det?
 

seppola

Breitling
ni som har haft klockan en längre tid, hur har den hållit sig, är ni fortfarande nöjda? Letar efter en vardagsklocka/"daily beater" under 10k.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Jag tycker absolut att den fungerar bra.
Själv kör jag den nu på sailcloth (se bild på föregående sida) och det är kanon.
Dock funderar jag lite på att sälja då annat är på väg in.
Dra ett PM om du är intresserad.
 

Mobdil

Omega
Hej! Har en 051a på väg hem, är lite sugen på att modda den med 62mas visarna, vad får man räkna med för pris på det arbetet hos en urmakare om man inte vågar modda det själv?
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Får man posta en SBDC055 PADI i den här tråden?:cigar:
En fundering, hur är era vridringar? Min går extremt tätt och snurras ofta av misstag.
Har aldrig upplevt detta på någon annan typ ninja, sumo SBDC061 etc...
0594694C-C5E5-415F-AB5C-110207F1A6E4.jpeg
Uppfattar vridringen på min ungefär lika trög som på nyare turtle eller skx. Däremot vreds den ibland ändå, kanske för att den sticker ut mer och lättare tar i saker?
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Hej! Har en 051a på väg hem, är lite sugen på att modda den med 62mas visarna, vad får man räkna med för pris på det arbetet hos en urmakare om man inte vågar modda det själv?
Någon annan vet säkert bättre men killgissar på 500 kr. Borde väl inte ta mer än 15 minuter för en urmakare?
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Får man posta en SBDC055 PADI i den här tråden?:cigar:
En fundering, hur är era vridringar? Min går extremt tätt och snurras ofta av misstag.
Har aldrig upplevt detta på någon annan typ ninja, sumo SBDC061 etc...
0594694C-C5E5-415F-AB5C-110207F1A6E4.jpeg
Min SBDC053 har jag nog aldrig snurrat av misstag, men den är inte trög på något sätt för den skull.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Uppfattar vridringen på min ungefär lika trög som på nyare turtle eller skx. Däremot vreds den ibland ändå, kanske för att den sticker ut mer och lättare tar i saker?
Generellt är ju sumon ganska trög, iaf de jag haft. Turtle och mm200 går lättate däremot men inte i närheten som denna. Är väl inte ett problem egentligen men det är lite väl jobbigt när den självsnullar. Får kolla upp det.
Tankjo!:)
 

seppola

Breitling
min spb053 kom in idag. bra storlek, fast min handled inte är mer än ~16,5cm så är det bra fit med gummibandet. Köpte även till ett läderband men denna är för smal för klockan imo. Hur mycket ändras profilen av klockan med armbandet i stål jmf med stock gummi?
 

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Fick samma prisuppgift här hemma samt typ 3 veckors leveranstid! Pröjsade 1900:- på Gnomon samt 120:- i tullavgift. Very nice!
 
Som sagt nån som har en länk över så jag slipper beställa från staterna eller japan ... Hade varit mycket tacksam och kan bjuda på nåt coolt tropic eller Orginal seiko gummi ..
 

Riffraff

Cartier
Får man posta en SBDC055 PADI i den här tråden?:cigar:
En fundering, hur är era vridringar? Min går extremt tätt och snurras ofta av misstag.
Har aldrig upplevt detta på någon annan typ ninja, sumo SBDC061 etc...
0594694C-C5E5-415F-AB5C-110207F1A6E4.jpeg


Köpte min någon dag efter ditt inlägg så jag har ju inte haft den så länge men har aldrig snurrat den av misstag. Den är ju dock (skönt) lättvriden

Den har stillat mina tilltagande tankar efter en Rolex Batman så den här får bli min "fattigmans Batman" :D. Jämförelsen verkar kanske tokig för vissa men jag är helt allvarlig, ett gott substitut för min del. Älskar färgerna på 055:an! :)
 

Kaufman

Breitling
Har fastnat för denna klocka och då särskilt padi modellen men har hittat lite oroväckande information om att det verkar vara problem med urverket på dom? Tänkte bara kolla här hur era klockor håller tiden?
 
Topp