Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är nog ändå en original länk jag är ute efter, alternativt en strapcode med rätt ändlänkar. Så är det någon som har en länk, skicka ett PM till mig. Min BoR kan medfölja som delbyte till en fördelaktig peng
Om du ska ha ett original så kan jag rekommendera den här Ebay säljarenDet är nog ändå en original länk jag är ute efter, alternativt en strapcode med rätt ändlänkar. Så är det någon som har en länk, skicka ett PM till mig. Min BoR kan medfölja som delbyte till en fördelaktig peng
Ett grått nato är nog riktigt nice på den där!
Om du ska ha ett original så kan jag rekommendera den här Ebay säljaren
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/263428447062
Fick mitt på under en vecka och det blev tullfritt så inte mycket dyrare än ett strapcode.
Tja. Bjuder på några bilder på sbdc053 med ny ”strapcode” länk. Riktigt nöjd klockan sitter fint på wristen.
Mvh Adrian
Och liten bonus
Oj. Tråkigt att höra min går bra.Min SBDC053 började tappa tid så jag lämnade in den för ruckning. De lyckades inte få till den så den skickades vidare (Optura Norge?) och jag har nu fått ett kostnadsförslag. De vill byta urverk och packningar för 3 400 kr. När jag frågade vad som felade så fick jag till svar att "De konstaterade att det inte gick att få den att gå bra med mindre än ett urverksbyte". Det känns lite svajigt i mina öron. Är urverket så pass billigt att standardlösningen är att byta rubbet?
Tänk om biltillverkarna var likadana. Trasigt topplock, det är bara att byta hela motorn . Antar att det bara är att byta skiten.Oj. Tråkigt att höra min går bra.
Men jag har hört från en urmakare att det är enklaste ( för Optura) att byta ut hela urverket istället reparera den.
Lycka till
Min SBDC053 började tappa tid så jag lämnade in den för ruckning. De lyckades inte få till den så den skickades vidare (Optura Norge?) och jag har nu fått ett kostnadsförslag. De vill byta urverk och packningar för 3 400 kr.
När jag frågade vad som felade så fick jag till svar att "De konstaterade att det inte gick att få den att gå bra med mindre än ett urverksbyte". Det känns lite svajigt i mina öron. Är urverket så pass billigt att standardlösningen är att byta rubbet?
Känns inte som att det ska behövas på en så pass ny klocka. Tyvärr är jag inte förste ägare och den är inte utplockad i Sverige.
Jag personligen tyckte att den upplevdes större än en turtle. Den är dock flera resor bättre rent kvalitemässigt gällande finish osv..För er som äger en. Hur känns den på handleden? Tänker på storleken då. Större än t.e.x turtle?
Tack!
Då är den nog för stor för mig. Finishen är nice. Ifs dyrare också än turtleJag personligen tyckte att den upplevdes större än en turtle. Den är dock flera resor bättre rent kvalitemässigt gällande finish osv..
Hur stora handleder har du? Jag har väldigt tunna. 16-16,5 ungefär och den är på gränsen .Då är den nog för stor för mig. Finishen är nice. Ifs dyrare också än turtle
Samma här. Men känns som att turtle är max i storlek för migHur stora handleder har du? Jag har väldigt tunna. 16-16,5 ungefär och den är på gränsen .
Jag tycker den är grym på handleden. Länken gör mycket. Imo bärs den mindre än turtle. Har provat två pch kommer inte överens med dem.För er som äger en. Hur känns den på handleden? Tänker på storleken då. Större än t.e.x turtle?
Tack!
För er som äger en. Hur känns den på handleden? Tänker på storleken då. Större än t.e.x turtle?
Tack!
Tror jag får testa den i butik först. Om den finns någonstans i skåne kanske. Har en spb077 och är riktigt nöjd med storleken, då den känns mindre än 44mm som den är.Jag har 17 runt och det är inga problem
Eller ska man kanske vänta på den gröna SumonHar också 17. Inga problem.
Varför inte köpa båda?Eller ska man kanske vänta på den gröna Sumon
Kolla på den sbdc077Eller ska man kanske vänta på den gröna Sumon
Oh nice! Är den limited edt!?Kolla på den sbdc077
Oh nice! Är den limited edt!?
Tack för erbjudandet! Men jag sålde klockan då jag upplevde den lite för stor för mig..Riktigt snygg klocka men aningen för stor känns det som. Ser bra ut på gummi och nato på min spinkiga handled men på länk känns den massiv. Köpte en länk på gnomon, kan sälja den vidare om nån behöver. Jeser90?