• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sgt Poppas resa mot den ultima klocksamlingen!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    263.4 KB · Visningar: 112
  • image.jpeg
    image.jpeg
    114.1 KB · Visningar: 110
  • image.png
    image.png
    290.6 KB · Visningar: 108
Senast ändrad:
Vritt och vänt på mig, velat fram och tillbaka och funderat!!
Och just nu står det mellan två klockor som ungefär ligger i samma prisklass för riktigt bra beggade( listpriserna skiljer väll dock med ca 100tusen)Även liknande storleksmässigt!
Gör ju att det blir två stål och två guld i samlingen!
Svara gärna med tankar :)

Hublot Big Bang ceramic rosegold 44mm möjligheten att sedan komplettera med guld keramik länken gör mig riktigt upphetsad faktiskt haha
image.png
image.jpeg

Nr 2
Pam511! Riktigt jävla snygg i roséguld! Snygg både på läder och gummi, dock branschens fulaste länk så någon uppdatering blir det aldrig!
Kul med manuell vridning också :)

image.jpeg

Senast ändrad:
Vritt och vänt på mig, velat fram och tillbaka och funderat!!
Och just nu står det mellan två klockor som ungefär ligger i samma prisklass för riktigt bra beggade( listpriserna skiljer väll dock med ca 100tusen)Även liknande storleksmässigt!
Gör ju att det blir två stål och två guld i samlingen!
Svara gärna med tankar :)

Hublot Big Bang ceramic rosegold 44mm möjligheten att sedan komplettera med guld keramik länken gör mig riktigt upphetsad faktiskt haha
image.png
image.jpeg

Nr 2
Pam511! Riktigt jävla snygg i roséguld! Snygg både på läder och gummi, dock branschens fulaste länk så någon uppdatering blir det aldrig!
Kul med manuell vridning också :)

image.jpeg
Panerai är ju bra mycket roligare.

Då blev det ett avslut i denna tråd idag!
Förjäkla nöjd med guldet, enkelheten, storleken! Och för att första gången i livet bli Panerist!
Tack alla för input och intresse har varit en ynnest att få dribbla med er!!
Och jag vet @SIRdavid att vi snackade om en annan men det blev denna enda :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Vet också att jag har varit inne på att glra mig av med Bratten! Men börjar få tvivel Vi får se, kanske går över!

Då fick min kära Breitling lämna!
Bifogar en sista bild på skönheten!
Men! Kände att en kvartett måste man ju ha! Så har redan en ersättare på ingång!
Kan avslöja att det är en ljus tavla denna gång! Och efter denna kommer jag nog hålla mg nöjd ett tag efter en stark start på 2018!
Återkommer med paketöppning!
Bye bye lebling breitling!
image.jpeg

Laco 55a med skön historia och gott renommé. Ännu hellre en 40-tals med fin patina och goa battlescars buren av någon av führens pojkar som undvek att bli kanonmat för jänkarnas missiler. Cheers!

Fan man borde kanske byta namn på denna tråd till "sgt poppas resa mot den ultimata klocksamlingen" eller nått, börjar bli långdraget :) fast å andra sidan finns det ju slltid ett nästa steg! Hehe

Då tar denna tråden en ny riktning! Tack alla som engagerat sig hittils och bidragit med mycket värdefull info kunskap och tycke!
Namnbyte var på sin plats!
Blev till resa. Mot den ultimata klocksamlingen!
Jag har ett mål! Det är att bara ha klockor jag är riktigt nöjd med! Där känslan är grym när jag sätter på mig var och en av dom, men samtidigt ha bredden på samlingen så att jag har en klocka för varje tillfälle! Och detta kommer ta tid! Jag är fortfarande "ny" i klocksvängen och man behöver kyssa sin beskärda del av paddor innan det blir rätt som dom säger i sagorna!

Det blev ju som postat lite varstans en fjärde klocka! Fjärde tänker ni? Borde bli 5e!
Men min Breitling Superocean Heritage Chrono fick gå!
Trotts att det i mitt tycke var en fantastiskt klocka, riktigt jävla snygg i blått och med meshlänken!
Tror dock den hade vart helt optimal i en annan storlek! 46mm blir för stort för den modellen, antagligen därför jag tröttnade! hade den vart 44 eller 42 hade jag nog behållt den!
Nu får den kärlek någon annanstans!

Men det införskaffades ju en annan! Med ljus tavla!
Från anrika IWC
Närmare bestämt Silberpfeil chronograph racer!
Limited edition!
Riktigt nöjd, sjukt bra klocka, sprängfull med detaljer!
Nu sitter den på gummiband med ett brunt crocoläders laget! Men kommer inom kort sätta påen länk! Länkarna till ingeneursenär världsklass!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Nu till det roliga!
Resan fortsätter alltid och det finns alltid ett steg till, nästa klocka har jag bestämt att det skall bli en dressare i stål, helst i 42 eller kanske till och med 40mm!
Tror det är exakt vad min samling behöver nu när senaste in var den fläskiga ingyn!!
Dom jag kikat mest på är även dom från iwc
Nämligen Portuguese och Portofino!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kikat på dom med vit tavla men även med blå :)
Bomba gärna på med alternativ, tycke och andra dressare i samma klass :) nu fortsätter resan!

Även som tidigare nämnt så har jag tänkt en hel del på denna som @Aurum presenterade tidigare! Nått har bränts fast! Men hade nog behövt klämma på en :)
image.jpeg

Senast ändrad:
Att tillägga också så har jag beställt en riktigt fräsig klockbox då min lilla i trä bara har plats för tre ur ii stl 42 typ :/
Blev denna från Bulang and sons! Beräknas komma i dagarna, perfekt för resande fot eller bankfacket!
Gillar att den är i mocka, dragkedja och facket för verktyg och band i mitten, sen att den har 4a kuddar och 4a fack för klassiska klockor :) mumma!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Då tar denna tråden en ny riktning! Tack alla som engagerat sig hittils och bidragit med mycket värdefull info kunskap och tycke!
Namnbyte var på sin plats!
Blev till resa. Mot den ultimata klocksamlingen!
Jag har ett mål! Det är att bara ha klockor jag är riktigt nöjd med! Där känslan är grym när jag sätter på mig var och en av dom, men samtidigt ha bredden på samlingen så att jag har en klocka för varje tillfälle! Och detta kommer ta tid! Jag är fortfarande "ny" i klocksvängen och man behöver kyssa sin beskärda del av paddor innan det blir rätt som dom säger i sagorna!

Det blev ju som postat lite varstans en fjärde klocka! Fjärde tänker ni? Borde bli 5e!
Men min Breitling Superocean Heritage Chrono fick gå!
Trotts att det i mitt tycke var en fantastiskt klocka, riktigt jävla snygg i blått och med meshlänken!
Tror dock den hade vart helt optimal i en annan storlek! 46mm blir för stort för den modellen, antagligen därför jag tröttnade! hade den vart 44 eller 42 hade jag nog behållt den!
Nu får den kärlek någon annanstans!

Men det införskaffades ju en annan! Med ljus tavla!
Från anrika IWC
Närmare bestämt Silberpfeil chronograph racer!
Limited edition!
Riktigt nöjd, sjukt bra klocka, sprängfull med detaljer!
Nu sitter den på gummiband med ett brunt crocoläders laget! Men kommer inom kort sätta påen länk! Länkarna till ingeneursenär världsklass!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Nu till det roliga!
Resan fortsätter alltid och det finns alltid ett steg till, nästa klocka har jag bestämt att det skall bli en dressare i stål, helst i 42 eller kanske till och med 40mm!
Tror det är exakt vad min samling behöver nu när senaste in var den fläskiga ingyn!!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kikat på dom med vit tavla men även med blå :)
Bomba gärna på med alternativ, tycke och andra dressare i samma klass :) nu fortsätter resan!

Även som tidigare nämnt så har jag tänkt en hel del på denna som @Aurum presenterade tidigare! Nått har bränts fast! Men hade nog behövt klämma på en :)
image.jpeg
Kör på en Portuguiser 3714. IWC:s kanske största klassiker med samma utseende i över 20 år på behagliga 40,9 mm.

Nuvarande laguppställning, nöjd med dom som fan, kan utökas det närmaste, inga planer på att låta någon av dom vandra vidare i alla fall :) största förändringen där I pipen nu är väll en länk till Ingyn och ett läder till Squadran!
image.jpeg
Vass samling! Skön spridning och kul modeller. Jag hade nog själv inte valt någon av dem, vilket gör det ännu roligare att jag gillar helheten :)

Nu till det roliga!

Du verkar kunna bära upp den bästa portuguesen som gjorts... 5001 - onödigt stor på 42 mm för en annan men galet vacker och 7 dagarsverk... whhoaaa!!!
Finns ju några varianter att välja på...

201004_ea456beff340d678a2fbe13e2_IMG_2283.jpg

A-93.jpg

14518-1.jpg

Ibland kan man inte styra vad man stöter på,
En svart klocka hade jag ju ju inte, har kikat runt på det innan och tyckte att Panerai och Breitling har väldigt fina, sen snubblade jag över en annons här på forumet och den klockan kunde jag inte släppa!
Så slog till!
Låt mig presentera
Min första svarta klocka
Min första klocka köpt här på KS
Min första Radiomir!
Men min andra Panerai!
Mycket trevliga Pam505
(Bilder lånade från @Alf annons, tack igen för affären)
image.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp