Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hälsade ärade klocksnackare!![]()
Ovan ser ni min nuvarande samling bestående av tre i mitt tycke fantastiska klockor.
Breitling superocean heritage chrono 46
Jaeger LeCoultre Master Compressor Extreme World
Och Reverso Squadra Hometime rosegold limited
Nu till huvudbryt, man är ju alltid på jakt efter nästa steg och skulle vilja ha lite input för att bredda kollektionen och få lite input och inspo på vad nästa steg kan bli, har ganska stora armar därav storleken på mina nuvarande ur, så allt under 40mm går bort! Tacksam för all hjälp
Precis vad jag tänkte! IWC & JLC har ju en del snyggt i den kategorin. Jag står själv inför en likande situation, har tre lite sportigare klockor med och utan kronograf och har snöat in på en reverso. Men det har du ju redan enTackarmöjligen nån "kostymklocka" i stål å ljus tavla kanske
Fasiken börjat kika ohälsosamt mycket på AP ROO panda! Sikken jäkla klocka!
Sådär för min plånboks önskemål dockPassar ju bra in på dina önskemål, gå och kläm på den hos AD![]()
Sådär för min plånboks önskemål dock![]()
Iwc e på tapeten, ingenieur eller portugeiser i så fall!Någon trevlig pilot från IWC![]()
Spännande, riktigt snyggaIwc e på tapeten, ingenieur eller portugeiser i så fall!
Min gamla Safari.Helt makalös!![]()
Är ju sugen! Lite dyr och servicekostnaderna e väll högre än mina jlc , inne på pandan i så fall men grym med länk!!Min gamla Safari.
Snuskigt grym klocka.
![]()
Eller en Cartier Diver med inhouse urverk?Känns som du behöver en Breguet Marine!
Stencool dressad dykare.
![]()
Sjukt bra rea, JLC-motor:Kan inte riktigt släppa den Ralp Lauren du tipsade om, nått har bränts fast!![]()
Hur är verken sett till jlc's egna klockor, samma nivå på finish etc?
Ingen aning, men gör de ens verk med sämre finish än till deras egna modeller? Finns väl iofs inte jättemånga som använder JLC-verk idag heller... Om man inte är Mr. Ralph Lauren kan det nog bli lite svårt? Hade detta varit i den mindre storleken på 39 mm hade jag varit svårt sugen.Hur är verken sett till jlc's egna klockor, samma nivå på finish etc?
Ingen aning, kändes som att jlc ändå kanske ville förbehålla en högre standard till sina egna klockor för att inte förstöra varumärket när en extern part som nu, rear ut "jlc" till fyndpriser. Är hela klockan tillverkad av jlc eller vem tillverkar boett, tavla, visare etc?Ingen aning, men gör de ens verk med sämre finish än till deras egna modeller? Finns väl iofs inte jättemånga som använder JLC-verk idag heller... Om man inte är Mr. Ralph Lauren kan det nog bli lite svårt? Hade detta varit i den mindre storleken på 39 mm hade jag varit svårt sugen.
Richemont, exakt var de tillverkas känner inte jag till. Dock är RLs sidor nu rejält störda, kan vara något på g. Kvaliteten är dock enligt mig riktigt bra, största problemet ligger i folks upplevda status. Gillar man armbandsur borde RLs klockor vara klockrena köp just nu. Men folk vill väl inte ha sleepers och RL har väl haft sin storhetstid som varumärke.Ingen aning, kändes som att jlc ändå kanske ville förbehålla en högre standard till sina egna klockor för att inte förstöra varumärket när en extern part som nu, rear ut "jlc" till fyndpriser. Är hela klockan tillverkad av jlc eller vem tillverkar boett, tavla, visare etc?
Absolut, men status är ju också sådant som tar tid att bygga upp. En klocka är ju Alltid så mycket mer än kvalitén på själva produkten, oavsett om det gäller nytt eller vintage.Richemont, exakt var de tillverkas känner inte jag till. Dock är RLs sidor nu rejält störda, kan vara något på g. Kvaliteten är dock enligt mig riktigt bra, största problemet ligger i folks upplevda status. Gillar man armbandsur borde RLs klockor vara klockrena köp just nu. Men folk vill väl inte ha sleepers och RL har väl haft sin storhetstid som varumärke.
Precis, vissa resonerar så. Oftast pga okunskap men även för att status är något av värde för brukaren.Absolut, men status är ju också sådant som tar tid att bygga upp. En klocka är ju Alltid så mycket mer än kvalitén på själva produkten, oavsett om det gäller nytt eller vintage.
Men för en som är oinsatt i ralph lauren! Du har ju en, hur har din upplevelse varit?Vad man kan se är ju priserna sjukt billiga nu vilket är trevligt och dom ser ju väldigt fina ut!Ingen aning, men gör de ens verk med sämre finish än till deras egna modeller? Finns väl iofs inte jättemånga som använder JLC-verk idag heller... Om man inte är Mr. Ralph Lauren kan det nog bli lite svårt? Hade detta varit i den mindre storleken på 39 mm hade jag varit svårt sugen.