• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

E60D3B8B-A2F9-477A-840A-4B7B2C000972.jpeg
269FDDF0-8779-45E6-838E-5A3DE5EFB46E.jpeg
9BE5D195-BE44-4BEB-88F2-7F30AB46E3FB.jpeg
5D58B50D-407A-48CB-A6ED-F376D49F4CE2.jpeg
Fy fan, rent ut sagt! Tror fortfarande att det är ett skämt.

Ganska mycket faktiskt. Nästan alla Risti har ett intresse för historian med den italienska flottan MM.
Jag försöker inte ta i från Panerai att de har en historisk koppling till bruksklockor och italienska marinen. Hade de satt en prislapp på 4000kr, använt kvartsverk etc hade den varit relevant i militära sammanhang än idag. Men att försöka få en mekanisk ultra-lyxklocka att få någon form av militär relevans eller trovärdighet genom att skicka med en weekendresa med italienska adyk känns bara bajsnödigt. Tycker jag. Man får säkert en jäkla rolig weekend, dock :).

@Palenkovich Har du även varit på Basel tidigare? Tänkte att det hade varit intressant med en liten jämförelse som exempelvis storlek, stämning och tillgänglighet i att komma in i montrarna.

EDIT: Kom att tänka på att @aleks väl har varit på båda mässorna. Som sagt hade en jämförelse varit trevlig :)

@Palenkovich Har du även varit på Basel tidigare? Tänkte att det hade varit intressant med en liten jämförelse som exempelvis storlek, stämning och tillgänglighet i att komma in i montrarna.

EDIT: Kom att tänka på att @aleks väl har varit på båda mässorna. Som sagt hade en jämförelse varit trevlig :)
Nix, tyvärr inte varit på Baselässan.
Men jisses vilket underbart arrangemang SIHH är! Detta är lååångt ifrån så skitnödigt som jag förstått att Basel kan vara. Inga problem att komma in i någon monter alls..

Tillbaka
Topp