@Palenkovich Vad är din uppfattning om nya AP? Din första bild såg den onekligen mer trevlig ut än på många andra ställen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att hantverket och inte minst urverket är riktigt fina råder inget tvivel om. Väl inpå märker man ju förstås distinktionen mot parfymklockor som dessa ju jämförts med av så många.. Är dock själv inget inget jättefan av designen som sådan..@Palenkovich Vad är din uppfattning om nya AP? Din första bild såg den onekligen mer trevlig ut än på många andra ställen
Mycket visuellt trevlig måste jag säga..
Verkligen. Och ok prisade också, men jag undrar över låset? Är det viklås månde?Tycker dom ser vääääldigt trevliga ut.
![]()
![]()
Hann tyvärr inte med så mycket av VC, men uppmärksamheten de fick efter presentationen av 65-dagarsklockan var stor! De fortsätter visa att de befinner sig på den absoluta horologiska toppen.@Palenkovich Känns som att VC dominerar SIHH i år? För att kommentera på bilderna också - satan så underskattade GP är (oavsett vad alla trötta ig-konton tycker om openworked RO-kopior etc)
Bra där. När skulle de komma in?Verkligen. Och ok prisade också, men jag undrar över låset? Är det viklås månde?
Bokade en på @Nymans Ur 1851 precis...
Hann tyvärr inte med så mycket av VC, men uppmärksamheten de fick efter presentationen av 65-dagarsklockan var stor! De fortsätter visa att de befinner sig på den absoluta horologiska toppen.
Håller med om GP, tycker de levererar bra!
Snyggare med flytande sekundvisare ju!Fick du nån klarhet i vad man förlorar när man switchar från 4-dagars till 65 dagarsfunktionen? Liksom, varför inte alltid köra på 65-dagars annars?![]()
Enligt en video jag tittade på var verket i ”rest mode” inte designat för att användas. Utan endast till för när klockan ligger still och förvaras. Detta för att slippa ställa om alla komplikationer eftersom den har perpetual calendar.Fick du nån klarhet i vad man förlorar när man switchar från 4-dagars till 65 dagarsfunktionen? Liksom, varför inte alltid köra på 65-dagars annars?![]()
Nymans gänget skulle träffa iwc i morgon så då kanske vi vet mer?Bra där. När skulle de komma in?
Ah ok!Enligt en video jag tittade på var verket i ”rest mode” inte designat för att användas. Utan endast till för när klockan ligger still och förvaras. Detta för att slippa ställa om alla komplikationer eftersom den har perpetual calendar.
Tror de nämnde att den tex inte har samma tillförlitliga tidshållning vid använd tex!
När man får vänta fem år på en IWC hos ad så är det fan dags att hänga upp handdukenNymans gänget skulle träffa iwc i morgon så då kanske vi vet mer?
Men tänker väl att det är lika bra att boka så man slipper vänta i 5 år... hehe
Väck mig när det är fem års kö på iwcNymans gänget skulle träffa iwc i morgon så då kanske vi vet mer?
Hehe, ja men polarisen tog 5 månader...När man får vänta fem år på en IWC hos ad så är det fan dags att hänga upp handduken![]()
Lär väll inte va någon vidare väntetid på IWC va?Nymans gänget skulle träffa iwc i morgon så då kanske vi vet mer?
LovarVäck mig när det är fem års kö på iwc![]()
Tycker att ju mer jag ser av boetten tycker jag den ser cool ut. Ihåliga bandhorn var ett snyggt tillägg!Att hantverket och inte minst urverket är riktigt fina råder inget tvivel om. Väl inpå märker man ju förstås distinktionen mot parfymklockor som dessa ju jämförts med av så många.. Är dock själv inget inget jättefan av designen som sådan..
Nä, men det är ju några ADs som ska ha klockor ocksåLär väll inte va någon vidare väntetid på IWC va?![]()
Precis, men äntligen så är inte allt typ 47mmIWC är de som har övertygat mest med sina nya Spitfire och Top Gun-serier. Bra storlekar och rakt igenom inhouse. Snygga har de dock alltid varit.
Så går det när Kern hoppar på något nytt byte och slaktar det. Då kan man bygga bra igen.IWC är de som har övertygat mest med sina nya Spitfire och Top Gun-serier. Bra storlekar och rakt igenom inhouse. Snygga har de dock alltid varit.
Dom sa inget om viklås eller inte?Nä, men det är ju några ADs som ska ha klockor också
Tycker dom ser vääääldigt trevliga ut.
![]()
Tack! Spoiler för alla andra. Inget viklås.
Tack! Spoiler för alla andra. Inget viklås.