• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mega

Rolex
Lite så.. Nää inte direkt. Bara känslan. Klockan sitter ju inte lika på armen i vatten som på land... Känns inte ok helt enkelt. Men jag har bättrat mig. Jag badar numera med klockor. Men endast för att kunna ta en bild för att bevisa saken. Tycker fortfarande inte om det..:)
Ett annat partytrick om bad känns lite läskigt är att köpa en halv kilometer fiskelina och sänka ner Landsorten tills det blir bottenkänning.
Extra poäng om man får med sig lite blålera, tång eller någon form av dumpad ammunition med sig upp.
 

MartinGFX

Cartier
Lite så.. Nää inte direkt. Bara känslan. Klockan sitter ju inte lika på armen i vatten som på land... Känns inte ok helt enkelt. Men jag har bättrat mig. Jag badar numera med klockor. Men endast för att kunna ta en bild för att bevisa saken. Tycker fortfarande inte om det..:)
Jag tappade en klocka i sjön förra året så förstår helt klart din oro. Tar numera av klockan innan bad på djupare vatten :)
 

mega

Rolex
Jag tappade en klocka i sjön förra året så förstår helt klart din oro. Tar numera av klockan innan bad på djupare vatten :)
Har funderat på det där med tappade klockor i sjöar/hav, dom borde ju tåla ett par år under vatten, beroende på vattentäthet förstås.
Med massor av tur kanske den spolas iland fullt fungerande till och med.
 
Lite så.. Nää inte direkt. Bara känslan. Klockan sitter ju inte lika på armen i vatten som på land... Känns inte ok helt enkelt. Men jag har bättrat mig. Jag badar numera med klockor. Men endast för att kunna ta en bild för att bevisa saken. Tycker fortfarande inte om det..:)
Jag kan känna samma sak ibland.. klockor hör inte riktigt hemma "i badet", oavsett om det är en dykare som skamtåla det så känns det på nåt vis "onarmalt" att bada med en klocka på, man tar juh liksom av sig skorna.. så varför ska man släpa ner klockan i plurret? :D
Hehe.

Mvh
 

meo_swe

Audemars
Ny dag. Nya möjligheter!
20180614_070421.jpg
 

Size

Omega
Hur är värdetappet på en SS? Säg att andrahandsvärdet på en RS är 13000:- som är 2 år gammal. Vad är ett rimligt tredjehandsvärde efter ytterligare 2 år? Om den självklart är i gott skick generellt.
 

Hawk100

Rolex
Hur är värdetappet på en SS? Säg att andrahandsvärdet på en RS är 13000:- som är 2 år gammal. Vad är ett rimligt tredjehandsvärde efter ytterligare 2 år? Om den självklart är i gott skick generellt.
Ca 10-13’ skulle jag säga.....
Det är ju oftast första ägaren som gör det stoooooora värdetappet. Men sen tycker jag att SS rent generellt verkar ha tappat några tusenlappar extra det sista halvåret/året (tror även att det gäller de flesta andra märken, utom Rolex o PP). Tror många håller igen lite i väntan på att bostadsmarknaden ska stabilisera sig......
 

DonaldCliff

Cartier
Fattar inte hur folk lyckas hålla sina klockor i såpass bra skick. Standard är att jag får behålla mina grejer repfria i ca 1 dag. Såhär såg mitt clasp ut på eftermiddagen dagen efter jag fått den. Vi skall inte prata om hur länken ser ut...
DSC_0096_1-01.jpeg


Bonusbild:
DSC_0094_1-01.jpeg
Skulle säga att det beror på att många tänker mer på att klockan ska säljas i framtiden istället för att njuta av den
 
Topp