Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utte behöver badaVar det någon som sa beater...?
![]()
![]()
Där ja. Nu snackar vi!Var det någon som sa beater...?
![]()
![]()
Nya urverken i dessa är SW300.. trevliga grejer!Nu går man i väntans tider! La en beställning på RSC 41 idag. Någon som kan berätta mer om de nya urverken?
Du får väl bytt till det nya om du ber om det?Här har vi en med ETA-verk inuti...
![]()
Inte så länge de fungerar, skulle de börja krångla så byts verken utDu får väl bytt till det nya om du ber om det?
..tillägg: vill ha med SW300-verket då.Testade en Royal Steel Classic 36 igår.
Champagnetavlan.. jävlar va skön den va!
Länken va riktigt najs! Och tillsammans med 36mm, som jag alltid tyckt va för liten kändes den superbra runt armen. ..kan bli en sån![]()
Men jag vill inte byta, klockan funkar ju fint fint.Du får väl bytt till det nya om du ber om det?
Så blev det för mig. Min RSC 36mm har jag haft in på garantireparationer två gånger pga av att verket stannar samt ca 7h gångreserv. Vid sista verkstadsbesöket byttes verket ut mot det nya SW300.Inte så länge de fungerar, skulle de börja krångla så byts verken ut
Är väl samma verk som bla Sinn och Bell&Ross använder i en del modeller? Tror det är ett slitstarkt verk!Så blev det för mig. Min RSC 36mm har jag haft in på garantireparationer två gånger pga av att verket stannar samt ca 7h gångreserv. Vid sista verkstadsbesöket byttes verket ut mot det nya SW300.
tids nog sitter det nog ett sw-300 verk i alla klockor.Så blev det för mig. Min RSC 36mm har jag haft in på garantireparationer två gånger pga av att verket stannar samt ca 7h gångreserv. Vid sista verkstadsbesöket byttes verket ut mot det nya SW300.
Sellita SW300 verkar vara ett bra verk. Vilken gångavvikelse +/- sek/dygn kan man förvänta sig att det presterar? Vad är acceptabelt efter retur från urmakare?Nya urverken i dessa är SW300.. trevliga grejer!![]()
De borde nog ligga ungefär som soprod, min ligger på ca +2, har du märk några stora avvikelser?Sellita SW300 verkar vara ett bra verk. Vilken gångavvikelse +/- sek/dygn kan man förvänta sig att det presterar? Vad är acceptabelt efter retur från urmakare?
Mitt soprod verk presterade -1 innan den la av första gången, +2,7 efter reparation. Det nya SW300 snittar +10 efter 9 dygn. Jag tycker det känns sådär... Kvittot från verkstadens chronoscope visar +8,5 så min avvikelse är i linje med vad den är regulerad till. Jag känner att den avviker för mycket, har jag fel?De borde nog ligga ungefär som soprod, min ligger på ca +2, har du märk några stora avvikelser?
Menar du att den går tio sekunder för fort per dygn eller att den fortat sig sammanlagt tio på nio dygn?Mitt soprod verk presterade -1 innan den la av första gången, +2,7 efter reparation. Det nya SW300 snittar +10 efter 9 dygn. Jag tycker det känns sådär... Kvittot från verkstadens chronoscope visar +8,5 så min avvikelse är i linje med vad den är regulerad till. Jag känner att den avviker för mycket, har jag fel?
+10s per dygnMenar du att den går tio sekunder för fort per dygn eller att den fortat sig sammanlagt tio på nio dygn?
Det skulle jag inte acceptera, iofs vet jag inte vad selitta har för toleranser men det går att rucka till 2-3 sekunder.+10s per dygn
Oj, det var väldigt mycket för ett nytt urverk.....+10s per dygn
Näääää!!!Mitt Vaucher 5400-verk plussar drygt 15sek per dygn. ..vet inte om det är normalt, men frågan är ställd till SS.
http://www.frokenur.com/aad/aktuell-tidVad mäter ni era klockor mot?
Är det någon app eller är det mer avancerat än så?
emerald time, gratis på appstoreVad mäter ni era klockor mot?
Är det någon app eller är det mer avancerat än så?
Just det ja, fröken ur finns på nätet nuförtiden
Ska testas, alltid kul med en nördig appemerald time, gratis på appstore
Det blir lätt nördigt när det gäller klockorJust det ja, fröken ur finns på nätet nuförtiden
Ska testas, alltid kul med en nördig app![]()