• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var det någon som sa beater...?
20180820_090956.jpg
20180820_100518.jpg

Testade en Royal Steel Classic 36 igår.
Champagnetavlan.. jävlar va skön den va!
Länken va riktigt najs! Och tillsammans med 36mm, som jag alltid tyckt va för liten kändes den superbra runt armen. ..kan bli en sån :rolleyes:

Så blev det för mig. Min RSC 36mm har jag haft in på garantireparationer två gånger pga av att verket stannar samt ca 7h gångreserv. Vid sista verkstadsbesöket byttes verket ut mot det nya SW300.
tids nog sitter det nog ett sw-300 verk i alla klockor.
Den dagen det är dax för service är det nog troligt att de byter verk rakt av

De borde nog ligga ungefär som soprod, min ligger på ca +2, har du märk några stora avvikelser?
Mitt soprod verk presterade -1 innan den la av första gången, +2,7 efter reparation. Det nya SW300 snittar +10 efter 9 dygn. Jag tycker det känns sådär... Kvittot från verkstadens chronoscope visar +8,5 så min avvikelse är i linje med vad den är regulerad till. Jag känner att den avviker för mycket, har jag fel?

Mitt soprod verk presterade -1 innan den la av första gången, +2,7 efter reparation. Det nya SW300 snittar +10 efter 9 dygn. Jag tycker det känns sådär... Kvittot från verkstadens chronoscope visar +8,5 så min avvikelse är i linje med vad den är regulerad till. Jag känner att den avviker för mycket, har jag fel?
Menar du att den går tio sekunder för fort per dygn eller att den fortat sig sammanlagt tio på nio dygn?

Mitt Vaucher 5400-verk plussar drygt 15sek per dygn. ..vet inte om det är normalt, men frågan är ställd till SS.
Näääää!!! :woot:
Det kan omöjligt vara rätt!! Lämna in den till SS för ruckning. :nailbiting:
Mina SS klockor brukar hålla sig inom någon sekund. Jag hade en RS Chrono som började tapp farten men den ruckade MacGyver och sedan gick den med någon sekunds avvikelse..... :)

Tillbaka
Topp