• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en begagnad Skydiver i fint skick? 10-13k typ? Ha-begäret börjar bli oemotståndligt!

Ja, jag utgick till viss del från KSannonser och vart de verkat ha landat i min gissning på 10-13. Jag tror att jag har sett fler än en läggas ut för 13.

Hej!

Såg den här, Royal Steel worldtimer.
Ser jäkligt clean ut och dessutom "billig".

1. Någon som har en sådan och kan bekräfta kvaliteten på dessa?

2. Hur stor brukar prutmånen vara på Sjöö/Sandström hos återförsäljare?

Bitte Schöön
sjoo.jpg

Hej!

Bitte Schöön
sjoo.jpg
Har en på länk och tycker personligen att kvaliteten är makalös.

Prutmån ligger på allt mellan 10-20%

Hej!

Bitte Schöön
sjoo.jpg
Har en första generationens och är mer än nöjd! Behöver i stort sett ”aldrig” ställa om den (om jag inte roterar den med andra klockor så den hinner stanna....)

18k för en WT36mm på länk hos AD. Bra eller kan jag få bättre?
Har noll koll på SS priser.
Eftersom den listar 22300 så bör 18000 anses som en bra deal. Sen är det upp till köparen att bedömma om denne är villig att lägga 18k och vill köpa en ny klocka.
Du bör köpa den på gummi, eller köpa till gummi. Länken är inte mycket att hänga i granen, vilket gummit är.

Eftersom den listar 22300 så anses 18000 som en bra deal. Sen är det upp till köparen att bedömma om denne är villig att lägga 18k och vill köpa en ny klocka.
Du bör köpa den på gummi, eller köpa till gummi. Länken är inte mycket att hänga i granen, vilket gummit är.
Länken är ju grym. Hatar gummi.
Jag tycker 18 är bra men jag visste inte vad den listade, därför jag ställde frågan :) Tack!

Länken är ju grym. Hatar gummi.
Jag tycker 18 är bra men jag visste inte vad den listade, därför jag ställde frågan :) Tack!
För båda modellerna på länk & gummi.

RRP Ø41mm: 25.700SEK on Steel bracelet and 21.100SEK on rubber band.
RRP Ø36mm: 22.300SEK on Steel bracelet and 18.700SEK on rubber band.

Hej!

Precis köpt en SS Automatic S1 och har några frågor..
1) senaste service utförd 2015. Dags för ny? Tips på bra serviceställe i Sthlm?

2) behöver jag en sån här ask som snurrar klockan om jag tänker ha den på mig mestadels av tiden?

3) köpte den med vanligt armband i skinn men sugen på att kolla in länk. Går det att köpas sådan på något sätt från SS?

Tack på förhand :)

Hej!

Precis köpt en SS Automatic S1 och har några frågor..
1) senaste service utförd 2015. Dags för ny? Tips på bra serviceställe i Sthlm?

2) behöver jag en sån här ask som snurrar klockan om jag tänker ha den på mig mestadels av tiden?

3) köpte den med vanligt armband i skinn men sugen på att kolla in länk. Går det att köpas sådan på något sätt från SS?

Tack på förhand :)
1. Nej. Går den dåligt?
2. Nej. Det heter winder förövrigt.
3. Gå till närmaste AD för Sjöö Sandström så löser det sig.

Håller med ovanstående.
Tips! Köp länken hos Eriksson Urhandel i Sumpan och hinta att du är intresserad av inbjudan när de kör event tillsammans med Sjöö Sandström så kan du kanske få hänga på någon trevlig minimässa eller AW med dem.....

Tillbaka
Topp