• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har någon koll på hur lång tid det bruckar ta att få tillbaka en worldtimer? Lämna in min igår pga att den tappa en hel del tid, som jag förståt av att läst en del så verkar de vara ganska vanligt förekommande att de behöver byta verk.
För mig tog det ca 6v att få verket utbytt. Mitten juni till mitten augusti. Urmakaren har ju också semester så den ledtiden känns ok.

Precis, säger bara att om de kommer fortsätta med denna finish så kommer respekten inte längre vara orubbad. Som du säger så borde det gå att få till en finare finish. Jag menar, Bravur BW003 som kostar ca 15k har ett relativt fint Sellita SW300-verk:
bw003_movement_sw300_1lowres.jpg
Det där såg iallafall lite arbetat ut

Hej,
Kan någon ge lite tips på saker att hålla koll på när det kommer till att köpa begagnat SS? Gärna även vilka ”problem” som är vanliga (om det finns några :) ). All hjälp är uppskattad!

Hej,
Har läst en del här om dåliga urverk som förekommit. Köpte en Royal steel 41mm för två veckor sedan, behöver jag vara orolig?
Mvh
Kobran

Det vore intressant att höra vad Sjöö själva säger om utseendet på nya verket.

Ping@sjöösandström

Hej,

Mycket roligt att läsa att ni är nöjda med hur vi har hanterat bytet från Soprod till Selitta. Vi är själva mycket nöjda över bytet och är säkra på att det kommer innebära än bättre precision och pålitlighet. Vi ser att det även diskuteras lite om hur urverkens utseende förändrats. Det stämmer och så här till en början så ville vi verkligen hitta en effektiv och snabb lösning till dem som har haft upprepade utmaningar med att få Soprod verken att gå som man kan förvänta sig. Vad gäller våra urverks dekoration så kommer vi alltid sträva efter att ha den standarden som vi haft i alla år. Har ni specifika frågor gällande er klocka så får ni gärna maila dessa till [email protected]

Tack som alltid för ert engagemang och intresse!

Med Vänliga Hälsningar
Sjöö Sandström

Hej,

Mycket roligt att läsa att ni är nöjda med hur vi har hanterat bytet från Soprod till Selitta. Vi är själva mycket nöjda över bytet och är säkra på att det kommer innebära än bättre precision och pålitlighet. Vi ser att det även diskuteras lite om hur urverkens utseende förändrats. Det stämmer och så här till en början så ville vi verkligen hitta en effektiv och snabb lösning till dem som har haft upprepade utmaningar med att få Soprod verken att gå som man kan förvänta sig. Vad gäller våra urverks dekoration så kommer vi alltid sträva efter att ha den standarden som vi haft i alla år. Har ni specifika frågor gällande er klocka så får ni gärna maila dessa till [email protected]

Tack som alltid för ert engagemang och intresse!

Med Vänliga Hälsningar
Sjöö Sandström
Innebär detta att ni kommer höja "dekorations-nivån" senare? Känns lite surt för de som redan fått sina verk bytta.

Tillbaka
Topp