• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

3B4461CF-2A84-4D97-9A2C-BA1C6162D7DE.jpeg
Var är alla Skydivers? Får jag ryta till eftersom jag är trådskapare...? :)

Så, då kan man äntligen göra ett inlägg i en tråd med riktiga klockor!
Här tänkte jag att ni skulle få en liten kortfattad historia om mitt första möte med en premiumklocka av kvalitet.
Året var 2013 och vi seglade i en cup som hette Volkswagen X-35 Cup, en cup som seglades med en entypsbåt som heter X-35. Cupen hade Volkswagen Stockholm som huvudsponsor så där av seglades de flesta delseglingar i Stockholm. Helgerna bestod av en dag med kortare seglingar som blev en serie och den andra dagen bestod av lite längre distansseglingar. Här kommer denna klocka in i historien, vi hade nämligen gjort väldigt bra ifrån oss på distansseglingarna denna säsong och 1:a priset var en Sjöö Sandström Royal Steel Cronograph då Sjöö Sandström var en av sponsorerna av cupen.
Den kom i en väldigt fin trälåda och man kände direkt att i denna låda gömmer sig något fint!
Detta var hur jag kom in i den riktiga världen med klockor och jag blev tokförtjust i denna fina klocka!
Bifogar några bilder här nedan :)
20180903_194646.jpg
20180903_194657.jpg
20180903_194722.jpg

Kul historia och kul att ha den historian graverad på baksidan dessutom:)
:sjoosandstrom:

Här tänkte jag att ni skulle få en liten kortfattad historia om mitt första möte med en premiumklocka av kvalitet.
Året var 2013 och vi seglade i en cup som hette Volkswagen X-35 Cup, en cup som seglades med en entypsbåt som heter X-35. Cupen hade Volkswagen Stockholm som huvudsponsor så där av seglades de flesta delseglingar i Stockholm. Helgerna bestod av en dag med kortare seglingar som blev en serie och den andra dagen bestod av lite längre distansseglingar. Här kommer denna klocka in i historien, vi hade nämligen gjort väldigt bra ifrån oss på distansseglingarna denna säsong och 1:a priset var en Sjöö Sandström Royal Steel Cronograph då Sjöö Sandström var en av sponsorerna av cupen.
Den kom i en väldigt fin trälåda och man kände direkt att i denna låda gömmer sig något fint!
Detta var hur jag kom in i den riktiga världen med klockor och jag blev tokförtjust i denna fina klocka!
20180903_194646.jpg
20180903_194657.jpg
20180903_194722.jpg

Snyggare klocka kan man knappt ha som första klocka!
Känns som en keeper när man hör historian bakom den, annars om du drabbas av ks kända flippar sjuka är jag väldigt intresserad!

Snyggare klocka kan man knappt ha som första klocka!
Känns som en keeper när man hör historian bakom den, annars om du drabbas av ks kända flippar sjuka är jag väldigt intresserad!
Denna är en riktig familjebit som vi mest spanar på min far och jag! Den ska gå i många generationer och kommer inte försvinna från oss förns den dagen den har gått genom så många generationer att släktet är bort!

20180903_194646.jpg
20180903_194657.jpg
20180903_194722.jpg

Härlig historia och extra kul med graveringen. Rolig kuriosa är att min kompis har en Sjöö UTC ORC men som totalvinnare från ÅF Offshore Race :) Om man tittar noga så syns KSSS-gravyren på klockan.

IMG_20170118_121330.jpg

20180903_194646.jpg
20180903_194657.jpg
20180903_194722.jpg

E7D0421C-6C06-4255-BFA1-C98E72892ED6.jpeg

På sommaren passar den vita bra på mocka-band!! :D

Härlig historia och extra kul med graveringen. Rolig kuriosa är att min kompis har en Sjöö UTC ORC men som totalvinnare från ÅF Offshore Race :) Om man tittar noga så syns KSSS-gravyren på klockan.

IMG_20170118_121330.jpg
Nämen se där! Har aldrig reflekterat över att Sjöö Sandström har sponsat ÅFOR, trots att man gjort några varv och stått på scen på prisutdelningen några gånger! Kul med gravyr som sagt!:D

Men helt ärligt? Vad är det att jobba på? Den är ju perfekt som den är!! Bara att producera :)
6D64FEFA-6B4F-4FCB-98FF-45A7B3BBC4AB.jpeg

En aspekt kan vara att Landsort är/var omständlig och tidskrävande att montera, och att lönsamheten därmed inte hamnade i topp.

Antar att den nya versionen byggs mer tidseffektivt, vilket även påverkar i samband med service.

Kul med en uppdatering, ska bli intressant att se :)

En aspekt kan vara att Landsort är/var omständlig och tidskrävande att montera, och att lönsamheten därmed inte hamnade i topp.

Antar att den nya versionen byggs mer tidseffektivt, vilket även påverkar i samband med service.

Kul med en uppdatering, ska bli intressant att se :)
Sådana hänsyn kan väl inte vi ta!! Billigare och enklare kan inte vara ett mål för oss nördar att sträva efter..
Är det bra så är det!! :)
Men du har säkert en poäng!

Edit: Slänger in en bild på den klocka som jag börjar dagen med för att det är rätt fabrikat...
ABEB7915-EF39-4949-8A49-BB23F5666C6B.jpeg

Det börjar bli höst och dags för tavelbyte. Det uppenbara är att gå på orange för att matcha färgskiftningarna, men jag är sugen på något nytt.
Eventuellt bli det den blå som satt i när jag köpte den och som inte satt i mer än några dagar. Det syns dåligt på bilden, men det är svagt tonad och blir mörkare ut mot tavlelkanten. Eller kanske den klassiska mörkblå som jag faktiskt aldrig har provat. Den nya röda får i alla fall vänta till jul :) Sitter och bläddrar i gamla bilder och jäklar vad bra koppartavlan är hur som helst!

IMG_20170203_093746.jpg

IMG_20170318_112450.jpg

Det börjar bli höst och dags för tavelbyte. Det uppenbara är att gå på orange för att matcha färgskiftningarna, men jag är sugen på något nytt.
Eventuellt bli det den blå som satt i när jag köpte den och som inte satt i mer än några dagar. Det syns dåligt på bilden, men det är svagt tonad och blir mörkare ut mot tavlelkanten. Eller kanske den klassiska mörkblå som jag faktiskt aldrig har provat. Den nya röda får i alla fall vänta till jul :) Sitter och bläddrar i gamla bilder och jäklar vad bra koppartavlan är hur som helst!

IMG_20170203_093746.jpg

IMG_20170318_112450.jpg
Orange! Mörkblå är alltid snubbigt snyggt. Men orange tsm med hösten kmr lira fint, tänka vilka wristshots du kmr kunna posta här! :)

Alltid extra roligt när man får se våra S&S agera reseklockor. Man kan ju hoppas att det hjälper till att sprida kännedom om märket. Är det någon i tråden som har något exempel på när era klockor har blivit uppmärksammade utanför våra gränser?
Ja, när jag testade en Tudor i Hong Kong så klämde expediterna i butiken en stund på min vita RS Chrono som jag hade med mig och frågade lite om den.....

Tillbaka
Topp