• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker att den grå tavlan till RSC som Kaplans kör på auktion snart är jäkligt stealthig.

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3460/vara/1477167

0.jpg

Jag tror att man generellt försöker hitta samarbeten som ger mest exponering per investerad krona. När man ser priserna på vad det kostar att vara med på Basel så förstår jag att man söker andra vägar även om det hade varit roligt att se den samlade klock-pressens reaktioner på nya släpp.

Jag kan väl säga så mycket att jag föredrar Sjöös samarbeten med olika idrottsevenemang, inklusive e-sporten, framför deras medverkan på Care of Carl om man ska se det ur ett varumärkesperspektiv. Skulle det vara så att HeatoN fyller ut sin vassa samling med en Sjöö så skulle det vara en fin skalp.
Just satsningen på e-sporten ger dessutom en god möjlighet att nå helt nya kunder. Med en mässa som Basel så når man bara branschfolk och de som redan är intresserade. Men med en satsning på e-sporten kan man nå många unga som kanske inte har en enda klocka ännu och samtidigt både väcka intresset för armbandsur i allmänhet och långsiktigt plantera tanken på att Sjöö Sandström är något eftersträvansvärt. Så kortsiktigt leder det nog inte till någon fantastisk tillströmning av kunder utan det är i ett längre perspektiv som de stora vinsterna kan finnas.

Kan man åstadkomma det till priset av kanske en handfull UTC Skydiver och lite pengar för att ligan ska kunna hålla sina evenemang så är det nog helt klart värt det.

Just satsningen på e-sporten ger dessutom en god möjlighet att nå helt nya kunder. Med en mässa som Basel så når man bara branschfolk och de som redan är intresserade. Men med en satsning på e-sporten kan man nå många unga som kanske inte har en enda klocka ännu och samtidigt både väcka intresset för armbandsur i allmänhet och långsiktigt plantera tanken på att Sjöö Sandström är något eftersträvansvärt. Så kortsiktigt leder det nog inte till någon fantastisk tillströmning av kunder utan det är i ett längre perspektiv som de stora vinsterna kan finnas.

Kan man åstadkomma det till priset av kanske en handfull UTC Skydiver och lite pengar för att ligan ska kunna hålla sina evenemang så är det nog helt klart värt det.
Precis, Brand building! otroligt viktigt! Att bara synas skapar kunder långsiktigt.
När jag blev intresserad av klockor var det Omega eller Breitling jag kollade på, just för att jag vet sedan innan att det är kvalitet, vem vet inte vad Omega eller Breitling är liksom..
Medan Sinn och Sjöö Sandström var jag inte alls intresserad av.
Vad är det för något? Tänkte jag.. Nu några år senare äger jag en SS och hade mer än gärna lag vantarna på ett par Sinn.

Nu har jag äntligen fått min rs 36. Jag är mycket nöjd. Bärs otroligt skönt. Glasringen i kombination med tavla och safirglas ger ibland lite corum bubble vibbar. Länken är superskön och passar perfekt trots att den saknar mikrojusteringar. Ibland ska man ha tur :) Det enda jag inte gillar (hittills) är längden på visarna. Något korta. Men det visste jag när jag köpte den. Ny verket verkar (hehe) gå bra, +3.5sek dygn.
DSC_0919-01.jpeg

Finns det någon så beklagar jag. Jag skickar in denna trogna beater hursom. Finns ingen bättre vardagsklocka tycker jag. Men en fråga, kanske någon på Sjöö Sandström ser detta, men avseende displayerna. Negativa är de - naturligtvis snyggt men svåravläst utan bakgrundsbelysning. Finns det någon militär dimension som jag missat som gör att detta är att föredra? I en civil cockpit är det iaf inte så bra. Flyger man mellan tidszoner är digitala delen väldigt användbar, jag kör T2 på UTC och T1 lokal tid. Även om det kanske inte är lika exklusivt skulle jag faktiskt föredra en normal display. Tror dessutom att Aerospacen är lättare att läsa men kan ha fel?

Annars en superklocka och vore kul att se fler SoS. Beklagar åter om denna tråd är felskapad...

Här är min mycket väl använda klocka - faktiskt den jag ägt längst...
image.jpg

Kommer väl ihåg att du prisade denna tidigt och jag tyckte att det var kul att en pilot tyckte om den så mycket.
Min/vår samling har förändrats lite med tiden och just Skydivern har försvunnit och ersatts av Chronolinken.
vår samling.jpg

chronolink.jpg

Och Tonneau'n ser i dag ut så här (med en sällsyntare tavla):
image.jpg
Riktigt fin!

Nu har jag äntligen fått min rs 36. Jag är mycket nöjd. Bärs otroligt skönt. Glasringen i kombination med tavla och safirglas ger ibland lite corum bubble vibbar. Länken är superskön och passar perfekt trots att den saknar mikrojusteringar. Ibland ska man ha tur :) Det enda jag inte gillar (hittills) är längden på visarna. Något korta. Men det visste jag när jag köpte den. Ny verket verkar (hehe) gå bra, +3.5sek dygn.
DSC_0919-01.jpeg
Den är grymt skön och snygg! Va på väg att köpa den i lördags.. Men fick ge mej.. Den va verkligen för liten för min arm. Fick bastning från gumman, och säljaren höll med, och även jag sen :oops: ..38-39 mm skulle smaka fågel på denna för mej.

Här kommer lite Sjöö-skvaller :)

Om man vill ha en limiterad RS41 så bör man hålla i plånboken fram till oktober. Då kommer en jubileumsklocka för att uppmärksamma 25-årsfirandet av Royal Steel. Limiterad, ej numrerad, till 100ex. Solid baksida med gravering.

Och färgen på tavlan blir.....

...trumvirvel...

...cymbaler...

:heart:Röd:heart:

En riktigt cool relief på tavlan med små mini-25. Priset kommer bli samma som ordinarie RS, så en liten bit norr om 20'.

Om man vill ha en limiterad RS41 så bör man hålla i plånboken fram till oktober. Då kommer en jubileumsklocka för att uppmärksamma 25-årsfirandet av Royal Steel. Limiterad, ej numrerad, till 100ex. Solid baksida med gravering.

...trumvirvel...

...cymbaler...

En riktigt cool relief på tavlan med små mini-25. Priset kommer bli samma som ordinarie RS, så en liten bit norr om 20'.
Just Love It! :hungry:

...trumvirvel...

...cymbaler...

Kul! Rackarns att det inte handlade om 36mm. :)

Man kan väl anta att beslutet är baserat på försäljningsstatistik, eller var den första 41mm? 25 av varje hade hur som helst varit trevligt. 36mm är ju framtiden! :)

Egentligen är väl det korrekta namnet på den första modellen S1. Jag tror att även den var 41mm, men kanske någon som äger ett ex kan bekräfta? @Fender59 brukar ju skämma bort oss med fantastiska bilder på S1 :)

Egentligen är väl det korrekta namnet på den första modellen S1. Jag tror att även den var 41mm, men kanske någon som äger ett ex kan bekräfta? @Fender59 brukar ju skämma bort oss med fantastiska bilder på S1 :)

Semi-off topic nu, men @Fender59 skämmer bort oss med fantastiska bilder på alla sina klockor. :)

Så, åter till Sjöö Sandström.
Tack för de fina kommentarerna!
Första modellens korrekta namn är Series1 Automatic. Den är 36mm med 20mm lugholes.
DSC_4272.jpg

Tack för de fina kommentarerna!
Första modellens korrekta namn är Series1 Automatic. Den är 36mm med 20mm lugholes.
DSC_4272.jpg

Den är otroligt fin. I och med att originalet var 36mm kan jag tycka att det hade varit en snyggare blinkning till sin historia med att även göra jubileums-klockan i 36mm-version och en 41mm för de som föredrar det. 36mm RS har väl sålt bra vad jag förstår så 25st hade man sålt med lätthet.

Och som grädde på moset hade det varit fint om man paketerat den i en likadan trälåda som de första kom i :)

Den är otroligt fin. I och med att originalet var 36mm kan jag tycka att det hade varit en snyggare blinkning till sin historia med att även göra jubileums-klockan i 36mm-version och en 41mm för de som föredrar det. 36mm RS har väl sålt bra vad jag förstår så 25st hade man sålt med lätthet.

Och som grädde på moset hade det varit fint om man paketerat den i en likadan trälåda som de första kom i :)
Ja, nu fattar jag ingenting. Vart är vår 36a!? :(

Kommer väl ihåg att du prisade denna tidigt och jag tyckte att det var kul att en pilot tyckte om den så mycket.
Min/vår samling har förändrats lite med tiden och just Skydivern har försvunnit och ersatts av Chronolinken.
vår samling.jpg

chronolink.jpg

Och Tonneau'n ser i dag ut så här (med en sällsyntare tavla):
image.jpg
Tack för kommentaren! Som tjänsteur är Skydivern fortfarande kungen... Med det sagt - den där Chronolinken är riktigt vass. Förstår inte varför man dödade den serien...

Tillbaka
Topp